• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV
    Trolla75 skrev 2012-02-03 09:54:12 följande:
    Det är ju lite coolt att kunna associera till något historiskt! och vilken liten kille skulle inte vilja vara uppkallad efter en riddare? 
    Våra barn är uppkallade efter historiska personer.

Alexander = den store
    Eleonora = Ulrika Eleonora/Hedvig Eleonora.

nr 3 kommer också få nåt sånt namn, vi är inne på Josefina eller Wilhelm :) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • michelodeon
    Trolla75 skrev 2012-02-03 09:54:12 följande:
    Det är ju lite coolt att kunna associera till något historiskt! och vilken liten kille skulle inte vilja vara uppkallad efter en riddare? 
    Precis min mening 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Trolla75

Jag tycker det är kul att gamla namn får nytt liv!

När jag var yngre o jobbade på äldreboende så såg man att det gick ungefär 100 år mellan namnen som var populära och att de återupptogs och så är det lite fortfarande...

fast nu vart de ju lite mer än 100 år, rättare sagt tusentals år... Flört Det är ju verkligen historia!

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Woogie

Grattis till mysiga och bra RUL! :o) Välkommen också till nya!

Vi har egentligen bara ett flicknamn: Eleonor (att uttala som det stavas, inte Ellinor), vilket passar riktigt bra till vårt efternamn. Hur det klingar med syskonens namn... tja... de ska inte bo tillsammans resten av livet ändå Som kille... Jag gillar Castor och ångrar lite att N inte fick det eftersom det hade passat honom riktigt bra!  Vad gäller släktnamn, så är det Johannes om det är en kille (i andra namn), vilket båda killarna heter, och Karin om det blir en flicka. Både min mormor, farmor och mamma hette och heter det, mamma dock i andranamn.

Både N och G har bibliska namn, men det är inte religon vi har utgått ifrån, utan att de ska fungera internationellt. Hur det fungerar med Eleonor vet jag inte... :o)

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • AAEV
    Woogie skrev 2012-02-03 11:50:22 följande:
    Grattis till mysiga och bra RUL! :o) Välkommen också till nya!

Vi har egentligen bara ett flicknamn: Eleonor (att uttala som det stavas, inte Ellinor), vilket passar riktigt bra till vårt efternamn. Hur det klingar med syskonens namn... tja... de ska inte bo tillsammans resten av livet ändå Som kille... Jag gillar Castor och ångrar lite att N inte fick det eftersom det hade passat honom riktigt bra!  Vad gäller släktnamn, så är det Johannes om det är en kille (i andra namn), vilket båda killarna heter, och Karin om det blir en flicka. Både min mormor, farmor och mamma hette och heter det, mamma dock i andranamn.

Både N och G har bibliska namn, men det är inte religon vi har utgått ifrån, utan att de ska fungera internationellt. Hur det fungerar med Eleonor vet jag inte... :o)
    Jag tycker såklart att Eleonor är ett jättefint namn ;)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Jamtlandstaus
    snoffsan08 skrev 2012-02-03 08:17:48 följande:
     Du borde ha kommit ihåg om du fick göra en vändning, annars är du lycklig som förträngt =o) usch och fy, nästan bland det värsta jag varit med om. Dom gjorde två försök på mig innan dom lyckades på det tredje. Kändes som om dom skulle bryta varje ben i kroppen på bebisen. Brikanylen man fick intravenöst var ju inte heller nån höjdare. Fick sån himla hjärtklappning utan att jag kunde påverka det ett dugg. Hemskt var det. Risken finns att jag kommer få göra det denna gång med, då livmodern blir större och större för varje barn man får. Jag hoppas jag slipper.
    Varför finns risken att det blir igen menar du? Fick du veta att det berodde på stor livmoder eller? Är det vanligt att det händer igen?
    Jag hade oxå sonen i säte och var rädd för vändingsförsök o framförallt bricanylen då jag reagerar väldigt starkt på det bara av vanlig astmaspray så jag ville inte utsätta min bebis för det, dom har ju redan en väldigt hög normal puls...
    Så jag valde att åka till min födelsestad Uppsala o föda honom i säte i stället. Med facit på hand så var det ingen höjdare det heller o jag skulle nog avstått det om jag vetat...men det verkar ju vara som att välja mellan pest eller kolera
  • Jamtlandstaus
    snoffsan08 skrev 2012-02-03 09:17:11 följande:
    Precis så känner jag med =o) Synd bara att gubben inte får ledigt från jobbet. Han var med på kuben och har varit sjuk nu i två veckor, så hans chef tycker han redan varit borta så mycket. Tar med mig mamma min istället. ilhdilhdjkhqwdjkh
    Verkar som chefen hans inte riktigt har koll på vad som bör prioriteras i livet! Rynkar på näsan
  • En liten

Jag måste skaffa mig mamma byxor och en kjol eller två att ha på jobbet. Ni som har provat H & M  tycker ni att de har varit bra?

Förra gången köpte jag ett annat märke och efter någon månad var de så säckiga och utan form. I slutet lossnade stretch kanten från byxan men då det var i slutet orkade jag inte köpa nya utan istället valde jag att dölja hålen med stora tröjor.

Hur gör ni som har "dress code" på jobbet? Vart hittar ni skjortor och blusar?

Vi kan ha vad vi vill på jobbet men det ska vara strikt så jag behöver inte ha kostym eller dräckt.

• Trolla75
    En liten skrev 2012-02-03 12:56:18 följande:
    Jag måste skaffa mig mamma byxor och en kjol eller två att ha på jobbet. Ni som har provat H & M  tycker ni att de har varit bra?

Förra gången köpte jag ett annat märke och efter någon månad var de så säckiga och utan form. I slutet lossnade stretch kanten från byxan men då det var i slutet orkade jag inte köpa nya utan istället valde jag att dölja hålen med stora tröjor.

Hur gör ni som har "dress code" på jobbet? Vart hittar ni skjortor och blusar?

Vi kan ha vad vi vill på jobbet men det ska vara strikt så jag behöver inte ha kostym eller dräckt.
    Jag slår gärna ett slag för Tradera när det gäller mammakläder, där kan man fynda bra kända märken till en betydligt billigare peng! Synd o slänga ut en förmögenhet som inte går att använda efter fl.
    Jag är såld på PO.P, tycker de har snygga kläder som passar till många olika tillställningar.

Jag är modell större och kräver minst stl 48 i byxor, varit på H&M  flera gånger men de verkar bara ha upp till 46.

Vero Moda såg jag hade en liten hörna med mammakläder, byxor i ministorlekar Flört... men fick köpt 2 par gravidlinnen och sånt går åt här hos mig...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012