• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis
    Trolla75 skrev 2012-02-14 11:26:52 följande:
    Endast en vuxen!? Man är ju oftast två föräldrar?

Jag tror inte jag får någon kallelse efter som jag ringt och bokat tiden själv...
    Hos oss är också bara en vuxen välkommen. Självklart räknas inte mamman utan det är en vuxen utöver den gravida.
  • Trolla75

Ok, kanske bäst å ringa å kolla så hon inte åker dit och får kalla handen...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Engla80

Vi berättade för vår dotter igår att mamma har en baby i magen och hon skulle bli storasyster till sommaren! Sen visade vi henne UL bilderna.

Hon tog det mycke lugnare än vad vi trode och frågade bara varför hon skulle bli storasyster också sa hon att babyn inte va så söt på bilderna... hahaha...

Men idag har hon nog smält nyheten och tagit den till sig för hon har berättat för ALLA vi mött på hund promenaden (även främlingar) att hon ska bli storasyster till sommaren. När vi kom till dagis fick även alla där veta att hon minsan också ska få bli stora syster nu Skrattande Gullunge!!

Trolla75; Ring dit och fråga om det går bra att ta med både man och en vän. Så vet ni säkert innan ni kommer dit.

Hoppas alla får en underbar alla hjärtans dag! Själv ska jag ta det alldeles lugnt och bara laga en god middag till maken som fyller år idag!

• Hallonmusen83

vatt hos läkaren nu , min klåda vet de ej varför den finns , alla prover va bra iaf skönt !

Ska till ny läkare på tisdag för få ett vul på se hur tappen är om den är påverkad pga mina sammandragningar som blir mer o mera kraftigare än jag haft innan.

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • snoffsan08
    SaJo81 skrev 2012-02-13 19:50:22 följande:
    Snoffsan08: jag vet inte hur min moderkaka ligger! Möjligt att den ligger i framvägg....skulle ju vara skönt om det är anledning...tror jag stressar ur mig för att alla säger att man känner allt mycket tidigare andra gången....

Var på RUL idag :o) Allt såg jätte bra ut, men ack så fel jag har haft. Har drömt tre gånger under denna graviditet att det ska bli en pojke, senast nu inatt. Men det visar sig troligtvis bli en liten tös. VAD SKA HON HETA?!? Bm var inte helt hundra, men det lutade åt en flicka. Fick oxå reda på att min moderkaka inte ligger framtill längre utan ovanför. Jag börjar känna sparkar mer och mer, så det kommer nog snart ska du se. Nu till det tråkiga, jag blev framflyttad hela 8 dagar! Så nu är det beräknat till den 20/7 istället :o(. Alltså v:17+3 idag, då jag hela tiden trott 18+4. Skulle någon vilja vara snäll att ändra det i bf listan och även skriva kön? Jag vet tyvärr inte hur man gör. Skulle bli mycket tacksam för det.
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-14 14:32:00 följande:
    Glad alla hjärtans dag förresten på er allesammans.
    snoffsan08 skrev 2012-02-14 14:29:52 följande:
    Var på RUL idag :o) Allt såg jätte bra ut, men ack så fel jag har haft. Har drömt tre gånger under denna graviditet att det ska bli en pojke, senast nu inatt. Men det visar sig troligtvis bli en liten tös. VAD SKA HON HETA?!? Bm var inte helt hundra, men det lutade åt en flicka. Fick oxå reda på att min moderkaka inte ligger framtill längre utan ovanför. Jag börjar känna sparkar mer och mer, så det kommer nog snart ska du se. Nu till det tråkiga, jag blev framflyttad hela 8 dagar! Så nu är det beräknat till den 20/7 istället :o(. Alltså v:17+3 idag, då jag hela tiden trott 18+4. Skulle någon vilja vara snäll att ändra det i bf listan och även skriva kön? Jag vet tyvärr inte hur man gör. Skulle bli mycket tacksam för det.
    Välkommen till gänget! vi får väl hoppas att jag blir kvar på den 20e på måndag vet vi!
    Grattis till tjejen och ett fint rul!

Jag lägger in dig på nytt bf
  • Trolla75
    FruSandra skrev 2012-02-14 15:40:49 följande:
    Idag var vi iväg och kollade på barnvagnar.. jag har tidigare varit helt inställt på en kronan, men nu ser de ut att bli en BRIO Happy :D Nån som har erfarenhet av den?
    Jättefina färger! men är de inte väldigt små, har hört att barnen växer ur liggdelen väldigt fort?
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-02-14 14:54:42 följande:
    X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
    Välkommen till gänget! vi får väl hoppas att jag blir kvar på den 20e på måndag vet vi! Grattis till tjejen och ett fint rul! Jag lägger in dig på nytt bf

Tack snälla! Jätte gulligt av dig att du la in mig i listan. Kram till dig :o) Hi Hi Hi, ja det skulle vara kul, du är ju ändå inställd på det datumet. Jag misstänkte redan innan att jag skulle bli framflyttad, men SÅ många dagar. Ja ja, nu är det bara att vänja sig vid det. Då är det ju mindre än en vecka kvar för er, vad kul! :o)
Svar på tråden Juli bebis 2012