• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll
    SaJo81 skrev 2012-02-13 19:50:22 följande:
    Snoffsan08: jag vet inte hur min moderkaka ligger! Möjligt att den ligger i framvägg....skulle ju vara skönt om det är anledning...tror jag stressar ur mig för att alla säger att man känner allt mycket tidigare andra gången....
    Jag är gravid med min tredje och jag har känt sent alla gånger. "Men känner du inget fiskfladder???" Ööööh näe. Hur moderkakan ligger är det aldrig någon som pratat om med mig, men alla bebisar har mått bra trots dålig känsel från min sida.
    När bebisen till slut pillar med tårna mellan revbenen, DÅ kan jag lova att det känns :P
  • eken

Var på RUL för en vecka sedan, går in i v 21 i morgon. Min moderkaka ligger i framkant och det kommer nog dröja innan jag känner ngt. Min BM förklarade att det var som en madrass som låg framför. Så bebisen har lite extra som h*n ska igenom.

Ska på ett till UL efter v 30 för att kolla så att min moderkaka flyttat på sig (ligger även för öppningen), så vi ska få se en gång till, det är skönt att dom gör det här i Västra Götalandsregionen

• SaJo81

Bragdoll: nej jag har aldrig hört om det förut heller vart moderkakan ligger, jag märkte inte av grabbarna något fören v22 så det e ju klart att det kan va likadant denna gången:) det är nog så! Har nu tre dagar på mig att försöka få med mig Karln på att ta reda på kön, han vill inte alls trots att vi kollade med grabbarna!

• En liten

Hej V.20 idag! Hoppas alla får en trevlig alla hjärtans dag.

Igår hade jag feber och inatt har jag haft torrhosta men riktigt ordentligt. Jag trodde jag skulle hosta ut bebisen....  och knäcka ett revben. Min man kunde inte sova heller.
    Dock hade jag ingen feber imorse när jag vaknade.

Är det någon som vet vad man kan göra förrutom att dricka varmt te?

Får jag feber igen får jag väll gå till doktorn men jag vet inte om han kommer säga så mycket mera.... Förrutom skriva recept på inkontinens skydd eftersom jag kissar på mig varje gång jag hostar.... Skrikandes

• chess07
    Bragdoll skrev 2012-02-13 20:27:16 följande:
    Jag är gravid med min tredje och jag har känt sent alla gånger. "Men känner du inget fiskfladder???" Ööööh näe. Hur moderkakan ligger är det aldrig någon som pratat om med mig, men alla bebisar har mått bra trots dålig känsel från min sida.
    När bebisen till slut pillar med tårna mellan revbenen, DÅ kan jag lova att det känns :P
    Det där med fiskfladdret är det flera som sagt till mig också men jag har aldrig känt det!
    Däremot känner jag av bebis sparkar sen 2 veckor! Är i v 19(18+4) nu. Det känns som någon petar från insidan, ibland starkare och ibland svagare.
    Igår kväll när vi skulle sova var det full rulle i magen så ja la händerna ganska hårt mot magen och fick mig några puffar tillbaka! Hjärta Det var lycka! Sambon fick testa också och han tror att han kände något!
    Ser fram emot RUL på torsd så man får se det lilla livet där inne Glad

Hoppas alla får en trevlig alla Hjärta dag!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-13 16:09:13 följande:
    RUL imorgon!! Ska bli så kul å få se den lille =o). Fick mig en rejäl känga idag när jag låg och vilade. Låg med händerna på magen och kände en "buff", jätte kul! Första gången med denna.
    Grattis Vanna på 5 års dagen ;o)
    Åh tack snälla! Skrattande
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-13 17:05:44 följande:
    Hur känns era sammandragningar??
    Magen blir liksom hård och jag börjar andas på ett speciellt sätt... (inget som jag tänker på, utan det blir bara så)
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-13 17:38:20 följande:
    Nästa vecka UL , ÄNTLIGEN Solig
    Åh jag med! på måndag 10.30 ÄNTLIGEN!
    Jag har bjudit med min bästis som läser 1a terminen sjuksköterska, hoppas bara att hon får följa med in! någon som har erfarenhet? pappan ska ju givetvis också med...
    snoffsan08 skrev 2012-02-13 18:01:46 följande:
    Men hur var det nu SaJo81, låg din moderkaka i framvägg? Men som sagt Hallonmusen, du behöver nog inte vara orolig. Men om det gör VÄLDIGT ont kanske du ska brata med BM om det. Spännande med RUL!! Jag har imorgon.
    SPÄNNANDE!!! Skrattande

Glad alla Hjärta dag på er alla braiga mammor!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-02-14 10:24:32 följande:
    Åh tack snälla! Skrattande

Magen blir liksom hård och jag börjar andas på ett speciellt sätt... (inget som jag tänker på, utan det blir bara så)

Åh jag med! på måndag 10.30 ÄNTLIGEN!
    Jag har bjudit med min bästis som läser 1a terminen sjuksköterska, hoppas bara att hon får följa med in! någon som har erfarenhet? pappan ska ju givetvis också med...

SPÄNNANDE!!! Skrattande

Glad alla Hjärta dag på er alla braiga mammor
    Ingen erfarenhet av antal personer på RUL men det står på våran kallelse att endast en vuxen person får följa med... men det kan ju vara olika på olika ställen! Glad
  • Trolla75
    chess07 skrev 2012-02-14 11:17:42 följande:
    Ingen erfarenhet av antal personer på RUL men det står på våran kallelse att endast en vuxen person får följa med... men det kan ju vara olika på olika ställen! Glad
    Endast en vuxen!? Man är ju oftast två föräldrar?

Jag tror inte jag får någon kallelse efter som jag ringt och bokat tiden själv...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012