• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion
    momster skrev 2012-02-13 11:36:21 följande:
    Vermilion vi har bf 20/7 och har RUL den 27 februari så du är inte ensam om att inte ha haft det än. Det känns som en evighet dit.
    När har du bf ?
    24:e juli. Egentligen har jag ju tjuvkikat på pyret när jag gjorde FVP men vill ha en bild också. Och leta efter eventuell snopp/snippa.
    ♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • vermilion
    JennyL88 skrev 2012-02-13 15:56:25 följande:
     Tror äntligen att jag har känt bebisen. känns som att bebis petar mig, då och då!
    Super konstig känsla, fast häftigtSolig

Har snart gått en vecka sedan jag mådde illa. *nöjd
    Men brösten växer som skam, fick kommentaren " ser ut som silikonbröst".Foten i munnen
    Så när i hela världen slutar de växa. Har full D-kupa nu..
    Kommer bli tungt för min rygg ändå och bära på magen sen.Obestämd

Längtar till UL nu, är 3 veckor kvar tills dess.
    Har inte känt mig så där "mysgravid" som alla verkar vara.
    Kanske ändrar sig när man får se bebis igenHjärta
    Ja men dom växer nog lite till, och sen fylls dom med mjölk så... Nej, jag vet inte när dom slutar växa, mina är i ständig dvala.
    ♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • snoffsan08

Magen blir stenhård en liten stund, sedan går det över. Vissa känns nästan som knytnävslag i magen, vissa inte. Har du mycket?

• Hallonmusen83
    snoffsan08 skrev 2012-02-13 17:08:24 följande:
    Magen blir stenhård en liten stund, sedan går det över. Vissa känns nästan som knytnävslag i magen, vissa inte. Har du mycket?
    Kände inga förän typ runt vecka 25 me de andra två nu känt se vecka 15.
    Min mage blir stenhård men sen vissa känns mera som mensvärk , och vissa gör ont och andra som kraftig mensvärk kan man förklara. Så svårt förklara
    Det är så olika hur de känns för var gång. Har de några ggr under dagen haft nu sen vecka 15 är i vecka 18 imorron.Men de kommer varar från en minut till fem minuter sen släpper de och smärtan bara försvinner och magen blir som den bruka va
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • snoffsan08

Har du det varje dag? Sitter det i så länge som 5min? Det var länge. Jag tror jag förstår din känsla =o) Ja, jag har inte heller känt det sähär tidigt förut. Blev lite orolig förut, men när man läst lite här på FL så verkar det kanska normalt när man har fött några barn.

• Hallonmusen83
    snoffsan08 skrev 2012-02-13 17:19:19 följande:
    Har du det varje dag? Sitter det i så länge som 5min? Det var länge. Jag tror jag förstår din känsla =o) Ja, jag har inte heller känt det sähär tidigt förut. Blev lite orolig förut, men när man läst lite här på FL så verkar det kanska normalt när man har fött några barn.
    Ja detta är 3 barnet.
    De andra är 10 och 4 år !
    Jaa haft de var dag sen vecka 15 , de kommer då och då , ej regelbundna som tur är.
    Ja vissa 1 min , andra 3 minuter , haft några 5 minuter.
  • Hallonmusen83
    snoffsan08 skrev 2012-02-13 17:19:19 följande:
    Hörde me de var vanligt men ändå lite osäker pga av vissa gör ont andra inte !
  • snoffsan08

Oj, det var länge. Men det är nog ingen fara skulle jag tro. Stressar du mycket? Jag väntar 4e. Mina är 11, 9 och 3½. Har gått 18+3 idag. Kommer inte ihåg att jag känt såhär tidigt med dom andra. Men jag känner inte varje dag, och inte så länge.

• Hallonmusen83
    snoffsan08 skrev 2012-02-13 17:25:35 följande:
    Oj, det var länge. Men det är nog ingen fara skulle jag tro. Stressar du mycket? Jag väntar 4e. Mina är 11, 9 och 3½. Har gått 18+3 idag. Kommer inte ihåg att jag känt såhär tidigt med dom andra. Men jag känner inte varje dag, och inte så länge.
    Neej stressa typ inget nu om man jämför med mitt liv som icke gravid
Svar på tråden Juli bebis 2012