• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar
    Bragdoll skrev 2012-02-15 15:43:07 följande:
    Är i vecka 20 och har sån otrolig "mensvärk" så jag tror jag ska gå under. Tror jag får ligga i sängen resten av kvällen om det tänker fortsätta så här. Vart nästan lite orolig där ett tag, bebisen var alldeles stilla och så denna smärta. Men nu har bebbe sparkat omkring ordentligt några gånger.

Längtar tills det är dags för BM.besök så jag kan be om ett foglossningsbälte för det börjar också bli otroligt jobbigt nu. Kan inte minnas all denna smärta från de förra graviditeterna.. jag har nog blivit gammal  
    foglossning kan förvärras efter varje graviditet, läste jag nyss. Förra graviditeten fick jag ont i slutet, men inte så mkt. Nu är jag i v 18 och har skit ont i ländrygg och ligament. Det känns som att jag är en gammal tant och har ont hur jag än gör. Men jag var 20 förra grav. och är 23 nu. Så det måste bero på att det är graviditet nr 2 och inte ålder. Jag tänker på mamman i familjen annorlunda som bär sitt 11:e barn nu. Jag skulle nog vara sängliggandes vid 11:e barnet ;) 

Nä, nu ger jag upp snart :-/ Ska kanske kontakta bm snart.
  • JennyL88

Nu börjar tiden gå lite snabbare, gick in i v.17 idag.Drömmer
    Känner mig mer gravid nu än innan efter som magen börjat sticka ut.
    Folk har börjat kommentera att magen syns m.m.

Hoppas inte jag ska få några foglossningar än, måste klara av
    min praktik och allt innan. Men men, det är ju inte jag som bestämmerTyst

• tundra

Goda nyheter idag på RUL! Det blir en till liten gosse i tråden.
    Jätteskönt att allt såg bra ut och en extra bonus att han inte gömde sig nu när mamma och pappa var så nyfikna.
    Kriget om ett namn är nu i full gång. Mannen har så konstig smak. Gunnar, Lennart etc faller inte riktigt mig i smaken.

• enilorac81
    tundra skrev 2012-02-15 17:47:37 följande:
    Jätteskönt att allt såg bra ut och en extra bonus att han inte gömde sig nu när mamma och pappa var så nyfikna.
    Kriget om ett namn är nu i full gång. Mannen har så konstig smak. Gunnar, Lennart etc faller inte riktigt mig i smaken.

Grattis till pojken!! Ja namn är inte helt lätt. Vi har både kill och tjejnamn, så blir spännande att se vad som ploppar ut i juli Glad
  • SaJo81

Precis nu fick jag en rejäl spark i magen! Wow! Hade glömt känslan! Fantastiskt:)

• SaJo81

RUL imorgon för oss:) ska bli så jäkla spännande! Har dock fortfarande inte fått Karln till att ändra sig angående att kolla kön:( jag vill ju veta!

• Bragdoll
    LiinaPiina skrev 2012-02-15 15:52:41 följande:
    Jag har åxå som mensvärk dock känner jag inte bebisen än, Är i v. 19. Har även ont i ryggen, svanken och så i båda skinkorna strålar det ner i. Men det är väl så det ska vara + att man pulsar i 30 cm snö på jobbet gör de inte bättre ;o
    Jag har ganska nyligen börjat känna bebisen, så det känns säkert snart för dig också. Har haft ordentliga sammandragningar ikväll som gjort ont, tolkar det som att jag behöver tagga ner lite.
    ToKar skrev 2012-02-15 15:55:29 följande:
    foglossning kan förvärras efter varje graviditet, läste jag nyss. Förra graviditeten fick jag ont i slutet, men inte så mkt. Nu är jag i v 18 och har skit ont i ländrygg och ligament. Det känns som att jag är en gammal tant och har ont hur jag än gör. Men jag var 20 förra grav. och är 23 nu. Så det måste bero på att det är graviditet nr 2 och inte ålder. Jag tänker på mamman i familjen annorlunda som bär sitt 11:e barn nu. Jag skulle nog vara sängliggandes vid 11:e barnet ;) 

Nä, nu ger jag upp snart :-/ Ska kanske kontakta bm snart.
    Jag är inne på min tredje graviditet och mina barn är 9 och 8 år så anledningen att jag förträngt hur det kändes är väl att det gått så pass lång tid. Smärtan i magen är inte foglossning, det måste vara att magen växer och sammandragningar, fick googla på det för jag blev jättenojjig
    Känner mig också som en tant och den vänliga sambon påpekade idag (på ett skämtsamt sätt såklart) att: Du vaggar fram som en anka! Tack hjärtat

• chess07
    SaJo81 skrev 2012-02-15 20:15:42 följande:
    RUL imorgon för oss:) ska bli så jäkla spännande! Har dock fortfarande inte fått Karln till att ändra sig angående att kolla kön:( jag vill ju veta!
    Åh va spännande! Vi ska också på RUL imorgon! Går in i v 20 (19+0) då! Får väl se hur mycket man blir flyttad!
    Grattis till lyckat RUL och gossebarnet! Glad
  • down under
    Grattis till Pojken!!
    Jag hoppas att vi får reda på könet på tis då vi ska tillbaks för att kolla att hjärtat på bebisen
    ser bra ut.
    Dom kommer säkert inte att tala om det den gången heller men man kan ju hoppas!
    Jag har iaf bokat in ett köns ul på onsd hos en privat gyn mottagning så oavsett så får jag veta det då om nu inte bebisen vägrar att visa upp sig i den rätta vinkeln!
    Skulle ju bli billigare om dom sa det på det extra  rulet så man slipper punga ut med 900 spänn!
    Tycker det är sjukt orättvist att inta alla kan få reda på det på rul om dom nu kan se det och man vill veta,,

Drömmer ofta att det är en liten kille men i natt så drömde jag att det var en tjej.. oh vad jag vill veta!
    Jag drömmer sånna skumma drömmar varje natt, är det nån mer som har konstiga drömmar?
    I natt tex så drömde jag att jag stack in handen mellan bena och in i magen och kände efter mellan benen på bebisen och kände då att det var en tjej som låg där inne.. eh...ok..
Svar på tråden Juli bebis 2012