• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Belliis

Jag har provat allt :p kan skriva en egen "kama sutra" bok med sovställningar haha!! Jag har prövat att lägga kudde mellan knäna å en vid magen.. Sova helt utan kudde.. Men kroppen gillar inte att jag försöker lura den.. Så fl är mitt bästa tidsfördriv :p

• Trolla75

Kanske skulle ta mig upp o kika om det finns något gott i köket, har inte lämnat sängen för det är så kallt uppe... men det är kanske vad jag behöver...
    Har legat jämte en liten bastu (Vanna) hela natten, så jag är väl extra varm o go...

fl är ett mycket bra tidsfördriv, kanske lite för bra!

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • SommarDahlia

Vi hade Milo som förslag när vi väntade sonen men det blev en Vilgot.

Vi har oxå Mira som namn på flicka. Enkelt, fint, gammalt och inga tvivel om uttal eller stavning. Pojke blir nog en Oscar i andranamn efter min morfar men tilltalsnamn har vi inte kommit på, har funderat Ludvig men det känns inte hundra bra.. Tur vi har några månader till på oss :)

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • Engla80
    Tekla78 skrev 2012-02-11 23:04:03 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html
    Engla80, när jag uppdaterade listan med mitt nya datum lade jag även till att vi väntar en pojke. Har sett att andra har gjort samma sak.
    Hade glömt bort den tråden lite... Skäms

Vi har inte diskuterat namn sådär super mycke. Vill vänta tills efter UL så man vet att allt är ok + att vi hade massa namn när vi vänta dottern men det blev inget av dom så det känns lite meningslöst att ha en lista då det sist inte blev nått av det... Men jag funderar och har en egen lista ändå som jag ska dela med maken i nästa vecka om allt är ok på måndag Glad

Idag har gick jag igenom vår vägg kalender och lusläst namnsdagarnas namn, dessa fastnade jag för;
    Flicka; Hilda, Vega, Alica, Selma, Naima och sen har vi Smilla sen tidigare
    Pojke; Kasper, Egon, Finn, Hugo, Seth 
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-02-12 06:07:26 följande:
    Lyckades inte slita mig från datorn...

Belliis- Har du testat att ligga lite halvt på mage med ena benet högt uppdraget, det är min favoritställning just nu!
    Bästa ställningen gravid om ickegravid
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83

Namn är svårt , min heter Dennis & Nikki som tilltalsnamn , men nu har inga funderingar ännu ! på min trejde .....

• froggyL

Hi hi, håller med!

Hallonmusen83 skrev 2012-02-12 18:13:45 följande:
    Bästa ställningen gravid om ickegravid

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • FruSandra
    MIJV skrev 2012-02-11 18:55:39 följande:

Vår som heter Sebastian, ville ha Bastian från oändliga historien, men gubben ville inte det så det blev Sebastian. Men jag kallar honom för Bastian =)

Dottern heter Melina, trodde hon skulle vara en Sandra men det passade inte alls..

Så nu tredjen har vi Alexander, makens val.. om det blir en pojke och Mira om det blir en tjej.. Troligen blir det ett Sandra i mellannamn.. Hoppas bara att namnen passar när bebisen väl kommit ut =)

Sandra e ju fint :D
  • FruSandra

Idag välkomnar jag v 20, andra halvlek :D Woohooo!

Ni  är så sjukt aktiva! Jag orkar inte ens läsa ikapp... Såg att ni diskuterar namn :D För er som inte kikat in på bloggen så har även jag en snopp i magen :D
    Underbart!
    Men vi är långt ifrån eniga om namn. Tjejnamn hade vi mer eller mindre klart.. Då hade de blivit Sigrid eller svea tror ja. Men nu fick de namnen passera :(
    Jag vill ju Hugo eller Vincent, men de vill absolut inte maken.. Vi har även prata lite ytligt om Elliot och Viggo. Vilgot är också fint :)
    De kommer sluta med att ongen får 2 namn :S Den stackaren kommer va alldels förvirrad. :D    

Svar på tråden Juli bebis 2012