• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra
    Trolla75 skrev 2012-02-14 15:56:06 följande:
    Jättefina färger! men är de inte väldigt små, har hört att barnen växer ur liggdelen väldigt fort?

nää de är inte så små.. de är som city crossen ungefär :)
  • AKT83

Halva vägen idag! Nu går det bara neråt ;) bebisen sparkar och rör sig massor vilket är mysigt! Glad alla hjärtans!

• momster

Snoffsan08 jag är oxå beräknad till den 20/7 än så länge. Men får väll se vad jag får för datum efter rul den 27/2. Känns skönt att veta att man inte blir flyttade jätte många dagar då jag gjort upprepande vul för att se att de växer som de ska. Men man ska väl aldrig vara säker iofs.

• SaJo81

går idag in i vecka 19 =) 18+0, känns gott.....två dagar kvar till RUL med!
    Har fortfarande inte känt av bebis alls och har fortfarande inte fått igenom att kolla kön med karln, han vill inte alls=/ så nu har jag kikat på massa UL-bilder på nätet för att jämföra skillnaden på pojk- och flick-UL  hahaha=)

Här funderar vi på att antingen köpa en ny Britax B-smart eller Tako Jumper.....eller en begagnad Bugaboo Cameleon! har ju bara tvillingvagn hemma så det funkar ju inte till lill*n.
    Har ett h*lvete med det här med vagn, vill ha svängbara hjul, 4st hjul (inte 3), vändbar sittdel och stora hjul....men det finns typ inte alls....och dom som finns är DYRA! vill helst köpa nåt billigt...

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-02-14 11:26:52 följande:
    Endast en vuxen!? Man är ju oftast två föräldrar?

Jag tror inte jag får någon kallelse efter som jag ringt och bokat tiden själv...
    haha jag menade såklart endast en får medfölja förutom mamman :)
  • Jamtlandstaus

SaJo81, har du spanat in Teutonia Mistral eller Prestige? Jag har fastnat för en Mistral S. Den har svängbara mindre hjul fram som kan låsas o har ett svängbart styre så att man lätt kan svänga över det så man får de stora hjulen fram om det är mycket snö eller annan svårframkomlig terräng.
    Vi kommer nog köpa vår på Blocket, går att spara in många tusenlappar där!

• SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-02-14 15:40:49 följande:
    Idag var vi iväg och kollade på barnvagnar.. jag har tidigare varit helt inställt på en kronan, men nu ser de ut att bli en BRIO Happy :D Nån som har erfarenhet av den?
    Vi har en brio happy och vi är jättenöjda! LIggdelen är inte liten om man tar med hårdlift. Det är en av de större liggdelarna bland de olika märkena. Den har superskönt gung och är stadig. Jämförde en gång med en stokke vagn, den stackars bebisen kände nog varenda liten sten man körde över,
    *** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • snoffsan08
    momster skrev 2012-02-14 21:21:34 följande:
    Snoffsan08 jag är oxå beräknad till den 20/7 än så länge. Men får väll se vad jag får för datum efter rul den 27/2. Känns skönt att veta att man inte blir flyttade jätte många dagar då jag gjort upprepande vul för att se att de växer som de ska. Men man ska väl aldrig vara säker iofs.

Vad kul! Du, jag och Trolla75 :o) Jag har oxå gjort flera ul tidigare, men ingen som sagt nåt om något datum, så jag fick en mindre schock igår när jag blev flyttad över 1 vecka. Har bara varit 2-3 dagar tidigare. Vill ni kolla vad det blir?
  • enilorac81
    snoffsan08 skrev 2012-02-14 14:29:52 följande:

Var på RUL idag :o) Allt såg jätte bra ut, men ack så fel jag har haft. Har drömt tre gånger under denna graviditet att det ska bli en pojke, senast nu inatt. Men det visar sig troligtvis bli en liten tös. VAD SKA HON HETA?!? Bm var inte helt hundra, men det lutade åt en flicka. Fick oxå reda på att min moderkaka inte ligger framtill längre utan ovanför. Jag börjar känna sparkar mer och mer, så det kommer nog snart ska du se. Nu till det tråkiga, jag blev framflyttad hela 8 dagar! Så nu är det beräknat till den 20/7 istället :o(. Alltså v:17+3 idag, då jag hela tiden trott 18+4. Skulle någon vilja vara snäll att ändra det i bf listan och även skriva kön? Jag vet tyvärr inte hur man gör. Skulle bli mycket tacksam för det.

Grattis till ett bra RUL! Och en flicka, vad spännande. Känns som om det är väldigt många som sagt att de väntar en pojke. Vi valde att inte ta reda på kön utan håller oss till den jobbiga förlossningen och med spänning får vänta fint tills den lille kommer ut.

Angående barnvagnar, jag var också helt säker på Emmaljunga, men sen tittade jag på Teutonia och föll lite för den också. Har vänner som har Brio Happy och är jättenöjda med den barnvagnen.

Ha en toppenbra dag allihopa! Själv jobbar jag hemifrån idag, det är skönt att kunna strosa omkring i mjukisar =)    
Svar på tråden Juli bebis 2012