• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra
    Bragdoll skrev 2012-02-15 15:43:07 följande:
    Är i vecka 20 och har sån otrolig "mensvärk" så jag tror jag ska gå under. Tror jag får ligga i sängen resten av kvällen om det tänker fortsätta så här. Vart nästan lite orolig där ett tag, bebisen var alldeles stilla och så denna smärta. Men nu har bebbe sparkat omkring ordentligt några gånger.

Längtar tills det är dags för BM.besök så jag kan be om ett foglossningsbälte för det börjar också bli otroligt jobbigt nu. Kan inte minnas all denna smärta från de förra graviditeterna.. jag har nog blivit gammal

Jag köpte mitt bälte hos sjukgymnasten.. Dock använder ja de inte alls så ofta.. Mest om ja vet att ja ska gå mycket.. Men de trycker på så myckaet så jag får ont på f*ttbenet... :S
    Jag har ju även blivit ordinerad en krycka... Känner mej som 78 iställer för 28 :S 
  • Bragdoll
    FruSandra skrev 2012-02-15 23:00:24 följande:
    Jag köpte mitt bälte hos sjukgymnasten.. Dock använder ja de inte alls så ofta.. Mest om ja vet att ja ska gå mycket.. Men de trycker på så myckaet så jag får ont på f*ttbenet... :S
    Jag har ju även blivit ordinerad en krycka... Känner mej som 78 iställer för 28 :S 
    Det är där jag får ont också. Ser ju hyfsat lattjo ut när man går som en höggravid fast man inte ens är halvvägs än (men snaaart :-P). Men det är jäklar vad det trycker och gör ont. Har dock inte haft så farligt ont av ischias ännu och det är jag glad för..
  • snoffsan08
    EllaBella02 skrev 2012-02-15 15:48:59 följande:
    Grattis till tösabiten och lyckat RUL!! 

Tack så mycket :o)
  • froggyL

FruSandra: köpte? Fick du inte låna. Här i Alingsås får man låna stödbälten gratis och lämna tillbaks efter graviditeten igen....

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

V.21 idag :) känns så skönt. Fast samtidigt lite stressigt. Mycket som väntar för min del. Flytt och annat. Och graviditetspenningansökanspapprena bara ligger och väntar på att fyllas i....får inte tummen ur. Måste ordnas snarast!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Charlottetott

Hej, här är en till som väntar andra barnet 12 juli. Varit på RUL.. hon tyckte de såg ut som en flicka men var inte säker eftresom fötter och navelsträng låg i mellan, Men de var hjärtformat, dvs två bullar man såg.... :) Så får se va de blir.. 

Har också ont i kroppen, dock pga av en sjukdom jag har som gör att de blir värre under grav.. så har ont i krappen och helt plötsligt är de pest o pina o jobba. Men vill jobba så mkt som möjligt för att hinna höja min SGI. plus att tiden går snabbare då.

En liten bild från RUL

• smulan12

Fin rulbild. Glad

Jag ligger just nu i sängen med datorn i knät och känner min snuttebula fara omkring som en liten tok. Glad
    När jag vaknade i morse hade jag ont i magen och kände att skrutt låg lite fel. är jag kände med handen var jag stenhård lite på sidan om mitten av magen och när jag tittade ner var magen sned. Tungan ute Såg lite lustigt ut och var nästan så man blev lite rädd. Lyckades få ett kort på det där man ser att magen är lite sned. Har lagt upp det på min blogg så kika gärna där. Glad

• enilorac81

Haha Smulan12 vad häftigt! Kikade in på din blogg och kollade in bilden. Har h*n lagt sig till rätta nu?

• chess07
    smulan12 skrev 2012-02-16 09:02:32 följande:
    Fin rulbild. Glad

Jag ligger just nu i sängen med datorn i knät och känner min snuttebula fara omkring som en liten tok. Glad
    När jag vaknade i morse hade jag ont i magen och kände att skrutt låg lite fel. är jag kände med handen var jag stenhård lite på sidan om mitten av magen och när jag tittade ner var magen sned. Tungan ute Såg lite lustigt ut och var nästan så man blev lite rädd. Lyckades få ett kort på det där man ser att magen är lite sned. Har lagt upp det på min blogg så kika gärna där. Glad
    Wow vilken snedmage! haha en liten bestämd grabb där inne som vet hur han vill ha det! Flört
  • owner

Nu har vi varit på UL och är flyttade från den 14e till den 10e. Det var en liten kille därinne. Vill nån datakunnig ändra på listan åt mig? :)

Svar på tråden Juli bebis 2012