• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80

Allt såg bra ut på morgonens UL!! Skrattande Hjärta

Är i v 18+0 idag blev alltså flyttad 3 dagar till den 16/7 men det är ju inte ofta man får just den dagen.

BM och vi tyckte oss ana en snopp så det ser ut att bli en pojke. Vi har ju en tös sen innan så det blir kul Glad Men namn blir ett gissel då vi verkligen inte kommer överens om påga namn... Men han kan väl bestämma själv när han blir 18 Flört hahaha...

• En liten

Hej
    Hoppas alla har haft en bra helg, här har vi firat 4 och 37 års kalas i helgen. Jag vaknade med feber och ont i hela kroppen igår. Och det är inte bättre idag. Av okunskap tog jag en medecin igår innan gästerna kom för att orka. En sådan där dunder sak så man mår bra i 4 timmar. Sedan läste jag på förpackningen att behandling (under flera dagar eller en vecka) med liknande läkemedel kan orsaka missfall, fosterdöd, hjärtskador etc på barnet... Tur att jag inte tog mer än en tablett.... men jag kände mig aningen dum.

Jag ska prata med min gyn när jag träffar honom, jag tror iof inte att en tablett just nu kan ha gjort så mycket skada, men det är nog bäst att kolla upp.

För övrigt så dricker jag te med honung och tar mina paracetamol snällt....

Min man fick lova mig att det här var sista barnet.

• SaJo81

Engla80 grattis till ett fint UL och till den förmodade pojken! Samma dag som jag nu då:) men jag har Rul på torsdag så jag kanske flyttas med man vet aldrig!

• vermilion

Namn är så svårt! Jag hittar inget jag gillar. Inte klokt ju. Hade min dotter inte redan hetat Elsa i andranamn så hade jag valt det till en flicka. Hon heter Molly Elsa Holiday och sonen heter Adam Frans Erik. Holiday är efter min och sambons favoritsång, "Holiday in Spain" med Counting Crows. Adam heter Adam efter sångaren i Counting Crows. Oj, svammligt.

Ni som har BF i slutet av juli, har ni varit på RUL redan? Jag ska ju inte vara där förrän 28:e feb.

♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • vermilion

En liten:

Det borde ju inte vara nån fara. Som du skriver så var det bara en, inte i flera dagar.

♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-02-13 11:08:12 följande:
    Ni som har BF i slutet av juli, har ni varit på RUL redan? Jag ska ju inte vara där förrän 28:e feb.
    Om en vecka ska vi på UL... alltså nästa måndag... *hoppas tiden går fort*

I dag har vi sjungit och haft paketöppning på morgonkvisten för vår lilla 5 åring Hjärta ska palta mig i väg till dagis nu för att hämta hem henne nu... hon hade med sig en massa glass i morse för att fira med kompisarna o fröknarna...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • momster

Vermilion vi har bf 20/7 och har RUL den 27 februari så du är inte ensam om att inte ha haft det än. Det känns som en evighet dit.
    När har du bf ?

• Trolla75
    Trolla75 skrev 2012-02-13 11:33:11 följande:
    Om en vecka ska vi på UL... alltså nästa måndag... *hoppas tiden går fort*

I dag har vi sjungit och haft paketöppning på morgonkvisten för vår lilla 5 åring Hjärta ska palta mig i väg till dagis nu för att hämta hem henne nu... hon hade med sig en massa glass i morse för att fira med kompisarna o fröknarna...
    Glömde ju skriva att vi har ett preliminärt BF 20 juli
  • Trolla75
    momster skrev 2012-02-13 11:36:21 följande:
    Vermilion vi har bf 20/7 och har RUL den 27 februari så du är inte ensam om att inte ha haft det än. Det känns som en evighet dit.
    När har du bf ?
    Ett förövrigt bra datum för BF Flört
Svar på tråden Juli bebis 2012