• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-16 20:40:03 följande:
    Hi Hi Hi, skönt va? :o) Vad skönt att hon tog det så bra. Sa ju det ;o) Hoppas din chef och kollegor tar det lika bra. Jag var och hälsade på på mitt jobb igår. Åh, vad jag saknar dom :o( Dom blev jätte glada när jag kom, kändes skönt. Imorgon ska vi hämta hem våran nya bil, ska bli SÅ skönt. Är även barnfria i helgen, så då blir det lite lugnt. Ska kika på lite baby saker tänkte vi.
    Åh... jag vill också veta vad jag väntar, för jag vill HANDLA!!! ...

Spännande med ny bil, vad blir det för någon?
    Najs att ni får vara lite för er själva, det behövs ibland... ladda på batterierna och bygga på kärleken lite också för den delen...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • SaJo81

Idag var det RUL:) så himla härligt att se den lill* krabaten:) livlig som få! "vi" ville inte veta kön (min man alltså) så det vet vi inte men när bm mätte lårbenet låg bebisen i en sån vinkel så man såg hela skrevet och jag tyckte mig nog se en snopp.....men vem vet! Karln e fortfarande helt hundra på att det e en tös och han hade ju rätt förra gången...men har jag rätt blir det pojk nr 3 här!

Allt såg jättefint ut i alla fall och blev framflyttad från 16 till 19 juli som för övrigt är min namnsdag:)

Ikväll har jag varit på me

• Trolla75

Vad härligt med alla RUL och busiga livliga små bebbar...

På måndag är det min tur och jag toklängtar!!!

• Jamtlandstaus

Så fort det blir lite stressigt i tillvaron får jag sådan sjuk klåda över kroppen! Till råga på allt får jag dessutom sendrag i fötterna på nätterna så jag måste kasta mig ur sängen o försöka stretcha bort det. Så nattsömnen blir ju sådär...
    Har hört om att magnesium ska kunna hjälpa så till helgen kanske jag hinner ner på stan för å handla det.
    Någon som oxå har haft mycket med sendrag men blivit hjälpt av ngt speciellt?

• snoffsan08

Jag har haft det mycket i dom tidigare graviditeterna, men inte än i denna ( peppar peppar. Kanske inte skulle ha skrivit så, för då kommer det väl.) Men jag gjorde ingenting åt det, det är ju ett vanligt symptom då man är gravid, precis dom täppt näsa :o( det led jag av som sjutton med 3an, känner att det är på g nu med tyvärr. Jag vet inte om det finns nåt man kan göra för mindre sendrag, men du får gärna säga till om du hittar nåt som hjälper.

Trolla75 skrev 2012-02-16 22:27:02 följande:
    Åh... jag vill också veta vad jag väntar, för jag vill HANDLA!!! ... Spännande med ny bil, vad blir det för någon? Najs att ni får vara lite för er själva, det behövs ibland... ladda på batterierna och bygga på kärleken lite också för den delen...

Åh, nu är det bara helgen kvar för dig, sen får du titta på er lilla :o). Vill din man oxå veta könet? Eftersom bm inte var helt 100, så beställde jag ett TUL i april, då jag är i v:26, så tyvärr känns det inte helt oki att rikta in sig på flick kläder. Ska kolla barnvagn och lite sånt. Ja, det kan vara skönt å få göra det själva, så man får kolla i lugn och ro. Vi har köpt en KIA Sorento, det är en 7 sitsig bil. Ingen buss liknande utan en mer jeep liknande bil. Måste ju ha en 7 sitsig nu när vi blir 6 st i familjen :o). Skönt att vi blir av med volvon idag oxå.
  • SaJo81

Förresten så låg min moderkaka i framvägg samt tydligen långt ner så vi ska på UL i vecka 30 igen för att se om det fixat till sig:)

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-17 07:01:35 följande:
    Åh, nu är det bara helgen kvar för dig, sen får du titta på er lilla :o). Vill din man oxå veta könet? Eftersom bm inte var helt 100, så beställde jag ett TUL i april, då jag är i v:26, så tyvärr känns det inte helt oki att rikta in sig på flick kläder. Ska kolla barnvagn och lite sånt. Ja, det kan vara skönt å få göra det själva, så man får kolla i lugn och ro. Vi har köpt en KIA Sorento, det är en 7 sitsig bil. Ingen buss liknande utan en mer jeep liknande bil. Måste ju ha en 7 sitsig nu när vi blir 6 st i familjen :o). Skönt att vi blir av med volvon idag oxå.
    Ja jisses, ni blir en riktig storfamilj nu, snygg bil!!!

Vi blir ju "bara" 5 så jag kommer fortsätta kuska runt i min älskade Saab 9-5, det är ju inte jätteofta vi knör in oss allihopa men det funkar, tycker det är gott om plats Flört speciellt när det är jag som kör! Hahaha...

-Idag ska jag klippa mig, åh va skönt det ska bli! har inte klippt mig sedan oktober... lite väl långt mellan varven...
    Ja du nu är det snart måndag och RUL, hoppas helgen går fort... men det tror jag, vi ska på kalas både lör & sön.

Jag vet inte om gubben vill veta könet? jag vill!!! med lillasyster ville han inte veta! Men jag får förklara att det har med praktiska saker o göra! Men helt ärligt så tror jag inte att de berättar på vårt sjukhus, NÄL -Trollhättan.

Jasså ni fick inget 100%igt svar på könet? att de då vågar säga nått?

Jag hoppas i alla fall på en tjej, det skulle underlätta att jag slipper köpa allt nytt... Flört
    Missförstå mig nu rätt.
  • chess07

v 20 (19+0) idag! och vad händer... ja spyr upp hela frukosten!! har inte mått dåligt på flera veckor oså vips så kom de som en blixt från klar himmel! hoppas de va sista gången nu...! 

• Bragdoll

Idag syntes det på utsidan när bebblan bökade omkring där inne
    Har säkert synts tidigare också men när jag har kollat ner så har naturligtvis bebisen bestämt sig för att somna om igen.
    Men idag fick till och med pappa se  

• MissMurrig

Jag som inte kännt någonting fram till för några dagar sedan, känner heeela tiden nu. Jag trodde att jag hade en lugn bebis innan, ho ho vad fel jag hade. Sicken snurr-Pelle! Och idag var första gången man kunde känna utifrån, och just då så hade sambon handen på magen, så han fick känna den första riktiga spaken! Tajming! Men min foglossning är mindre rolig, den blir inte bättre direkt... Hur ska detta gå? Står ju i ett bageri hela dagarna!

Svar på tråden Juli bebis 2012