• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV
    JennyL88 skrev 2012-03-02 09:44:32 följande:
    Fy har pratat med läkaren idag. Är allergisk mot husdamm, katt och marsvin.
    så nu är de väl bara att göra sig av med sitt lilla gosesvinRynkar på näsan *vill inte (5år tillsammans)
    Måste bli jäkla duktig på att damma nu då, Tungan ute
    Nån mer husdamms allergiker??!
    Japp, både jag och dottern! 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • chess07

Hej alla tjockisar! Skrattande
     Hoppas ni må gott!

Välkomnar v 22 idag!! Hjärta Liten har gymnastik dagligen och speciellt på kvällen och då kan jag och sambon ligga och titta på magen och se rörelserna Glad

• JennyL88
    AAEV skrev 2012-03-02 10:01:42 följande:
    Japp, både jag och dottern! 
    Hur ofta måste ni städa och hur gör ni för att undvika dammet?
    De går ju liksom aldrig att undvika damm helt ju!!
  • AAEV
    JennyL88 skrev 2012-03-02 10:54:26 följande:
    Hur ofta måste ni städa och hur gör ni för att undvika dammet?
    De går ju liksom aldrig att undvika damm helt ju!!
    Jag dammsuger med en allergivänlig dammsugare några gånger i veckan (typ varannan dag), dammar varje söndag i dom rummen där det blir mer damm (vårt sovrum, dotterns rum, vardagsrummet o köket). Dom rummen vi inte är i så ofta dammas varannan vecka. Jag är även noga med att våttorka efteråt och att dammsuga noga under sängar/byråer osv där det gärna samlas mycket damm.
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Bragdoll

Gläh. Varit på VC och fått en remiss till att ta bort två stooora födelsemärken på boobsen. Kul att gå med förband i 10 dagar.. får väl köpa en sån där riktigt lös bh på apoteket. Hurra.

Även ringt sjukgymnast. För 10 år sedan när jag fick mitt första barn så fick man låna foglossningsbälte på MVC, men inte längre.. så nu måste jag åka och köpa ett för annars tror jag att jag delas på mitten till slut. 

• Feah

Någon mer än jag som får otrevliga yrsel/svimningsanfall? Och kanske har tips?

Nu senast idag på en promenad med grannfrun efter lunch. Hann gå en kilometer i solskenet. Blev jätteflåsig och törstig och var först tvungen att sätta mig, sen lägga mig ner på marken för att inte svimma. Grannfrun traskade hem och hämtade bilen. Själva svimningsanfallet går ju över på ca 10 min och känns relativt ofarligt, jag tappar ju inte medvetandet, men det är ändå läskigt att förlora kontrollen över kroppen sådär.

Besökte både akuten och barnmorskan sist det hände, och de hittade inga konstigheter med vare sig blodtryck, blodvärde, puls, eller urin. Är i vecka 22 nu, så min egen teori är att det har med den ökade blodvolymen att göra/syrebrist, eller möjligen vätskebrist eftersom jag blev så törstig idag. Nu har jag lärt mig att inte lägga mig på rygg i alla fall, något som vid tidigare gånger resulterat i att jag mådde förfärligt illa, med ännu starkare yrsel och kraftiga svettningar. (Förmodligen låg då livmodern mot kroppspulsådern.)

Brrr... obehagligt. Som om man vore en robot och någon råkar trycka på Power off-knappen helt plötsligt.

• Woogie

Hej alla! Nu har jag gått över 50% vilket känns bra, men jag siktar på v. 25+ innan jag börjar slappna av helt. Igår och idag har jag haft rätt så jobbig halsbränna vilket är trist. Jag tror också att jag har fått en ny förkylning innan den gamla ens har hunnit att försvinna... I alla fall vaknade jag med ont i halsen i morse. Men! Det är vår!!  Solig

Lilla E (om det blir det namn vi vill) sparkar och har sig och det är jättemysigt! Jag har funderat på att ge N en docka som han kan ha som sin bebis när hon kommer, vad tror ni om det? Han är för liten för att ens försöka förklara att det kommer en bebis, eller att det finns en bebis i mammas mage. Pekar jag på min mage vill han antingen pilla i min navel, eller så pekar han på sin egen och skrattar... :o)

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012