Någon mer än jag som får otrevliga yrsel/svimningsanfall? Och kanske har tips?
Nu senast idag på en promenad med grannfrun efter lunch. Hann gå en kilometer i solskenet. Blev jätteflåsig och törstig och var först tvungen att sätta mig, sen lägga mig ner på marken för att inte svimma. Grannfrun traskade hem och hämtade bilen. Själva svimningsanfallet går ju över på ca 10 min och känns relativt ofarligt, jag tappar ju inte medvetandet, men det är ändå läskigt att förlora kontrollen över kroppen sådär.
Besökte både akuten och barnmorskan sist det hände, och de hittade inga konstigheter med vare sig blodtryck, blodvärde, puls, eller urin. Är i vecka 22 nu, så min egen teori är att det har med den ökade blodvolymen att göra/syrebrist, eller möjligen vätskebrist eftersom jag blev så törstig idag. Nu har jag lärt mig att inte lägga mig på rygg i alla fall, något som vid tidigare gånger resulterat i att jag mådde förfärligt illa, med ännu starkare yrsel och kraftiga svettningar. (Förmodligen låg då livmodern mot kroppspulsådern.)
Brrr... obehagligt. Som om man vore en robot och någon råkar trycka på Power off-knappen helt plötsligt.