• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Hi hi Trolla, du låter som mig :) skönt å inte va ensam. Mitt humör var kasst hela förra graviditeten, men det beror ju på avsaknaden av mina antidepressiva också och inte bara graviditetshormoner. Får hoppas du blir gladare snart...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • snoffsan08

Hi hi hi. Jag var en "satkärring" tills för bara någon vecka sedan. Visst, jag är inte riktigt lika glad/snäll som då jag inte är gravid, men  BETYDLIGT bättre. Gubben sa redan i förra graviditeten att han inte ville ha fler barn med mig då jag var så tjurig/grinig och tände på alla 8. Men det blev en till iaf Flört Men nu är det bra. Jag blir värre och värre i foglossningen för varje dag, tänker inte utsätta min kropp för detta igen. Får vänta på barnbarn sen istället.

• michelodeon
    snoffsan08 skrev 2012-03-20 10:20:26 följande:
    Hur känner ni er i humöret nu förresten? Nu när man kommit en bit på vägen? Vi har MYCKET bättre stämning här hemma nu. Jätte skönt Glad
    Nja det är väl inge vidare känner mig deppig och sååå irriterad! Med sonen är jag precis som vanligt men sambon irriterar mig jämt även fast han inte beter sig annorlunda nu än innan. Han är så snäll å förstår nog inte riktigt och jag får dåligt samvete men jag inte riktigt hjälpa de. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • momster

Jag har oxå väldiga humör svängningar. Tror mina beror på att jag inte orkar och kan vara lika aktiv som jag vill och brukar vara tyvärr :( känner hur barnen vi har kommer i kläm men hoppas på att det blir bättre i somnar. Den stora förstår ju ganska bra varför och vet att de blir bättre. Den lilla försökte plocka ut bebisen ur naven på mig men konstaterade att de inte gick och drog ner tröjan på mig och sa natt natt bebis. Vårt lille charmtroll.

• Trolla75

Men det roliga e att så fort jag är på jobbet eller ute bland folk är jag hur glad som helst, så det är mina närmsta som drabbas av mitt monster...

Måste bara få dela med mig av en häftig förlossningsberättelse som jag läste nyss... ligger med tårar i ögonen och bara längtar efter min egna förlossning...
    blaval.wordpress.com/2012/03/18/att-foda-barn-med-fullkomligt-stod-resultat-basta-upplevelsen-nagonsin/

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Åh, det var häftigt!!

Sist hade jag min mamma med (utöver min man såklart) Det var jätte skönt. Funderar på om man inte ska ha med henne denna gång oxå. Hade sån fridfull och härlig frlossning sist, skulle gärna uppleva samma sak igen. 

• snoffsan08

Hoppas det blir bättre för er i humören. Jag borde vara mer "deppig" än vad jag är, men just nu känns det ändå ganska stabilt.

Det blir nog lätt så Trolla, att dom hemma får ta skiten, medans dom runtomkring inte märker nånting.

Hur var det med era förlossningsbrev förresten, har ni redan skrivit dom?   

• nilepile89

ojojoj, här skrivs det snabbt man hinner knappt med :)

Nu har man välkomnat vecka 22 i söndags :) 21+2 idag. Känner av den lille ibland men jag hinner bli så nojig emellanåt, men det är säkert för det är min första graviditet jag vet inte riktigt hur det skall kännas :).

Har fått iväg ansökan om graviditetspenning nu oxå, nu håller jag tummarna att fk kommer godkänna det.

Hoppas ni andra mår bra :)       

• momster

Jag har inte skrivit nått förlossnings brev än men funderar på att anv de jag hade till dottern och bara ändra de lite på det. Men då måste jag hitta de igen bara :)

• Trolla75

Jag har börjat knåpa ihop mitt brev, är nästan klar, har liksom bara satt upp punkter...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012