• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • eken

Era bästa tips mot kramp i vaden???? Helvete vad det gör ont, får det mest i höger ben, fot och även ibland baksida lår....känns som propp i benen

• froggyL

Har också börjat få kramp nu, på nätterna. Men spänna tårna mot något, och ev massage om det går.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Jamtlandstaus

Jag hade problem med sendrag fler gånger per natt förut o var tvungen att ställa mig upp o tynga på det benet. Men nu har jag käkat magnesium i några veckor o nu kanske det händer någon enstaka gång. Om det är en tillfällighet eller magnesiumet som hjälper är väl svårt att veta men det kan vara värt att prova! Dom är ganska goda, smakar som druvsocker Om man äter ngn multitablett med magnesium så kan man behöva titta hur mycket den innehåller när man beräknar hur många magnesiumtabletter man ska ta.

• SaJo81

Oj idag är det torsdag va? haha jag e helt dagvill denna graviditeten=) betyder att jag går in i ny vecka då, v24 nu (23+0) härligt att det börjar hända grejer...

I helgen ska vi hem till ett par kompisar som fick en pojk för 3 veckor sedan! mysigt att gosa med en liten en, det var längesen nu=) 

• snoffsan08

eken skrev 2012-03-21 22:20:14 följande:
    Era bästa tips mot kramp i vaden???? Helvete vad det gör ont, får det mest i höger ben, fot och även ibland baksida lår....känns som propp i benen
    När jag var på v:20 gruppen så sa barnmorskan att man skulle ha salt tillgängligt på natthusbordet vid sängen. När man känner av att krampen börjar, så ska man blöta fingret, doppa det i saltet och stoppa in det i munnen. Det skulle tydligen släppa då, enligt henne. Jag har inte fått kramp (ÄN!!) i denna graviditet, så jag kan inte svara på om det faktiskt fungerar, men det kan ju vara värt ett försök. Tala gärna om sen om du provade och om det funkade =o)
    SaJo81 skrev 2012-03-21 22:19:45 följande:
    min text föll bort.....
    Fick hemorrojder direkt nästan min förra/första graviditet och hade problem med det i omgångar....har klarat mig lite bättre denna gången men tror mest det beror på att jag faktiskt hittills struntat i niferex och sån skit 

Ont som F*N gör det iaf. Jag hoppas på och klara mig från att käka siten jag med, vi får se....
    SaJo81 skrev 2012-03-22 08:06:09 följande:
    Oj idag är det torsdag va? haha jag e helt dagvill denna graviditeten=) betyder att jag går in i ny vecka då, v24 nu (23+0) härligt att det börjar hända grejer...

I helgen ska vi hem till ett par kompisar som fick en pojk för 3 veckor sedan! mysigt att gosa med en liten en, det var längesen nu=) 
    Åh vad mysigt!!!! Jag vill oxå gosa bebis (helst min egna) Men det får ju tyvärr vänta ett tag =o(.

Läste en tråd här förresten om en tjej som ville ta ricinolja i v:28-30 för att hon inte orkade vara gravid längre. Hur smart är det då?  
    froggyL skrev 2012-03-22 06:05:38 följande:
    V.26 idag :D
    Lovely!!!
  • SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-03-22 09:29:56 följande:
    Läste en tråd här förresten om en tjej som ville ta ricinolja i v:28-30 för att hon inte orkade vara gravid längre. Hur smart är det då?  
    Men herregud! visst är det inte alltid speciellt skoj men hua....det är INTE kul att få barn så tidigt heller....våra killar kom i v30+1 efter att mitt vatten gick redan v29...inget att rekommendera! allt gick ju bra och så men jag låg en vecka på sjukhus innan dom föddes sen var vi på sjukhus i fyra veckor till samt tre veckor med hemsjukvård....och den oron som följer med, nej usch!

Håller tummar och tår för att den lill* i magen ska hålla sig inne till v36 i alla fall=) 
  • En liten

Hej

Jag vet inte om jag har hemorojder, verkar inte så roligt. Jag har däremot en fruktansvärd kramp i baken, känns som någon sticker mig med kniv, på morgonen efter kaffet. I regel kan jag inte gå eller röra på mig och får be min man hjälpa mig att stå upp.... Däremot går det över efter toalett besöket men när jag är där inne så kallsvettas jag och har svårt att andas så det blir ganska obehagligt.
    Jag antar att det är någon nerv som kommit ikläm men jag ska höra med doktorn på måndag.

Är det någon annan som har liknande?

Annars rekomenderar jag också magnesium mot kramp!

• En liten
    SaJo81 skrev 2012-03-22 09:35:02 följande:
    Men herregud! visst är det inte alltid speciellt skoj men hua....det är INTE kul att få barn så tidigt heller....våra killar kom i v30+1 efter att mitt vatten gick redan v29...inget att rekommendera! allt gick ju bra och så men jag låg en vecka på sjukhus innan dom föddes sen var vi på sjukhus i fyra veckor till samt tre veckor med hemsjukvård....och den oron som följer med, nej usch!

Håller tummar och tår för att den lill* i magen ska hålla sig inne till v36 i alla fall=) 
    Kan inte vara roligt för er att gå med den här oron. Vad säger barnmorskan nu då? Får du gå på extra kontroller?
  • EllaBella02
    froggyL skrev 2012-03-21 17:43:48 följande:
    Fy vilken morgon jag fick. Jag hade ju ett järnvärde som låg på gränsen när jag var hos bm, så hon tyckte jag skulle prova niferex. Äter redan full dos hemofer. Så varannan dag skulle jag köra niferex. Visst, tog tabletten i morse....en halvtimma senare....så fick jag sånt magknip...och 3 sekunder senare spydde jag upp hela frukosten. I köket >< mindre trevligt. Hann inte till toaletten. glöm att jag tar den tabletten nån mer gång....!!! Vet att det fanns en annan sort...nån som kan namnet på den, och om den är skonsammare?
    Precis samma sak hände mig... Mådde fasiken aspiss! Jag äter Hemofer nu... mycket mindre järn i, men funkar bra med min magge.. : )

Krya på dig!
Svar på tråden Juli bebis 2012