eken skrev 2012-03-21 22:20:14 följande:
Era bästa tips mot kramp i vaden???? Helvete vad det gör ont, får det mest i höger ben, fot och även ibland baksida lår....känns som propp i benen
När jag var på v:20 gruppen så sa barnmorskan att man skulle ha salt tillgängligt på natthusbordet vid sängen. När man känner av att krampen börjar, så ska man blöta fingret, doppa det i saltet och stoppa in det i munnen. Det skulle tydligen släppa då, enligt henne. Jag har inte fått kramp (ÄN!!) i denna graviditet, så jag kan inte svara på om det faktiskt fungerar, men det kan ju vara värt ett försök. Tala gärna om sen om du provade och om det funkade =o)
SaJo81 skrev 2012-03-21 22:19:45 följande:
min text föll bort.....
Fick hemorrojder direkt nästan min förra/första graviditet och hade problem med det i omgångar....har klarat mig lite bättre denna gången men tror mest det beror på att jag faktiskt hittills struntat i niferex och sån skit
Ont som F*N gör det iaf. Jag hoppas på och klara mig från att käka siten jag med, vi får se....
SaJo81 skrev 2012-03-22 08:06:09 följande:
Oj idag är det torsdag va? haha jag e helt dagvill denna graviditeten=) betyder att jag går in i ny vecka då, v24 nu (23+0) härligt att det börjar hända grejer...
I helgen ska vi hem till ett par kompisar som fick en pojk för 3 veckor sedan! mysigt att gosa med en liten en, det var längesen nu=)
Åh vad mysigt!!!! Jag vill oxå gosa bebis (helst min egna) Men det får ju tyvärr vänta ett tag =o(.
Läste en tråd här förresten om en tjej som ville ta ricinolja i v:28-30 för att hon inte orkade vara gravid längre. Hur smart är det då?
froggyL skrev 2012-03-22 06:05:38 följande:
V.26 idag :D
Lovely!!!