• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    En liten skrev 2012-03-22 09:42:10 följande:
    Kan inte vara roligt för er att gå med den här oron. Vad säger barnmorskan nu då? Får du gå på extra kontroller?
    jag väljer väl egentligen själv hur många kontroller jag vill ha framöver! men annars är det inget speciellt, alla förutsätter bara att det var "vanligt" för att grabbarna är tvillingar och visst är det vanligare att tvillingar kommer tidigare men då snackar man ungefär v36-37 istället för 40....inte 30 och under....
    Tror ingen annan tänker på oron mer än jag, men jag kommer vara så glad när jag gått förbi vecka 30=) 
  • snoffsan08
    SaJo81 skrev 2012-03-22 10:14:22 följande:
    jag väljer väl egentligen själv hur många kontroller jag vill ha framöver! men annars är det inget speciellt, alla förutsätter bara att det var "vanligt" för att grabbarna är tvillingar och visst är det vanligare att tvillingar kommer tidigare men då snackar man ungefär v36-37 istället för 40....inte 30 och under....
    Tror ingen annan tänker på oron mer än jag, men jag kommer vara så glad när jag gått förbi vecka 30=) 
    Förstår din oro. Men h*n får nog ligga längre nu när h*n är ensam i magen, tror du inte?
    Hoppas det iaf.

Nej, jag älskar ju inte att vara gravid direkt, skulle kunna föda hur många barn som helst, bara jag slapp vara gravid. Men ändå vill man väl att barnet ska ligga i magen så länge  så den slipper litta på neo i flera veckor.
  • FruSandra

Min svägerska fick sin pojk i v 25.. Trots att han blir 3 i aug så har dom ett helvete. Från dag 1. Blåljus en gång i veckan typ. Operationer i massor.. Usch
    Nää min prins får stanna ett bra tag till!
    På fredag ska vi beställa vagn :) kul kul :)

• snoffsan08

Åh, fy fasiken!!! Får man fråga varför han kom så tidgt? Skönt ändå att veta att dom överlever OM dom mot all förmodan kommer så tidigt. Känns som en milstolpe ändå på nåt sett.

Vad kul med vagn!! Vad blir det då? 

• Woogie
    En liten skrev 2012-03-22 09:40:25 följande:
    Hej

Jag vet inte om jag har hemorojder, verkar inte så roligt. Jag har däremot en fruktansvärd kramp i baken, känns som någon sticker mig med kniv, på morgonen efter kaffet. I regel kan jag inte gå eller röra på mig och får be min man hjälpa mig att stå upp.... Däremot går det över efter toalett besöket men när jag är där inne så kallsvettas jag och har svårt att andas så det blir ganska obehagligt.
    Jag antar att det är någon nerv som kommit ikläm men jag ska höra med doktorn på måndag.

Är det någon annan som har liknande?

Annars rekomenderar jag också magnesium mot kramp!
    Jag tror att jag har samma på hur du beskriver det, men det kan jag ha även som ogravid, om jag är bajsnödig... Mycket obehagligt! Jag fick det faktiskt under en värk när jag skulle föda N också, och det var jag helt oförberedd på eftersom det kändes på ett helt annat sätt än de andra värkarna. Det måste, som du säger, vara någon nerv som kläms eller passeras. Om du får en vettig förklaring på det så får du gärna dela med dig. Jag har aldrig tagit upp det med någon eftersom jag har haft det så länge jag kan minnas (vid vissa tillfällen alltså).

Idag går jag in i 23+0 och närmar mig v. 26+0 som är mitt nästa delmål. Det ska bli skönt! Hon sparkar och har sig, särskilt på förmiddagen och kvällen. I tisdags började jag på kören igen och då boxade hon lite också :o) Jag hoppas att det var av glädje... *hrrm*

Jag har hittills klarat mig från hemorrojder, men min man får det ibland och han har en särskild medicin, suppar, som ska vara de bästa enligt honom och hans bror (de har det ärftligt). Vet dock inte vad de heter nu eller om man får ta dem som gravid. Tror att de är på recept. Så, nu har jag outat honom lite också, stackarn...
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • FruSandra

Jag har absolut ingen aning om varför han kom då.. Vet att de blev akut snitt.. Han föddes med hjärnblödning och en trasig lunga :S han har även epelepsi o massa annat skit :(

De blir en brio happy :) en olivgrön på liggdelen o en röd på sittdelen :)

• Bragdoll
    froggyL skrev 2012-03-21 17:43:48 följande:
    Fy vilken morgon jag fick. Jag hade ju ett järnvärde som låg på gränsen när jag var hos bm, så hon tyckte jag skulle prova niferex. Äter redan full dos hemofer. Så varannan dag skulle jag köra niferex. Visst, tog tabletten i morse....en halvtimma senare....så fick jag sånt magknip...och 3 sekunder senare spydde jag upp hela frukosten. I köket >< mindre trevligt. Hann inte till toaletten. glöm att jag tar den tabletten nån mer gång....!!! Vet att det fanns en annan sort...nån som kan namnet på den, och om den är skonsammare?
    Duroferon kanske? Den är genomvidrig.. Spyr som en gris av den och den fräter ju så förbannat på magen när den far upp och ner..
    Det står ju att maxdosen på hemofer är 4 om dagen, men borde man inte kunna ta 6 om dagen ifall man delar upp omgångarna?
    Kanske kan fråga iaf.. 
  • SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-03-22 13:15:42 följande:
    Jag har absolut ingen aning om varför han kom då.. Vet att de blev akut snitt.. Han föddes med hjärnblödning och en trasig lunga :S han har även epelepsi o massa annat skit :(

Vår Happy är oxå olivgrön, fint som snus :)

Jag förstår att det inte kan vara möjligt men det känns som att bebisen ligger med fötterna under revbenen på vänster sida på mig.. Det är INTE skönt och känns precis som när sonen faktiskt hade sina fötter där, fast betydligt senare i graviditeten.. Nån som haft typ samma eller som vet vad det kan vara?
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-03-22 13:15:42 följande:

Stackars liten!!

Det låter snyggt =o) Är det en vagn med 3 hjul eller 4? 
Svar på tråden Juli bebis 2012