En liten skrev 2012-03-22 09:40:25 följande:
Hej
Jag vet inte om jag har hemorojder, verkar inte så roligt. Jag har däremot en fruktansvärd kramp i baken, känns som någon sticker mig med kniv, på morgonen efter kaffet. I regel kan jag inte gå eller röra på mig och får be min man hjälpa mig att stå upp.... Däremot går det över efter toalett besöket men när jag är där inne så kallsvettas jag och har svårt att andas så det blir ganska obehagligt.
Jag antar att det är någon nerv som kommit ikläm men jag ska höra med doktorn på måndag.
Är det någon annan som har liknande?
Annars rekomenderar jag också magnesium mot kramp!
Jag tror att jag har samma på hur du beskriver det, men det kan jag ha även som ogravid, om jag är bajsnödig... Mycket obehagligt! Jag fick det faktiskt under en värk när jag skulle föda N också, och det var jag helt oförberedd på eftersom det kändes på ett helt annat sätt än de andra värkarna. Det måste, som du säger, vara någon nerv som kläms eller passeras. Om du får en vettig förklaring på det så får du gärna dela med dig. Jag har aldrig tagit upp det med någon eftersom jag har haft det så länge jag kan minnas (vid vissa tillfällen alltså).
Idag går jag in i 23+0 och närmar mig v. 26+0 som är mitt nästa delmål. Det ska bli skönt! Hon sparkar och har sig, särskilt på förmiddagen och kvällen. I tisdags började jag på kören igen och då boxade hon lite också :o) Jag hoppas att det var av glädje... *hrrm*
Jag har hittills klarat mig från hemorrojder, men min man får det ibland och han har en särskild medicin, suppar, som ska vara de bästa enligt honom och hans bror (de har det ärftligt). Vet dock inte vad de heter nu eller om man får ta dem som gravid. Tror att de är på recept. Så, nu har jag outat honom lite också, stackarn...