• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Fin den är =o) Skönt att få lite "penningastöd" från föräldrarna oxå. Det kan behövas då man måste köpa nya bebis grejer. Allt kostar ju så mycket. Finns mycket grejer som man inte behöver oxå, men svårt att veta innan =o)

• Woogie

Den här länken diskuteras i en annan tråd... Är ambivalent... Vad tycker ni om en sådan sajt? www.stoppa-pedofilerna.se/

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Tekla78
    En liten skrev 2012-03-22 09:40:25 följande:
    Hej Jag vet inte om jag har hemorojder, verkar inte så roligt. Jag har däremot en fruktansvärd kramp i baken, känns som någon sticker mig med kniv, på morgonen efter kaffet. I regel kan jag inte gå eller röra på mig och får be min man hjälpa mig att stå upp.... Däremot går det över efter toalett besöket men när jag är där inne så kallsvettas jag och har svårt att andas så det blir ganska obehagligt. Jag antar att det är någon nerv som kommit ikläm men jag ska höra med doktorn på måndag. Är det någon annan som har liknande? Annars rekomenderar jag också magnesium mot kramp!

När vi var hos doktorn med sonen för bajsproblem berättade han om något som kallades analkramper tror jag. Syrran hade tydligen också haft det. Låter väl som om det kan vara något sånt? Om det höll på länge kunde man försöka föra in ett finger och försöka lossa krampen, men ofta varar den ju inte tillräckligt länge för det antar jag. Som tur var hade inte sonen det utan hade problem av andra orsaker.
  • chess07

Idag hälsar vi v 25 (24+0) välkommen! Var på första besök hos BM igår sen inskrivningen i v7!
    SF-mått =23
    Viktuppgång = ca 9 (trodde de va mindre!)
    Blodtryck = 120/75
    Blodsocker = 3,9 (kände att de va dags att äta Flört)
    Bebis hjärtslag = 142-148
    Efter dagens arbetspass tar jag ledigt från datorer och åker till fjällen och njuter en vecka!

• smulan12

Går in i v.25 idag. :D Jag hinner inte med riktigt känns det som. Tiden går för fort. :p

Har haft problem med sådana jäkla sura uppstötningar och halsbränna sedan magsjukan. Har ni några bra tips? Har novalucol, men tänkte om det fanns andra allternativ också? Sötmandel funkade inte ett kiss på mig.   

• En liten
    smulan12 skrev 2012-03-23 07:14:57 följande:
    Går in i v.25 idag. :D Jag hinner inte med riktigt känns det som. Tiden går för fort. :p

Har haft problem med sådana jäkla sura uppstötningar och halsbränna sedan magsjukan. Har ni några bra tips? Har novalucol, men tänkte om det fanns andra allternativ också? Sötmandel funkade inte ett kiss på mig.   
    Hej
    Jag åt homeopatie för uppstötningar förra graviditeten. Fick det utskrivet av en för övrigt supermedikaliserad läkare så jag blev lite förvånad. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette men de kanske vet på apoteket?
    Tekla78 skrev 2012-03-22 19:06:40 följande:
    När vi var hos doktorn med sonen för bajsproblem berättade han om något som kallades analkramper tror jag. Syrran hade tydligen också haft det. Låter väl som om det kan vara något sånt? Om det höll på länge kunde man försöka föra in ett finger och försöka lossa krampen, men ofta varar den ju inte tillräckligt länge för det antar jag. Som tur var hade inte sonen det utan hade problem av andra orsaker.
    Tusen tack för tipset. Lite äckligt men vad gör man inte när man har jätte ont, nu kvarstår problemet hur man ska komma runt magen....Obestämd

Min man funderar på att åka till Chicago för jobbet 2,5 veckor innan beräknad födsel. Iof bara någon dag men det är långt borta. Jag vill uppmuntra honom men samtidigt är jag lite smånervös hur det skulle kunna bli om jag blir ensam då förlossningen sätter igång. Vi har en dotter på 4 år som inte kan följa med och jag har ingen familj i närheten så jag skulle bli själv antar jag. Det är inte det som jag oroar mig förlossningen kommer antagligen bli en snabb historia, förra tog 4 timmar..... och vem ska ta hand om lillan då jag är på sjukhus och om det händer något.... Är jag dum som uppmuntrar honom till att åka? Borde jag sätta ner foten och säga nej stanna hos oss?

Jag vill inte vara en ragata och gnäll spik...
  • Alemonia
    En liten skrev 2012-03-23 09:17:12 följande:
    Min man funderar på att åka till Chicago för jobbet 2,5 veckor innan beräknad födsel. Iof bara någon dag men det är långt borta. Jag vill uppmuntra honom men samtidigt är jag lite smånervös hur det skulle kunna bli om jag blir ensam då förlossningen sätter igång. Vi har en dotter på 4 år som inte kan följa med och jag har ingen familj i närheten så jag skulle bli själv antar jag. Det är inte det som jag oroar mig förlossningen kommer antagligen bli en snabb historia, förra tog 4 timmar..... och vem ska ta hand om lillan då jag är på sjukhus och om det händer något.... Är jag dum som uppmuntrar honom till att åka? Borde jag sätta ner foten och säga nej stanna hos oss?

Jag vill inte vara en ragata och gnäll spik...
    När fick du dottern i förhållande till BF? Om du fick henne före så finns det mera skäl till oro än om hon kom ett tag efter.
    Men det är svårt sådant där eftersom han verkligen är borta.
    Hur känner han själv?
Svar på tråden Juli bebis 2012