• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Har det varit några problem med att posta på FL eller var det bara ovanligt tyst igår?

Blev skraj i torsdags kväll och ännu mer igår då jag har haft sammandragningar på kvällarna. Var inne igår och lämnade urinprov för att utesluta urinvägsinfektion. Sen var jag bara tvungen att ringa in igår kväll för att se om de tyckte det var tillräckligt mycket för att åka in. BM rådde mig att lägga mig och sova och om det var så att något satts igång skulle jag inte kunna sova helt enkelt. Idag har jag vilat mer än vanligt och får tok-krupp på det. Blir bara såå rastlös! Vill springa omkring och greja, plocka i lägenheten, gå promenad etc. etc. Det är väl det som är grundproblemet egentligen, att jag stressat för mycket den senaste tiden. Då säger kroppen ifrån.

• momster

Tekla78 känner igen det där med rastlösheten.

I dag har jag gått på ett köp centrum Max 30 min och biltema Max 30 min och i bilen på väg hem kände jag hur magen spände sig och fogarna kändes när jag la mej så i morgon blir de sängen så mycket det går. Men dottern fick sin första cykel i dag så vi får se hur bra de går i morgon.
    Nej nu färdig gnällt.
    Ska faktiskt bli riktigt kul samtidigt då hon älskar cyklarna på dagis så jag ser fram emot morgon dagen.

• SaJo81

Tekla78 och momster: ta det ändå lugnt tjejer om kroppen säger ifrån :/  man vet aldrig, det kan löna sig! har sådan fruktansvärd skräck för en prematurförlossning så det är inte klokt, var hos BM igår och då passade jag på att berätta om det vilket hon förstod eftersom mitt vatten gick v29+3 förra gången så den 8maj ska jag ändå på UL för att kolla att moderkakan flyttat på sig och då ska vi även göra ett vaginalt för att se att livmodertappen är som den ska och så....

Vaknade igår av en dröm att jag födde barn nu i v24, födde min ena son (igen) men när jag vaknade hade jag så ont i livmodern så jag blev jätteorolig för att det skulle vara nåt.....antagligen var det bara bebis som låg lite knasigt till och rörde sig lite för mycket men usch det var inte kul! 

• momster

SaJo81. Jo jag tar de så lugnt det går. Har ju tur att ha en man som passar barnen så fort jag behöver vila. Men är ju så tråkigt att bara ligga oxå. Men man får se de som så att det bara är ca 3,5 månad kvar. Sen är ju sonen hur gullig som helst, i morgon skulle han visa dottern hur man cyklar sa han :)

• SaJo81

Momster: goa killen:) härligt med så snälla syskon! Och härligt med så snäll man! Min man försöker väl vara snäll han med men han passar samtidigt på att ge gliringar om hur jag gnäller:/ haha. Låter la inte så snällt men det e lite så vi fungerar ihop, dock har jag inte min normala toleransnivå nu under denna graviditeten så jag blir rätt sur tyvärr...men men det löser la sig snart!

• momster

SaJo81. Jo han är underbar grabben. Hjälper gärna till. Mannen har nog jag bossat med sen dag 1 tror jag. Sen mins han nog hur det var när jag väntade dottern, mådde mycket sämre då och sov nästan hela graviditeten om jag inte spydde.
    De med hormoner känner jag igen. Bara i dag blev jag skit lack på en på biltema. De fanns 2 st lika cyklar men med olika höjd på sadlarna ute. Då den med lite högre sadel inte passa tänkte jag att då kollar vi med den låga. När jag skulle ta cykeln säger en i butiken att den får jag inte ta för den håller hon på med åt en annan kund. Jag berättar då att jag vill prova den pga att sadeln var lägre men hon dissar mej totalt. Så efter ett tag så sejer jag ursäkta kan du sänka sadeln på denna så vi får prova om den passar ? Hon suckar och sänker sadeln. Sen frågar jag om de har samma cykel i svart hemma. Får då till svar att de ska finnas en nån stans i butiken men man vet ju aldrig var de står då ungarna cyklar omkring i hela butiken. Jag frågar då var man får tag på en om man ska köpa den. Då pekar hon bara bort i butiken och sejer att de ligger där borta i kartongerna. Blev bara så besviken på den servicen.

Ursäkta gnället var bara tvungen att skriva av mej lite.

• SaJo81
    momster skrev 2012-03-24 23:48:00 följande:
    SaJo81. Jo han är underbar grabben. Hjälper gärna till. Mannen har nog jag bossat med sen dag 1 tror jag. Sen mins han nog hur det var när jag väntade dottern, mådde mycket sämre då och sov nästan hela graviditeten om jag inte spydde.
    De med hormoner känner jag igen. Bara i dag blev jag skit lack på en på biltema. De fanns 2 st lika cyklar men med olika höjd på sadlarna ute. Då den med lite högre sadel inte passa tänkte jag att då kollar vi med den låga. När jag skulle ta cykeln säger en i butiken att den får jag inte ta för den håller hon på med åt en annan kund. Jag berättar då att jag vill prova den pga att sadeln var lägre men hon dissar mej totalt. Så efter ett tag så sejer jag ursäkta kan du sänka sadeln på denna så vi får prova om den passar ? Hon suckar och sänker sadeln. Sen frågar jag om de har samma cykel i svart hemma. Får då till svar att de ska finnas en nån stans i butiken men man vet ju aldrig var de står då ungarna cyklar omkring i hela butiken. Jag frågar då var man får tag på en om man ska köpa den. Då pekar hon bara bort i butiken och sejer att de ligger där borta i kartongerna. Blev bara så besviken på den servicen.

Ursäkta gnället var bara tvungen att skriva av mej lite.
    ah men fyyy! det är nåt utav det värsta jag, om man inte kan vara trevlig och serviceminded ska man faktiskt inte jobba inom såna yrken! vad hände med att kunden alltid har rätt? jag har jobbat i affär och visst ibland blir man bra förbannad alltså men men får hålla det inom sig! hade det varit jag som vart med om det du säger hade jag tänt på alla cylindrar!!! FY
  • JennyL88

hallå alla längtande mammor!

Är de några fler som har hemsk kramp i vaden på nätterna??!
    Denna hemska hemska känsla, är som en ond väckarklocka på natten och morgonen.
    De konstiga är att det är alltid i mitt vänstra ben det krampar.. *mystiskt*Obestämd

Ha en trevlig kväll!

Svar på tråden Juli bebis 2012