• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten

Dottern kom 3-4 veckor tidigt men det var antagligen pga havandeskapsförgiftnings symptom... så det går inte riktigt att gå efter det den här gången tror jag.

Han vill åka och självklart vara med på förlossningen...

• snoffsan08

Oj, jätte svår fråga när det är så pass nära inpå. Du har ingen kompis som kan rycka in OM det nu mot all förmodan skulle bli så att du måste föda?

• Tekla78
    snoffsan08 skrev 2012-03-23 10:42:25 följande:
    Oj, jätte svår fråga när det är så pass nära inpå. Du har ingen kompis som kan rycka in OM det nu mot all förmodan skulle bli så att du måste föda?

Vad är det för typ av resa. Jag skulle inte vilja ha min man så långt borta om förlossningen satte igång. Det kan ju hända att du får havandeskapsförgiftning denna gång också. Svårt att råda till något. Är det en "once in a lifetime"-chans som han skulle känna sig bitter över att missa om du nu skulle gå över tiden? Om inte skulle jag säga nej.
  • Trolla75
    119 dagar kvar, i morgon går jag in i v. 24 Gravid *längtar ihjäl mig*
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Jamtlandstaus

@ En liten: ja det där måste ju ni två komma överens om men om jag hade dina förutsättningar som du berättar om o dina tidigare erfarenheter o hamnade i samma sits så hade jag aldrig uppmuntrat det, jag hade protesterat...
    Lycka till!

• Engla80

Svårt med resor... 2,5 veckor innan är ju tajt om du redan fått ett barn tidigt. Är det som Tekla78 säger en "once in a lifetime" får man kanske tänka en extra gång men rent generelt hade jag nog bett min make att stanna hemma...

Min maken ville till Sweden Rock i sommar och jag sa att han fick själv välja. Vi resonera så att dottern kom 3 veckor för tidigt och festivalen är ca 5 veckor innan så det borde inte va nått problem men han valde att skita i det ändå! Mycke för att vi vet ju inte hur jag mår eller ser ut vid den tiden. Men nu är ju inte Sweden Rock det samma som en arbetsresa till Chicago...

Går in i vecka 24 på måndag Glad "Bara" 16 veckor kvar! Är ju inte såååå mycke men det känns ändå som en evighet...

• Feah

Argh. Vill inte vara ballong längre, ingenting passar, man får plötsligt skavsår av kläder som funkade förra veckan. Vagga fram på stan i snigelfart med ömmande fogar är ingen höjdare och man känner sig allmänt oattraktiv.  Gnäll gnäll....  Hur ska jag orka i tre månader till?  :(

• Alemonia
    Feah skrev 2012-03-23 19:00:29 följande:
    Argh. Vill inte vara ballong längre, ingenting passar, man får plötsligt skavsår av kläder som funkade förra veckan. Vagga fram på stan i snigelfart med ömmande fogar är ingen höjdare och man känner sig allmänt oattraktiv.  Gnäll gnäll....  Hur ska jag orka i tre månader till?  :(
    Gnäll på du!!

Själv tycker jag magens storlek räcker bra nu.
    Att knappt kunna ha några av mina vanliga kläder alls är nog så irriterande.
  • FruSandra

Nu är vagnen beställd :) vi sa att vi ville ha den i början av maj :) åhh vad ja längtar!!

• storebrorM

Ser att ni diskuterar det här med resa innan. Jag och min sambo har också diskuterat de här med att åka iväg men kom ram till att han kan åkta till sweden rock i början av juni utan problem. Oavsett är det bara max 1½ timme till Lund så börjar jag få känningar så får han kasta sig i bilen! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012