• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion
    mousetrap skrev 2012-04-04 08:42:44 följande:
    HJÄLP!

Nu behöver jag lite råd, för jag är lite nojig, och känner mig, helt ärligt, lite fjantig för det, så jag får liksom ingen rätsida själv...

Historiken är att jag under min första graviditet fick havandeskapförgiftning och blev inlagd, dock i slutet av graviditeten. Min förra graviditet steg trycken vid denna tiden (runt vecka 25) men jag sjukskrevs halvtid, och trycket höll sig hyfsat fram till förlossningen.

Denna gången har trycket varit så där. Redan för någon månad sedan så låg jag på 120/95. Nu igår så låg det på 120/90, plus att jag samtidigt hade +1 protein i urinen. BM skickade för odling.
    Nu har jag egna stickor hemma, så nu på morgonen så tvättade jag mig och tog nytt "renare" prov, och jag hade +1 igen.
    Mår inte speciellt bra (inte innan heller) dvs mår illa, och idag har jag en hemsk huvudvärk.

Vad hade ni gjort? 
    RIng och prata med nån barnmorska..
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion
    Tekla78 skrev 2012-04-04 09:30:53 följande:
    Varning för bluffsamtal!!! Inatt ringde någon från ett +20 (Egypten) och ett +33 (Frankrike)med samma nummerserie efter och lade på efter 2signaler typ. 8ggr ringde de mellan 00.00 och 01.40! Ringer man upp kan det bli DYRT! Försökte söka på nätet, men det står inte så mycket om det mer än att man ska undvika att ringa upp.
    Åh. Låter ju kul... Obestämd
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • En liten
    mousetrap skrev 2012-04-04 08:42:44 följande:
    HJÄLP!

Nu behöver jag lite råd, för jag är lite nojig, och känner mig, helt ärligt, lite fjantig för det, så jag får liksom ingen rätsida själv...

Historiken är att jag under min första graviditet fick havandeskapförgiftning och blev inlagd, dock i slutet av graviditeten. Min förra graviditet steg trycken vid denna tiden (runt vecka 25) men jag sjukskrevs halvtid, och trycket höll sig hyfsat fram till förlossningen.

Denna gången har trycket varit så där. Redan för någon månad sedan så låg jag på 120/95. Nu igår så låg det på 120/90, plus att jag samtidigt hade +1 protein i urinen. BM skickade för odling.
    Nu har jag egna stickor hemma, så nu på morgonen så tvättade jag mig och tog nytt "renare" prov, och jag hade +1 igen.
    Mår inte speciellt bra (inte innan heller) dvs mår illa, och idag har jag en hemsk huvudvärk.

Vad hade ni gjort? 
    Ring BM och be henne om råd. Det är inget att leka med eller ta lätt på. Du måste kanske vila eller få medecin.

Jag har bestämt mig (helt utan krämpor eller annat...) att utnyttja systemet här nere. Jag har rätt till en timmes kortare arbetsdagar med fortsatt full ersättning. Jag har inte valt att utnyttja de ännu men nu tänker jag faktiskt be om detta. Jag har ringt företagsläkaren och har en tid på fredag morgon. Så från och med fredag går jag hem tidigare (vi jobbar långfredagen... )
  • EllaBella02

Hej på er!

Nojjar fortfarande lite över mitt första blodtryck igår... 140/90 första och sedan efter jag hade vilat så fick jag 130/65

Är det någon mer som har haft högre blodtryck? Är ju min första grav, och jag har ju inget att jämföra med.

Ska tillbaka imorgon och ta om blodtrycket.

De tog även urinprov och jag antar att de hade sagt om jag hade haft någon äggvita i urinen då.

Blä... det blir lite som en ond cirkel.. man stressar för man har högt blodtryck, och stress orsakar högt blodtryck.. .: )

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-04-04 10:53:12 följande:
    Hej på er!

Nojjar fortfarande lite över mitt första blodtryck igår... 140/90 första och sedan efter jag hade vilat så fick jag 130/65

Är det någon mer som har haft högre blodtryck? Är ju min första grav, och jag har ju inget att jämföra med.

Ska tillbaka imorgon och ta om blodtrycket.

De tog även urinprov och jag antar att de hade sagt om jag hade haft någon äggvita i urinen då.

Blä... det blir lite som en ond cirkel.. man stressar för man har högt blodtryck, och stress orsakar högt blodtryck.. .: )
    Man ska väl egentligen ligga ner och vila i 15 minuter innan ett korrekt blodtryck tas... därav skillnaden tror jag.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    momster skrev 2012-04-03 19:37:21 följande:
    Snoffsan08 var bor du ? (har säkert frågat förut oxå men har kasst minne) Får alla göra TUL hos er?

Jag bor söder om Stockholm. Mellan Södertälje och Nynäshamn. Nej, jag har beställt en tid privat på mama mia inne i stan. Jag får betala för det själv. Men mot slutet (iaf i förra grav) fick jag göra ett tul på sjukhuset, men det kanske var för att hon inte hade vänt sig och vi var tvugna att göra vändnings försök.
  • snoffsan08
    jessamy skrev 2012-04-03 19:52:16 följande:
    Snoffsan08: när föddes din dotter? Min dotter kom i 39+2 och vägde 4300g.. Sonen kom i 40+3 och vägde 4720gram :)

Oj! Har du fler barn innan dom eller är dom dina första? Hade du graviditets diabetes? Hon kom bf+4. BM tror att denna garanterat blir större. Min trea vägde nästan ett helt kg mer än min första, så risken finns väl att denna väger ett helt kg mer än tvåan. :o)
  • EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-04-04 10:59:48 följande:
    Man ska väl egentligen ligga ner och vila i 15 minuter innan ett korrekt blodtryck tas... därav skillnaden tror jag.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Aha, ja hoppas det är bättre imorgon i alla fall. Tack för ditt svar. Ska fokusera på det sista resultatet istället. : )
  • FruSandra

Ellabella02
    Har du också vd 7/7? Har för mej att vi har samtidigt men kan inte hitta dej i list-tråden?

• EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-04-04 14:28:45 följande:
    Ellabella02 Har du också vd 7/7? Har för mej att vi har samtidigt men kan inte hitta dej i list-tråden?

Hej! Jag har 8 Juli. : )
Svar på tråden Juli bebis 2012