mousetrap skrev 2012-04-04 08:42:44 följande:
HJÄLP!
Nu behöver jag lite råd, för jag är lite nojig, och känner mig, helt ärligt, lite fjantig för det, så jag får liksom ingen rätsida själv...
Historiken är att jag under min första graviditet fick havandeskapförgiftning och blev inlagd, dock i slutet av graviditeten. Min förra graviditet steg trycken vid denna tiden (runt vecka 25) men jag sjukskrevs halvtid, och trycket höll sig hyfsat fram till förlossningen.
Denna gången har trycket varit så där. Redan för någon månad sedan så låg jag på 120/95. Nu igår så låg det på 120/90, plus att jag samtidigt hade +1 protein i urinen. BM skickade för odling.
Nu har jag egna stickor hemma, så nu på morgonen så tvättade jag mig och tog nytt "renare" prov, och jag hade +1 igen.
Mår inte speciellt bra (inte innan heller) dvs mår illa, och idag har jag en hemsk huvudvärk.
Vad hade ni gjort?
Ring BM och be henne om råd. Det är inget att leka med eller ta lätt på. Du måste kanske vila eller få medecin.
Jag har bestämt mig (helt utan krämpor eller annat...) att utnyttja systemet här nere. Jag har rätt till en timmes kortare arbetsdagar med fortsatt full ersättning. Jag har inte valt att utnyttja de ännu men nu tänker jag faktiskt be om detta. Jag har ringt företagsläkaren och har en tid på fredag morgon. Så från och med fredag går jag hem tidigare (vi jobbar långfredagen... )