• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion
    Sladdis skrev 2012-04-05 09:13:48 följande:
    Idag välkomnar jag v. 27 (26+0).

Har redan ångest för glykosbelastningen jag ska göra på valborg. Haha, det är ju flera veckor dit. Jag gjorde det för 15 år sen och då hade mitt graviditetsillamående inte försvunnit än så jag kräkte och tyckte att sockerlösningen var det äckligaste jag smakat. För 10 år sen när jag fick tvåan sa de att man bara gjorde glykosbelastning vid första barnet så då slapp jag. Nu har man ändrat sig och gör även på omföderskor. Nu har jag inget illamående kvar så jag hoppas att jag inte upplever det som så äckligt denna gången.

Ha en trevlig påsk alla!!!Solig
    Åhh det är vidrigt! Hemskt. Ofta så har dom det i nån slags metallkanna som också sätter lite piff på smaken. Rapade sockerlösning en hel dag sist. Kräks
    Men... lycka till!
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • Karolina 83

Glad påsk! år in i v 27 (26+0) jag med!

Var hos BM i går och de skulle ta blodprov på mig men lyckades inte....surt jag som hatar hatar nålar och de stack mig 3 ggr i armarna innan de la ner det och jag måste återkomma nästa vecka igen för att försöka. Inte nog med det de spräckte ett kärl så jag har ont och blåmärke. Någon mer än jag som varit med om detta???

• En liten

Klädde upp lillan till påskkärring i morse. Sedan gick vi över till grannen och klädde ut henne också. Båda fick fräknar och röda kinder.Glad
    Snacka om förvånade blickar när vi kom till skolan....Förvånad i frankrike har de inte påskkärringar!... men jag förklarade glatt att de var snälla svenska påskkärringar så jag hoppas dagen går bra.
    Tyvärr ska jag köra mannens familj på en begravning i eftermiddag. Jag tror inte dem kommer att vara i form att köra någon av dem.
    Så i eftermiddag ska lillan följa med bästa kompisen hem och äta hos dem så jag får nog inte höra hur det har varit i skolan Rynkar på näsan

Ha en bra dag. Jag ska köpa socker godis för humöret och försöka att inte bli alltför gravid känslig i eftermiddag då det inte blir så roligt. Men jag hoppas det blir en fin stund i alla fall.

• Trolla75

Med 1an var det ingen som sa något om sockerbelastningen och inte heller med 2an... Men eftersom 2an vägde över 4 kg så ville BM att jag skulle göra glukosbelastningen vid nästa besök. Jag tvärvägrar! Det var helt o hållet mitt fel att hon vägde 2 kg mer än storasyster... Med barn nr 2 levde jag en himla massa choklad & drack mängder med Coca cola VARJE dag!!! Så inte konstigt att lillasyster kom ut som en Buddha.

Men jag tvärvägrar, för nu är jag mycket sundare i och med min LCHF...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • En liten

Min läkare sa att pga min låga viktupgång så behöver jag inte göra glukosbelastning. Jag har gått upp 7 kg och är i vecka 27.
    Innan vägde jag 53 till mina 158 cm.

Vad är riskerna med en graviditets diagbets?
    Varför vill de testa?

• Trolla75
    En liten skrev 2012-04-05 10:45:40 följande:
    Min läkare sa att pga min låga viktupgång så behöver jag inte göra glukosbelastning. Jag har gått upp 7 kg och är i vecka 27.
    Innan vägde jag 53 till mina 158 cm.

Vad är riskerna med en graviditets diagbets?
    Varför vill de testa?
    Här är två bra länkar om du vill läsa...

www.netdoktor.se/diabetes/
    &
    www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Graviditet-och-diabetes-typ-2/
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Men med mig har det inte varit nåt snack om det där med glukosen alls, trots att jag går upp massor och min minsting oxå vägde över 4kg. Var ju till BM i förrgår och hon trodde garanterat att detta barn skulle bli större. Från min normal vikt sett har jag gått upp 25kg. Men från inskrivningen 15. Så jag hade ju gått upp 10kg redan innan, och då är jag bara i v:25 nu. Jag tror att jag går upp så mycket eftersom jag knappt rör på mig alls. När kroppen är van vid mycket rörelse och träning annars. Jag har så himla ont, så jag kan inte gå promenader eller så. Får ju t.om ont av vattengympan nu. Jag undrar hur detta ska sluta? En riktigt glad påsk önskar jag allihopa iaf.

• snoffsan08
    Sladdis skrev 2012-04-05 09:13:48 följande:
    Idag välkomnar jag v. 27 (26+0). Har redan ångest för glykosbelastningen jag ska göra på valborg. Haha, det är ju flera veckor dit. Jag gjorde det för 15 år sen och då hade mitt graviditetsillamående inte försvunnit än så jag kräkte och tyckte att sockerlösningen var det äckligaste jag smakat. För 10 år sen när jag fick tvåan sa de att man bara gjorde glykosbelastning vid första barnet så då slapp jag. Nu har man ändrat sig och gör även på omföderskor. Nu har jag inget illamående kvar så jag hoppas att jag inte upplever det som så äckligt denna gången. Ha en trevlig påsk alla!!!

Mår du fortfarande illa? Stackare. Låter inte kul.
  • snoffsan08
    Karolina 83 skrev 2012-04-05 09:19:54 följande:
    Glad påsk! år in i v 27 (26+0) jag med! Var hos BM i går och de skulle ta blodprov på mig men lyckades inte....surt jag som hatar hatar nålar och de stack mig 3 ggr i armarna innan de la ner det och jag måste återkomma nästa vecka igen för att försöka. Inte nog med det de spräckte ett kärl så jag har ont och blåmärke. Någon mer än jag som varit med om detta???

Ja, för några år sedan var det en ovan sköterska som skulle ta blodprov på mig, hon stack flera gånger men lyckades aldrig. Då var dom tvungna att hämta en mer van sköterska, hon klarade det på första försöket. Men sen såg man ju ut som en sprut narkoman efteråt, inge kul alls. Hoppas dom lyckas bättre nästa vecka då.
  • vermilion

Min sista unge vägde ju 5,2 kg. Tror dom kommer sätta igång mig tidigare om det ser ut som den här ungen är där i närheten. Ska även till sjukhuset i juni för någon slags bedömning om dom måste göra kejsarsnitt på mig. Men jag vill inte! Ungen ska ut vaginalt och så är det bara, det gick alldeles utmärkt sist så då ska det göra det nu med. Hoppas jag.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
Svar på tråden Juli bebis 2012