• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80

Här gör man glykosbelastning med varje barn! Man väljer själv att ta med sig en citron som man kan pressa ner i lösningen och då blir det nästan till och med gott. Glad En bra bok på det och plötsligt har man en lugn stund för sig själv!

Va hos BM igår och allt såg bra ut. Hjärtljuden hoppade upp och ner men så låg han inte heller still i två sekunder undertiden vi lysnade... hahaha... En liten vilding! BM sa att eftersom vår dotter kom i v 37+0 så är det mycke möjligt att denna också vill titta ut lite tidigare. Jag håller tummarna för det... annars blir sommaren lååååång och tuff.

Vi behöver köpa nytt babyskydd till bilen och jösses vilken djungel det är Obestämd Vad ska man ha? Vilken är bäst? Ska man köpa nytt eller kanske hyra då vi inte ska ha fler barn efter denna?

Funderar på ny stol till dottern också och ska vi köpa båda så blir det en investering på typ 5000,-  Förvånad Man vill ju att ungarna sitter säkert och bra men iii... Kan ju komma på både 1 och 2 och 3 saker som hade varit roligare att göra för dom pengarna *suck* 

• Engla80

Angående blodprov så är det ENDAST min Bm som träffat rätt på första försöket. Mina vener är svåra att se + att dom rullar så tydligen är jag ett svårt offer när det nalkas blodprov och droppsättning... När jag skulle bli opererad för blindtarmen så fick dom kalla på en narkosläkare för att få till nålen droppet Rynkar på näsan Är inte rädd för nålar men grämer mig ändå när det nalkas provtagning och dropp då jag vet att det kommer ta flera stick innan de har kommit rätt... Har frågat min BM om hon i fortsättningen vill följa med mig när sånt ska göras Flört hahaha...

Jag är ju överviktig sen innan och har nu gått upp mitt första kg denna graviditet... Hade hoppats det skulle dröja till v 30 men nä. Aja, jag får kämpa vidare men nu börjar känningarna komma vid promenader så jag får väl helt enkelt tänka regält på vad jag stoppar i mig nu!

• Malena C

Riskerna för mamman med graviditetsdiabetes är nästan desamma som med typ 2 diabetes.
    Riskerna för barnet är övervikt, farligt blodsockerfall efter förlossningen. Nyfödda bebisen måste stickas i hälen flera gånger de första dagarna efter förlossningen för kontroll av blodsockret. barnet löper också ökad risk att utveckla typ 2 diabetes senare i livet.

• Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-04-05 11:42:16 följande:
    Mår du fortfarande illa? Stackare. Låter inte kul.
    Nej, illamåendet försvann för ett par veckor sen. Det var vid första graviditeten som jag fortfarande mådde illa i v 28 då jag gjorde glykosbesastningen.
  • snoffsan08

Jaså jaha. Jobbigt att må illa så länge. Skönt att du inte gjort det denna gången.

vermilion skrev 2012-04-05 11:50:03 följande:
    Min sista unge vägde ju 5,2 kg. Tror dom kommer sätta igång mig tidigare om det ser ut som den här ungen är där i närheten. Ska även till sjukhuset i juni för någon slags bedömning om dom måste göra kejsarsnitt på mig. Men jag vill inte! Ungen ska ut vaginalt och så är det bara, det gick alldeles utmärkt sist så då ska det göra det nu med. Hoppas jag.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥

OJ! Då ska jag verkligen inte gnälla om att mina har vägt mycket vid födseln. Hur mycket gick du upp med minstingen?
    Engla80 skrev 2012-04-05 12:21:34 följande:
    Angående blodprov så är det ENDAST min Bm som träffat rätt på första försöket. Mina vener är svåra att se + att dom rullar så tydligen är jag ett svårt offer när det nalkas blodprov och droppsättning... När jag skulle bli opererad för blindtarmen så fick dom kalla på en narkosläkare för att få till nålen droppet  Är inte rädd för nålar men grämer mig ändå när det nalkas provtagning och dropp då jag vet att det kommer ta flera stick innan de har kommit rätt... Har frågat min BM om hon i fortsättningen vill följa med mig när sånt ska göras  hahaha... Jag är ju överviktig sen innan och har nu gått upp mitt första kg denna graviditet... Hade hoppats det skulle dröja till v 30 men nä. Aja, jag får kämpa vidare men nu börjar känningarna komma vid promenader så jag får väl helt enkelt tänka regält på vad jag stoppar i mig nu!

Men då måste bilden du har som profil bild vara gamma? Jag tycker inte du ser överviktig ut på den. Helt otroligt att du bara gått upp 1kg! Grattis till dig måste jag säga. Är lite avis ;o)
  • EllaBella02

Idag var jag och tog nytt blodtryck. 130/90 på första, sedan fick jag lugga och vila och då hade jag 110/65. Hade +1 på protein men det var inte farligt sa hon, men ska tillbaka på tisdag för nytt blodtryck och urinprov. Usch, man blir lite nojjig över det här men antar att det bara är att gilla läget. Kram på er!

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-04-05 14:27:32 följande:
    Idag var jag och tog nytt blodtryck. 130/90 på första, sedan fick jag lugga och vila och då hade jag 110/65. Hade +1 på protein men det var inte farligt sa hon, men ska tillbaka på tisdag för nytt blodtryck och urinprov. Usch, man blir lite nojjig över det här men antar att det bara är att gilla läget. Kram på er!
    Men tog hon blodtrycket på dig igen utan att du hade fått vila?
    Tycker det låter riktigt oprofessionellt, ska man få ett korrekt blodtryck är det vila på 10-15 min minuter innan som gäller!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • PlurkOchLinda
    Karolina 83 skrev 2012-04-05 09:19:54 följande:
    Glad påsk! år in i v 27 (26+0) jag med!

Var hos BM i går och de skulle ta blodprov på mig men lyckades inte....surt jag som hatar hatar nålar och de stack mig 3 ggr i armarna innan de la ner det och jag måste återkomma nästa vecka igen för att försöka. Inte nog med det de spräckte ett kärl så jag har ont och blåmärke. Någon mer än jag som varit med om detta???
    Jag har varit väldigt svårstucken förut, har  en gång fått en ny sjuksköterska(kille) att börja gråta då han försökt över 5 ggr i varje arm utan att lyckas, var fyra stycken som stod å skulle hjälpa till innan det gick, jag är dock inte spruträdd så det var ingen större fara. Har varit blodgivare och då får de ju bara försöka en gång i varje arm så då har det varit trist om de inte träffat. Men iaf det jag har märkt är att om jag är ordentligt varm så går det mkt bättre, så om du tar på några extra tröjor innan dom ska sticka kanske det hjälper?
  • EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-04-05 15:38:52 följande:
    Men tog hon blodtrycket på dig igen utan att du hade fått vila?
    Tycker det låter riktigt oprofessionellt, ska man få ett korrekt blodtryck är det vila på 10-15 min minuter innan som gäller!
    Jag vet inte om hon räknade att sitta i väntrummet typ en kvart innan som vila kanske... jag vet faktiskt inte... efter det blodtrycket så fick jag ju lägga mig ner och vila i kanske en kvart - 20 minuter... och då fick jag ju andra värden...

Är det som du säger så har jag ju bra blodtryck.. hi hi hi hi.. : )
  • FruSandra

Varför gör man glukosbelastning? Min bm har inte sagt nånting om de... Gör alla de nångång?

Snoffsan08
    vart går du på vattenjumpa? Sydpoolen?

Svar på tråden Juli bebis 2012