• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Engla80 skrev 2012-04-07 07:41:39 följande:
    Jo, bilden är typ 2006 typ... Men jo, visst var jag överviktig då med (dock inte lika mycke) men vi skulle på fest och jag hade korsett på mig + att bilden är tagen i en bra vinkel Skrattande

När jag vänta dottern så gick jag upp totalt 5-6kg bara. Hoppas jag kan klara det denna gången med!!

Ja, hoppas du klarar dig från så stor viktuppgång då Glad
    down under skrev 2012-04-07 09:36:45 följande:

Var hos bm i torsdags och allt så bra ut.
    Hade ingen barnvakt så barnen fick följa med så det vart lite smått kaos!
    Men dom tyckte det var kul att lyssna på bebisens hjärtljud.
    Mitt sf mått var redan 27 så inte konstigt jag känner mig stor, låg högst upp på kurvan..
    Men jag låg högt med dom andra 2 oxå så det e inget jag oroar mig över.
    Inget av dom tidigare barnen fixerade sig innan förlossningen heller så det lär ju inte den här göra heller.
    + 6kg sen inskrivningen men jag var överviktig sen innan så jag är lite orolig över vart det här ska sluta..
    Vet inte hur mycket jag vägde när jag blev gravid då graviditeten inte var planerad så jag hade nog gått upp några kilo innan inskrivningen oxå.. Men men så e det!

Glad påsk tjejer!
    Vi ska på påsk middag idag hos sambons moster men jag är inte på humör..
    Fick igår kväll reda på att min plast pappa har lungcancer och att dom hittat metastaser i hjärnan så han är
    övertygad om att han kommer att dö snart. Inge vidare kul!
    Min pappa blev opererad för hudcancer för 2 veckor sen bara 2 månader efter att dom tagit bort cancer från buken, bröstet och tjocktarmen...så han lär väl inte heller leva så länge till..
    Och sambons morfar gick för 10 dar sen oxå i cancer!
    Jävla cancer! Jag hatar den sjukdommen och just nu känns det som den omringar mig..

Åh, styrke kramar till dig!! Ja, cancer är en j*vla vidrig sjukdom alltså. 

Vilken vecka är du i? Hoppas du inte går upp så mycket mer då.

Jag hoppas inte heller gå upp så mycket mer i vikt. Det är nästan lättare att hoppa över mig än gå runt mig nu Flört       

• SommarDahlia

Va tråkigt Down under! Beklagar alla dåliga nyheter!

Nu är man inne på sista trimestern, jisses! Såg en liten pojkbebis i en babybjörn på stan idag, då ville jag bara ha min bebis nu nu nu! Har dock alldeles för mkt som måste bli färdigt först som inte kan vänta tills efter bebisen är född men jag börjar ändå verkligen längta till juli! 

Inhandlade första bebiskläderna idag, blev två jättesöta shorts som passar oavsett vad det blir. Tycker det är uruselt utbud av unisex bebiskläder för oss som inte vet vad vi väntar så bebis får ha storebrors kläder tills vi kommer in å kan köpa nya kläder när vi vet vad det är som gömmer sig i magen.  

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • Trolla75
    V. 26 (25+0) 104 dagar kvar... snart under 100 Jippi...

Här är en med tokmycket att göra, har en hel källare som ska tömmas och isoleras och bygga två rum + tvättstuga... Jag sliter med tvätt och storlekssortering, medan gubben med sin snigelfart inte gör något annat än surfar så tror jag att det kommer bli lägenhet för & barnen mig tills allt är klart här hemma... Gnäll gnäll... Kräks
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    down under skrev 2012-04-07 15:14:19 följande:
    Tack så mycket! Jag är i v 27 (26+0)... Du då?

Oki. Då är du precis en vecka längre gången än jag. Jag har gått 25+0 idag, alltså i v:26.
  • FruSandra

Snoffsan08
    Jo Sydpoolen har vattenjumpa för gravida. De är en barnmorska som håller i den.
    Dock är de svindyrt (iaf för mej som
    Varit sjukskriven hela grav.) de kostar 150:- per gång, vilket jag tycker är hutlöst!

Hoppas alla haft en bra påsk!

• nilepile89

Hoppas ni alla haft en trevlig påsk :) imorrn får man in i vecka 25 nu känns det verkligen som man kommer någon vart :)

• snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-04-07 21:47:20 följande:
    Snoffsan08 Jo Sydpoolen har vattenjumpa för gravida. De är en barnmorska som håller i den. Dock är de svindyrt (iaf för mej som Varit sjukskriven hela grav.) de kostar 150:- per gång, vilket jag tycker är hutlöst! Hoppas alla haft en bra påsk!

Jaha, det hade jag faktiskt ingen aning om. Ja, det var dyrt måste jag säga, riktigt dyrt. I Huddinge hallen kostar det nästan hälften, 80kr per gång. Lite billigare om man köper för flera gånger på engång. Men på Sydpoolen har dom väl vattengympan i den varma rehab poolen? Nån sån har dom INTE i Huddinge, så där måste man verkligen jobba för att bli varm i det iskalla vattnet. Minstingen väckte mig för typ en timme sedan, och nu kan jag inte somna om. SÅ värdelöst! En lite intim fråga kanske, men jag tycker det är jätte jobbigt. Är det nån av er som fått åderbrock i underlivet? Hur gör ni för att lindra smärtan som orsakas av det? Jag får verkligen skit ont, inge kul alls.
  • AKT83

Hej! Glad påsk alla!

Vad mysigt med vattengympa, hade gärna gått på det om tiden funnits men jag ska inte klaga, åker till Teneriffa en vecka om en vecka ;) ska bli riktigt skönt!! Måste till läkaren i nästa vecka bara och få intyg på att min graviditet är okomplisetad eftersom jag kommer gå in i vecka 29 under veckan och då gäller endast extraförsäkringen som jag tecknat. Gäller att känna efter ordentligt innan jag kliver på planet eftersom jag själv får betala mellanlandning om något gravid/förlossningsrelaterat som händer på hemresan! Men det ska nog gå bra!

Min graviditet flyter på riktigt bra tycker jag, lite extra kissnödig, har lite sämre tålamod mot sambon och treåringen och vaknar varje gång som jag ska vända mig om på natten. Dock lääääängtar jag nu, framför allt till sommaren och ledighet. Har ett jobb som kräver att man är högpresterande och det är jag inte nu känner jag. 1,5 månad kvar och veckorna går ju superfort!

Det verkar som att jag också får åderbråck i underlivet, när jag står och går mycket blir jag svullen och det ömmar lite och barnmorskan trodde att det berodde på åderbråck, typiskt att jag inte var svullen när jag träffade henne så att jag kunnat visa. Tydligen är det knipövningar som hjälper men det är ju inte så lätt när man väl är svullen. Tycker att det är svårt att komma ihåg att höra dessa, bra läge precis nu ;)

• Engla80

Så va man under hundringen Skrattande 99 dagar till BF!! WIIHOO 

Solen skiner och jag har haft sovmorgon! Känns som det blir en mycke bra dag idag! 

Svar på tråden Juli bebis 2012