• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-04-06 09:16:04 följande:
    På tal om att längta. Min MVC är ju även förlossning, så när man är där får man ofta se en eller annan nykläckt:) De har inte de vanliga genomskinliga plastbaljorna som bebisarna får ligga i utan korgvaggor, så gulligt...
    Va mysigt å få en skymt av små nykläckta... Då blir det ju extra tydligt vad vi går o väntar på...
    SaJo81 skrev 2012-04-06 09:24:04 följande:
    Tänkte passa på att önska alla en glad påsk=) nu har vi nästan packat färdigt för att åka till sommarstugan! god mat serverad, gott sällskap, stora lekytor för barnen och massa härlig avlastning=)

Blir en skön liten avkoppling...

Kör försiktigt alla som ska ut i trafiken!!!
    Glad påsk!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • En liten

Tack för alla svar om diabetesen och glukosbelastningen! Det verkar inte så roligt jag hoppas att vi och vara sma klarar sig utan allihopa!

Min tjej var jätteliten när hon kom, 2450g till sina 27 cm i v 26/27. Dock har hon alltid ätit bra ända från födseln. Hon fick dock socker lösning en gång om dagen då hon var så liten och amningen kom igång snabbt då jag fick så bra hjälp (min försäkring som arbetsgivaren hade på mig då betalade en schweiziskt privat klinik.... Skrattande). Hon orkade inte riktigt med i början utan slutade andas när hon låg hos mig, men efter att de fått igång henne så mådde hon bra (jag sämre men det är en helt annan historia)
    Dock gick hon aldring ner i vikt efter födseln som vanligt utan hon låg stabilt med en svagt uppåtgående kurva. Då de aldrig sett det innan så förstorade doktorn upp kurvan och satte upp den på väggen Glad.

Vi har gjort klart massor hemma, mest bara av farten. Jag ville kolla hur mycket bebiskläder jag hade till första tiden eftersom den här gången ska jag till ett vanligt sjukhus och måste ta med mig kläder till mig och lillan för de första 5-7 dagarna utan tvättmöjligheter... Vi kommer inte köpa några nya bebis kläder men kommer behöva nya kläder framåt hösten och vintern. Barnvagnen är kollad och liggdelen är ok. Tom skötbordet är uppmonterat då vi har flyttat och vi ville veta om det fick plats i vårat nya hus.... så nu får det stå där det står.

• En liten

Lite oklart i texten ovan, men jag hoppas att jag får en lite större och starkare bebis den här gången !

• Trolla75
    En liten skrev 2012-04-06 10:25:52 följande:
    Lite oklart i texten ovan, men jag hoppas att jag får en lite större och starkare bebis den här gången !

Min tjej var jätteliten när hon kom, 2450g till sina 27 cm i v 26/27.
    Men oj, min Wilma vägde 2715g och var 48cm lång när hon kom i v. 36

Självklart håller vi tummarna att du går tiden ut och får en större bebis denna gången... Glad
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-04-05 16:09:46 följande:
    Varför gör man glukosbelastning? Min bm har inte sagt nånting om de... Gör alla de nångång? Snoffsan08 vart går du på vattenjumpa? Sydpoolen?

Nej, i Huddinge hallen. Vet inte ens om dom har vattengympa i Sydpoolen faktiskt.
  • snoffsan08
    En liten skrev 2012-04-06 10:24:14 följande:
    Tack för alla svar om diabetesen och glukosbelastningen! Det verkar inte så roligt jag hoppas att vi och vara sma klarar sig utan allihopa! Min tjej var jätteliten när hon kom, 2450g till sina 27 cm i v 26/27. Dock har hon alltid ätit bra ända från födseln. Hon fick dock socker lösning en gång om dagen då hon var så liten och amningen kom igång snabbt då jag fick så bra hjälp (min försäkring som arbetsgivaren hade på mig då betalade en schweiziskt privat klinik.... ). Hon orkade inte riktigt med i början utan slutade andas när hon låg hos mig, men efter att de fått igång henne så mådde hon bra (jag sämre men det är en helt annan historia) Dock gick hon aldring ner i vikt efter födseln som vanligt utan hon låg stabilt med en svagt uppåtgående kurva. Då de aldrig sett det innan så förstorade doktorn upp kurvan och satte upp den på väggen . Vi har gjort klart massor hemma, mest bara av farten. Jag ville kolla hur mycket bebiskläder jag hade till första tiden eftersom den här gången ska jag till ett vanligt sjukhus och måste ta med mig kläder till mig och lillan för de första 5-7 dagarna utan tvättmöjligheter... Vi kommer inte köpa några nya bebis kläder men kommer behöva nya kläder framåt hösten och vintern. Barnvagnen är kollad och liggdelen är ok. Tom skötbordet är uppmonterat då vi har flyttat och vi ville veta om det fick plats i vårat nya hus.... så nu får det stå där det står.

Oj! Vägde hon så mycket redan i v:27/28? Hoppas att denna bebis får ligga lite längre.
    vermilion skrev 2012-04-05 20:53:50 följande:
    Klart du får gnälla! Jag gick upp massor, men det var mest i slutet och MASSOR med vatten. Sammanlagt 22 kg, sista veckan gick jag seriöst upp 1 kg om dagen. Tappade sen 25 kg på 2-3 veckor efter förlossningen. Men tom dom på förlossningen var förstummade över min vattenavgång, det var som en sjö över hela golvet. Dom slängde ut lakan och handdukar överallt.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥

Nej, det är inge kul att gå upp så mycket. Oj ja, det låter som om du hade sjukt mycket vatten då ju, skönt att allt +lite till försvann på så kort tid. När minstingen var ca 3veckor hade jag oxå kissat ut typ 17kg vätska. Helt sjukt egentligen. Låter inte som nån höjdare med ditt barn. Kommer ihåg att jag började gråta när dom skulle göra pku testet med min äldsta. Det gick ju bra på engång. Kan bara tänka mig hur du kände när dom stack ditt barn så många gånger. Man känner sig så hjälplös. Hoppas det blir bättre med detta barn. [quote=64325476][quote-nick]MissMurrig skrev 2012-04-05 21:46:21 följande:[/quote-nick]Åh vad jag längtar nu! Nu har mina 3 vänner fått barn som hade gått över tiden 10,12 och 13 dagar! Och massa bilder på facenbook har kommit upp! Den ena fick idag, och en pojke! Alla trodde det var en tjej, de själva också. Vi umgås en hel del med dem och deras dotter är bara 7 månader äldre än vår son, nu ska vi ha en pojk om 3 månader, och även ett 3e par som har en dotter om är 6 månader äldre än vår son, som vi också umgås med, ska få en pojk om 1,5 månad. Ska bli skoj med våra 3 killar om ett år eller så.   Vill ha ut min nu! Men ja, egentligen inte.. han måste ju bli färdigbakad  [/quot Åh vad kul när det blir sådär! Så kul med vänner som redan har jämnåriga barn, och så får man det igen. Förstår att du längtar efter liten! Vi längtar som sjutton vi med. Gör precis som Trolla75 och kollar födelse annonser och förlossnings program på tv. Så roligt. Nåt som är mindre roligt är att jag troligtvis fått åderbrock i underlivet. Har hela tiden trott att det är foglossningen som gjort att det gör så ont där nere, men tydligen är det åderbrock som gör så ont. Har ingenting på benen, bara "där". Inge kul. Tur att det oxå är nånting som försvinner efter förlossningen. En riktigt glad påsk till er alla!
  • Engla80
    snoffsan08 skrev 2012-04-05 13:44:34 följande:
    Jaså jaha. Jobbigt att må illa så länge. Skönt att du inte gjort det denna gången.
    OJ! Då ska jag verkligen inte gnälla om att mina har vägt mycket vid födseln. Hur mycket gick du upp med minstingen?
    Men då måste bilden du har som profil bild vara gamma? Jag tycker inte du ser överviktig ut på den. Helt otroligt att du bara gått upp 1kg! Grattis till dig måste jag säga. Är lite avis ;o)
    Jo, bilden är typ 2006 typ... Men jo, visst var jag överviktig då med (dock inte lika mycke) men vi skulle på fest och jag hade korsett på mig + att bilden är tagen i en bra vinkel Skrattande

När jag vänta dottern så gick jag upp totalt 5-6kg bara. Hoppas jag kan klara det denna gången med!!
  • Engla80

Vi var på påskmiddag igår och då kom min kusin med sin fru och dom fick en flicka för 4 veckor sen Skrattande Såååå söt hon va! Och när man såg och snussade på lilla knytet blev ju längtan efter ens egna ännu större!! *suck*

Varför var det inte Juli månad när jag vaknade i morse??Flört 

• down under

Var hos bm i torsdags och allt så bra ut.
    Hade ingen barnvakt så barnen fick följa med så det vart lite smått kaos!
    Men dom tyckte det var kul att lyssna på bebisens hjärtljud.
    Mitt sf mått var redan 27 så inte konstigt jag känner mig stor, låg högst upp på kurvan..
    Men jag låg högt med dom andra 2 oxå så det e inget jag oroar mig över.
    Inget av dom tidigare barnen fixerade sig innan förlossningen heller så det lär ju inte den här göra heller.
    + 6kg sen inskrivningen men jag var överviktig sen innan så jag är lite orolig över vart det här ska sluta..
    Vet inte hur mycket jag vägde när jag blev gravid då graviditeten inte var planerad så jag hade nog gått upp några kilo innan inskrivningen oxå.. Men men så e det!

Glad påsk tjejer!
    Vi ska på påsk middag idag hos sambons moster men jag är inte på humör..
    Fick igår kväll reda på att min plast pappa har lungcancer och att dom hittat metastaser i hjärnan så han är
    övertygad om att han kommer att dö snart. Inge vidare kul!
    Min pappa blev opererad för hudcancer för 2 veckor sen bara 2 månader efter att dom tagit bort cancer från buken, bröstet och tjocktarmen...så han lär väl inte heller leva så länge till..
    Och sambons morfar gick för 10 dar sen oxå i cancer!
    Jävla cancer! Jag hatar den sjukdommen och just nu känns det som den omringar mig..

• froggyL

Usch, jobbigt Down under. Styrkekramar till dig. Förstår att du inte har lust... Men kanske kan du få ha roligt å inte tänka på det för en stund. Vi ska också på påskmiddag. Ska bli skönt å lämna flyttlådekaoset lite....

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012