En liten skrev 2012-04-06 10:24:14 följande:
Tack för alla svar om diabetesen och glukosbelastningen! Det verkar inte så roligt jag hoppas att vi och vara sma klarar sig utan allihopa! Min tjej var jätteliten när hon kom, 2450g till sina 27 cm i v 26/27. Dock har hon alltid ätit bra ända från födseln. Hon fick dock socker lösning en gång om dagen då hon var så liten och amningen kom igång snabbt då jag fick så bra hjälp (min försäkring som arbetsgivaren hade på mig då betalade en schweiziskt privat klinik.... ). Hon orkade inte riktigt med i början utan slutade andas när hon låg hos mig, men efter att de fått igång henne så mådde hon bra (jag sämre men det är en helt annan historia) Dock gick hon aldring ner i vikt efter födseln som vanligt utan hon låg stabilt med en svagt uppåtgående kurva. Då de aldrig sett det innan så förstorade doktorn upp kurvan och satte upp den på väggen . Vi har gjort klart massor hemma, mest bara av farten. Jag ville kolla hur mycket bebiskläder jag hade till första tiden eftersom den här gången ska jag till ett vanligt sjukhus och måste ta med mig kläder till mig och lillan för de första 5-7 dagarna utan tvättmöjligheter... Vi kommer inte köpa några nya bebis kläder men kommer behöva nya kläder framåt hösten och vintern. Barnvagnen är kollad och liggdelen är ok. Tom skötbordet är uppmonterat då vi har flyttat och vi ville veta om det fick plats i vårat nya hus.... så nu får det stå där det står.
Oj! Vägde hon så mycket redan i v:27/28? Hoppas att denna bebis får ligga lite längre.
vermilion skrev 2012-04-05 20:53:50 följande:
Klart du får gnälla! Jag gick upp massor, men det var mest i slutet och MASSOR med vatten. Sammanlagt 22 kg, sista veckan gick jag seriöst upp 1 kg om dagen. Tappade sen 25 kg på 2-3 veckor efter förlossningen. Men tom dom på förlossningen var förstummade över min vattenavgång, det var som en sjö över hela golvet. Dom slängde ut lakan och handdukar överallt.
Nej, det är inge kul att gå upp så mycket. Oj ja, det låter som om du hade sjukt mycket vatten då ju, skönt att allt +lite till försvann på så kort tid. När minstingen var ca 3veckor hade jag oxå kissat ut typ 17kg vätska. Helt sjukt egentligen. Låter inte som nån höjdare med ditt barn. Kommer ihåg att jag började gråta när dom skulle göra pku testet med min äldsta. Det gick ju bra på engång. Kan bara tänka mig hur du kände när dom stack ditt barn så många gånger. Man känner sig så hjälplös. Hoppas det blir bättre med detta barn. [quote=64325476][quote-nick]MissMurrig skrev 2012-04-05 21:46:21 följande:[/quote-nick]Åh vad jag längtar nu! Nu har mina 3 vänner fått barn som hade gått över tiden 10,12 och 13 dagar! Och massa bilder på facenbook har kommit upp! Den ena fick idag, och en pojke! Alla trodde det var en tjej, de själva också. Vi umgås en hel del med dem och deras dotter är bara 7 månader äldre än vår son, nu ska vi ha en pojk om 3 månader, och även ett 3e par som har en dotter om är 6 månader äldre än vår son, som vi också umgås med, ska få en pojk om 1,5 månad. Ska bli skoj med våra 3 killar om ett år eller så. Vill ha ut min nu! Men ja, egentligen inte.. han måste ju bli färdigbakad [/quot Åh vad kul när det blir sådär! Så kul med vänner som redan har jämnåriga barn, och så får man det igen. Förstår att du längtar efter liten! Vi längtar som sjutton vi med. Gör precis som Trolla75 och kollar födelse annonser och förlossnings program på tv. Så roligt. Nåt som är mindre roligt är att jag troligtvis fått åderbrock i underlivet. Har hela tiden trott att det är foglossningen som gjort att det gör så ont där nere, men tydligen är det åderbrock som gör så ont. Har ingenting på benen, bara "där". Inge kul. Tur att det oxå är nånting som försvinner efter förlossningen. En riktigt glad påsk till er alla!