• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vädursflicka

Jippieee!! Äntligen får jag vara med i en sån här tråd!! Skrattande

Trodde INTE att det hade tagit sig den här månaden, då jag var borta från sambon en helg kring då jag hade ägglossning, så hade helt förberett mig på att det inte skulle bli nåt plus. Förmodligen var det för att jag redan kring ägglossningen hade tänkt att det inte skulle bli nåt, och att jag på så sätt "slappnade av". Det här var 5:e försöket, vårt första barn, så guud vad kul det känns att det äntligen tagit sig! Har väntat sen i maj nu, kan tyckas som en kort tid, men det har känts låååångt! :)

Tyckte att jag har känt mig lite konstig den senaste veckan, speciellt onsdag och torsdag kväll var jag JÄTTEHUNGRIG bara nån timme efter att ha vräkt i mig middag. Och det hör inte till vanligheterna...Sen var det personalfest på mitt jobb igår, och jag kände att jag ville testa innan, bara för att se, så man visste om man kunde drinka med gott samvete....var lite stressad på morgonkvisten, så jag gjorde i ordning ett testlagret-test och lät det ligga inne i badrummet medan jag gjorde i ordning frukost. Gick in 5 min senare för att kolla, var beredd på att testet skulle vara precis lika blankt som då jag gjort ett par test tidigare månader.........OCH DÖM OM MIN FÖRVÅNING när jag ser ett rosa streck bredvid kontrollstrecket!!! Något svagt men man såg helt klart att det var ett streck! Fick en chock, då jag verkligen inte hade väntat mig det!

På lunchen sprang jag iväg för att köpa ett digitalt clearblue. Ville liksom vara säker. Hela arbetsdagen sniiiglade sig fram bara för att jag ville hem och testa! Kissade inte på hela eftermiddan så jag skulle få ett korrekt test. Kom hem vid halv fem, testade både med ett testlagret till och det digitala...väntade några minuter......rosa streck på testlagret och ordet GRAVID på det digitala!!!! JIPPIE, jag kunde inte fatta det! Så det blev en nykter personalfest..;D

Ursäkta för den långa utläggningen, haha! Jag är iallafall i v 3+6 nu, BF 7 juli! Ska bli jättekul att följas åt med andra som ska ha samtidigt! 

• Mysmamma70

Grattis till alla plus, ska bli roligt att följas åt på den här härliga resan mot våra små underverk

Bevingad - gå till BM som känns bäst eller mest praktiskt, det går ju också att byta sen.

Jag ska gå till samma som jag haft de två senaste graviditeterna, hon tog ur min spiral för några månader sen

Har haft bökigt med begynnande havandeskapsförgiftning och blivit igångsatt med båda små för högt blodtryck så det känns så tryggt att hon känner till allt det.

• ZoZoZ

GRATTIS till era graviditeter!

Hoppar på jag med! Testade positivt i måndags och går fortfarande runt på små rosa moln. Är så glad och tacksam! Hoppas nu bara att vårt kärleksmirakel är här för att stanna. Vi har BF den 5/7.

För oss blir detta vårt tredje barn. Vi har två söner, födda 05 och 09 sedan tidigare. Vi hade BF den 5/7 med yngsta sonen också... Hoppas nu bara att vi inte lyckas pricka in yngsta sonens födelsedag för den här bebisens nedkomst!

Eftersom vi har två söner hoppas vi att vi även ska få förmånen att uppleva en dotter, men självklart är ännu en son lika välkommen!

• Mysmamma70

Välkommen Moudi, vilken vacker bild

• ZoZoZ
    Mysmamma70 skrev 2011-10-29 14:00:11 följande:
    Välkommen Moudi, vilken vacker bild
    TACK i dubbel bemärkelse!. Skrattande
  • michelodeon

Välkomna alla nya :) jag jobbar idag men läser på telefonen ibland :)
    Mått illa som satan vid lunch :( men det är välkommet oxå :) är ju ett bra tecken sägs de.

• Mysmamma70

Så länge man inte kräks så är det ok med lite illamående tycker jag

Jag har 2 pojkar och 2 flickor och vi gissar på pojke denna gång

• Mysmamma70

Idag ska vi på Barnmässa i Malmö, kanske måste vi börja titta på någon form ev trillingvagn?

• Mysmamma70

Den är på stadionmässan, googla så hittar du den

Svar på tråden Juli bebis 2012