• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70

Jag skulle nog kunna smyga med alkoholen på 40-årsfesten eftersom jag kan trixa i köket då jag är hemma och inte kan dricka mer än nåt vinglas till maten ändå eftersom jag har två småbarn att ta hand om också

Men min man vill såklart skryta om sin potens, hahaha, han vill ju gärna skrika ut det på Facebook så fort han bara kan, tror jag var i v 6 eller nåt första gången!

Tre barn på 2,5 år...

• April barn
    Mysmamma70 skrev 2011-10-30 19:48:43 följande:
    Sccch, jag plussade igår

Håller tummarna för dig
    Hehe på så vis Glad Grattis iaf vad kul :)
    Tack, får se hur länge jag orkar hålla mig med test igen, men det borde ju visa nu tycker jag Tungan ute
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • SommarDahlia

Goddagens damer!

Här är en till som fått plus, BF 8 juli! Kan inte fatta att de gick på första försöket!!

Går allt vägen blir det andra barnet, vi har en son på 2 år oxå.

• vädursflicka

Har förresten en (dum??) fråga..! 

Ang detta med barnmorskebesök...vad jag har förstått så är det först någon sorts hälsosamtal först och sen inskrivning någon gång mellan v 8-12. Vet inte riktigt än när jag kommer känna mig redo att berätta för chefen om graviditeten. Men vad säger man när man ska på dessa besök då, innan chefen vet att man är gravid? Säger man att man ska på läkarbesök? Har man skyldighet att berätta för arbetsgivaren vad det är man ska gå iväg för? Hjälp! :P

• Therese och Stefan

Tack för välkomnandet.

Jag känner mig precis som vanligt, något tröttare och mer bubblig i magen. Ska ringa mvc i morgon så får vi se vad de säger. BF borde vara 2-3 juli.

• Mysmamma70

Vädursflicka - en del BM kan erbjuda kvällstider.

Måste du berätta varför du tar ledigt, du har ingen skyldighet att säga nåt förrän två månader innan du ska ha föräldraledigt

De flesta drar nog en vit lögn, men jag har alltid berättat väldigt tidigt för min chef för att han ska slippa höra det från någon annan.

• MLT
    Tolle83 skrev 2011-10-30 19:29:15 följande:
    Jag såg de efteråt :S
    Jag menade inget illa, men det såg kanske ut så när jag använde utropstecken, ville bara skriva att det var fixat :)
  • MLT
    April barn skrev 2011-10-30 19:53:41 följande:
    Hehe på så vis Glad Grattis iaf vad kul :)
    Tack, får se hur länge jag orkar hålla mig med test igen, men det borde ju visa nu tycker jag Tungan ute
    Men gud, testa! =) Jag hade gett upp hoppet för borde ha fått pos, men fick bara neg.. men mensen kom aldrig.. bara massa gravsymptom ;)
  • April barn
    MLT skrev 2011-10-30 21:03:13 följande:
    Men gud, testa! =) Jag hade gett upp hoppet för borde ha fått pos, men fick bara neg.. men mensen kom aldrig.. bara massa gravsymptom ;)
    Åh ja jag får ta ett test imorgon, men tänk om det visar neg igen då vet jag inte vad jag gör Förvånad var ju tre veckor sedan äl nu :/ Åhh hoppas hoppas Solig
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012