• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • bevingad

Japp, hittade. Men känns kanske inte som något man går på utan barn Men visst låter det skoj!!!
    Jag ska till IKEA idag... får se om sambon vill med annars ska jag dit med min mamma och mysa lite.
    Det är ju inte så ofta mamma och jag gör något numera så det brukar vara kul när det väl blir så.

Igår märkte jag hur sjuuuukt ont jag får i bröstvårtorna när jag blir kall.... shit det va som tusen nålar!!

• ettplusett

Hejsan och grattis alla!

Jag fick mitt plus i ondags och har bf 2/7. Första barnet för oss.

Som alla förmodligen är första gången är jag väldigt nervös och jag har sedan i fredags haft lite blödningar. Det har varierat mellan mörkt bruna flytningar till rosa prickar på papperet. Jag har dock fortsatta symptom med illamående/kräkningar, trötthet och ömma bröst. Kissar en gång i kvarten känns det som också :P

Har någon annan haft sådana här blödningar i tidigt skede? Är det normalt? 

• Tolle83

Om min pärla stannar får vi en bebis 10 juli :D Vårat första. Dock 2 mf i bagaget och i januari skullr vi börjat med IVF, men ja hoppas att jag slipper de nu ;D

• michelodeon

Grattis och välkommen! Håller tummmarna för oss alla :)

Vecka 5 idag :) 4+0 tjohoo! haha önska tiden kunde gå liiiite snabbare nu i början. Skönt att ha er att prata med å fördriva tiden.

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    ettplusett skrev 2011-10-30 08:52:11 följande:
    Hejsan och grattis alla!

Jag fick mitt plus i ondags och har bf 2/7. Första barnet för oss.

Som alla förmodligen är första gången är jag väldigt nervös och jag har sedan i fredags haft lite blödningar. Det har varierat mellan mörkt bruna flytningar till rosa prickar på papperet. Jag har dock fortsatta symptom med illamående/kräkningar, trötthet och ömma bröst. Kissar en gång i kvarten känns det som också :P

Har någon annan haft sådana här blödningar i tidigt skede? Är det normalt? 
    Hej och grattis :)

Jag har själv inte haft några blödningar men det ska ju vara helt normalt och ganska vanligt i början. Eftersom du fortsätter ha symptom så är ju det ett bra tecken. Om du är orolig kan du kanske kolla med nytt gravtest? om det blir starkare så stiger dina hormoner och det är ju oxå gott tecken.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Mysmamma70

Hej alla nya och grattis

Det är många gravida som har småblödningar så försök att inte oroa dig, ettplusett.

Bevingad - mässan är nog kul även utan barn, det finns massor med grejor till gravida, barnvagnar att titta på mm. Fast Ikea är ju alltid kul

• bevingad

Ja, det får bli ikea... har varit sugen på det jätte länge nu och hoppas på att dom har besticken som jag vill ha... dom är alltid slut

Fick hjärtat i halsgropen innan... har en stor hund och en brant trappa... o så hör jag hur hunden ramlar ner för hela trappan *puh* som tur är så är hon pigg som vanligt. Tur vi ska flytta ner sovrummet inom ganska snar framtid..
    Ha en mysig söndag alla!!!

• MLT

Hej hej, hoppar in här. Jag har varit skitgrinig i två dagar och mått illa så testade igår kväll och fick ett otroligt svagt plus, endast mina tränade ögon kunde se det, hehe. Testade igen efter någon timma dock, hade i stickan lite längre och då såg sambon det med. Plussade för två år sedan med sonen den 21 oktober, så denna bebis har bf bara någon vecka efter sonens 2 årsdag :)

Var gravid även i maj/juni i år, vilket tyvärr slutade i missfall, eller rättare sagt konstaterad ofostrig graviditet i slutet av juli, men nu tog det sig på första försöket igen efter skrapningen. Är såklart lite nervös de första veckorna, men vi har bestämt oss för att vänta på ett barn och inte ett missfall.

Nu ska jag läsa igenom resten av tråden :)

• Smurfan87
    jinxy skrev 2011-10-28 11:02:22 följande:
    Åh jag hopas verkligen att jag ska få hänga i den här tråden... Hade ägglossning runt den 25, BM den 7 nov... håller tummarna att den inte kommer såklart.

Jag tänkte att jag slänger in en kommentar här så tappar jag inte bort er om det vill sig så väl :) 
    jinxy vi har exakt samma datum du och jag :) går och väntar på att det äntligen ska bli den 7 så man får testa men inte på att mensen ska komma, tiden går så otroligt sakta. jag inseminerades den 25. vet att jag hade 1-2 ägg som var fina hoppas hoppas! önskar lycka till till dig!
Svar på tråden Juli bebis 2012