• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83
    Ella Jade skrev 2011-10-30 17:26:04 följande:
    Så.. rättade till mig lite.. :)

BF 3 Juli, 29 år, Göteborg - Ella Jade
    BF 6 Juli, 29 år, Skåne - Bevingad
    BF 7 Juli, 22 år, Sundsvall - vädursflicka
    BF 7 juli, 41 år, Skåne - Cissi 7006
    BF 10 juli, 27, Sörmland - tingeling84
    BF 1 juli, 23, Härnösand - ettplusett

Men kan man inte sätta i datumordning...? Då är de lättare att se :)
    Så här :D

• Tolle83
    MLT skrev 2011-10-30 17:15:52 följande:

Jag har ett förslag ang. BF-listan.. att vi skriver datumen först, då flera av oss kommer hamna på samma datum. Lättare att för översikt då. Förhoppningsvis blir vi ju en del, förra bf-listan jag var med i blev vi över 100st! Men som sagt bara ett förslag! ;)

Ang. att berätta känner jag ju inte direkt samma pirr.. Fick först missfall april -09, blev gravid igen oktober - 09. Missfall i juli i år och nu gravid igen, så det är inte lika spännande längre på något vis. Ibland slår det mig att jag faktiskt är gravid och då blir jag jätteglad, men förmodligen vågar jag inte vara för glad eller så har jag plussat så många gånger nu att det inte känns som första gången helt enkelt. Hade tänkt ringa mamma och svärmor ikväll eller i morrn då de kommer bli överlyckliga, fast nu när ni skrev om julen så kanske det får vänta. En liten ultraljudsbild kanske vore något att ge i julklapp =)

Vi fick första mf nov 09 sen andra nu i juni, men vi har aldrig hunnit berättat för nån. Vi hade inte heller berättat att vi går på utredning och nu står i kö för IVF.
    Vi berättade de för bara någon vecka sen. Rätt tufft att hålla för sig själv... Men nu vet dom. Kanske var de därför vi blev graviida?
    Därför känns de extra speciellt att få berätta för våra föräldrar :) Jag bara längtar tills jag får göra det :D  
  • MLT
    Mysmamma70 skrev 2011-10-30 17:32:32 följande:
    Det är inte lika kul att berätta om graviditet nr fem heller, särskilt inte när man är i min ålder... det är så mycket tyckande kring det...

Hade tänkt vänta länge den här gången, men min man ska ha sin 40-årsfest om tre veckor och då kommer ju alla att upptäcka att jag inte dricker vin och jag kan ju inte heller skylla på att jag kör
    Jag köpte alkoholfritt vin och öl, det är aldrig någon som uppmärksammat. Vill man vara på den 'säkra' sidan kan man t.o.m hälla över i vanlig vinflaska :) Om jag inte dricker en droppe blir folk mistänksamma, jag spottar liksom inte i glaset annars, så jag körde lite såna knep innan jag ville berätta..
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-10-30 19:11:02 följande:
    Men kan man inte sätta i datumordning...? Då är de lättare att se :)
    Så här :D

Det är fixat i bf-listetråden! www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html
  • April barn

Hejsan, får man lite "tillfälligt" kanske hoppa in?
    Enligt äl test skulle jag haft äl den 9e okt bf 1 juli. Men testa negativt senast för en vecka sen har inte orkat testa mer efter de negativa men mensen har ju fortfarande inte dykt upp så jag antar och hoppas såklart att det är en bebis därinne men att mina hormoner var låga, får se när jag ska testa igen och eventuellt hoppa in "på riktigt" Men man kan ju vara med och tjata lite under tiden :)

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    Mysmamma70 skrev 2011-10-30 16:53:33 följande:
    3 år, det var länge...
    Haha hej Cissi är du här med Skrattande
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • Mysmamma70

Sccch, jag plussade igår

Håller tummarna för dig

• Glada28

Hej alla. Hoppar gärna in här efter att ha plussat idag. Det blir 2:a barnet. Har en dotter på 1 år o 9 mån innan..

Har inga alls speciella symtom. Kanske lite mer hungig o trött än vanligt. Inte alls som sist..ÄN iallafall. Bf 4 Juli. Skriver in mig i listan..  

Svar på tråden Juli bebis 2012