• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor
    snoffsan08 skrev 2012-05-07 09:29:25 följande:
    Vad skönt att foglossningen försvann. Det gjorde den inte för mig kan jag säga, har bara blivit värre och värre. Jag har varit hemma sen mitten av december, så sen v:10 ca. Blir väldigt rastlös av att gå hemma utan att ta hand om bebis. Men har ju klarat mig i nässtintill 20 veckor, så några till borde jag klara av Flört Sen kommer ju bebis, och då försvinner både smärtan och rastlösheten (hoppas jag iaf) Åh vad kul, då har du nästan lika "kvinnligt" jobb som jag då Flört Jag är lastbilschaufför i bryggeribranchen. Men  du får vara försiktig då om du måste klättra upp och stå på ställningar och så.

Vart bor ni nånstans? 
    ojdå, det lät inge vidare kul! men  nu kommer ju iaf solen då känns det nog lite lättare att gå hemma tror jag. vadg har du sysselsatt dig med då? kanske kan ge mig några tips aha, ja väldigt få kvinnor som verkar ha varit gravida, men det var iaf rätt lätt o få grav.penning och sjukskrivning, jag behövde typ bara säga vad jag gjorde så skrev de på papprena! ja man får ta det lite lugnt, men det värsta är nog ändå att stå upp hela dagarna, det tar på krafterna för mig o det är svårt att sitta ner och måla Vi bor i Norrtälje, ni då?
  • Maryveken

Jösses vad ni skriver :)

Jag har också mycket halsbränna och "kräk".
    Nu äter jag en härlig cocktail varje bestående av:

*Losec 20mg
    *Gaviscon x2
    *Novaluzid x2 

Gör jag inte det dör jag. Det känns som om hela halsen brinner upp innifrån =P
    Jag har iof fått ätit detta sen vecka 24 typ..

Är det inga fler än jag  som äter Bricanyl mot kraftiga sammandragningar här?
    Och hur lågt ferritin värde får man ha enligt era BM? Mitt har nu sjunkit till 2! :O 

Well, nu är det inte länge kvar :) 8 veckor för att vara exakt. Tjohej! :)  

• anjiali

Oj vad ni skrivit !!! Många som har det lite kämpigt hör jag. Styrke kram till er alla. Jag mår nog förvånansvärt bra. Trött som tusan. Men sover bra på natten fortfarande. Har tre arbetsdagar kvar :D
    Hoppas jag inte blir rastlös. Finns sjukt mycket att göra här hemma med hus å två barn. Om jag orkar

Nu bär det iväg till Ullared med långa listan på bebis saker :) tjohoo !!!

• Engla80

Här plinkas det flitigt på tangenterna! Skrattande Roligt att tråden är så aktiv!!

Själv är jag förskonad mot halsbränna men höfterna och ischias spelar mig ett spratt Obestämd Hoppas dom håller ihop över nästa helg också för då ska vi åka till Stockholm med min syster, hennes familj och våra föräldrar. Lät ju bli en del promenader i gamla stan och på skansen som vi tänkt besöka... Aja, annars får väl jag stationera mig på någon trevlig uteservering (om det är sol) och njuta av storstadslivets ljud medan de andra kollar gamla byggnader och djur Tungan ute

Tråkigt för er som har problem med era jobb! Själv så är min chef och arbetskamrater väldigt beskyddande om mig och magen! Jag känner mig väldigt lyckligt lottad och med dottern så jobbade jag till dagen innan hon kom. Jag hade tänkt va ledig 1 vecka innan BF men så kom hon 3 veckor innan så då blev det att jag satt på jobb med värkar Glad Denna gång tänkte jag jobba Juni ut så jag är ledig 2 veckor innan BF men vem vet... Grabben har kanske lika bråttom som dottern (om jag har tur så...)

Idag har jag gått 30 fulla veckor! WOOOHOOO Bara 7-13 kvar! Oj, vad jag längtar...

• Sladdis

Maryveken: I Ystad kollar de inte ferritinvärdet så jag har ingen aning om vad jag har. Däremot kollar de HB varje gång. De kollade ferritinet när de tog alla andra prover i samband med inskrivningen men inte sen.

• FruSandra

Förra veckan tror jag de va, så skrev ju jag att ag vaknat på natten och fick hutlöst ont på fittbenet. Jag trodde ju då att de kunde vara bebsi som fixerade sig.
    Jag tyckte även då att magen sjunkit ner en heldel mot vad den varit förut.

Idag var jag hos barnmorskan.
    Bebis har fixerat sig :D Och hon trodde att de mycket möjligt kunde vara då när ja vakna. Åh de känns så skönt, då jag varit så sjukt orolig för ks (Ja vet att den "risken" inte är helt över än, men ändå)

Dock ångrar jag att jag skrivit tidigare i tråden att jag vill göra TUL.

Idag hade mitt sf mått bara gått upp 1 cm sen ja va där sist för 3 veckor sen... Men hon sa att de inte behöver vara någon fara, utan kan vara för att bebisen ligger så långt ner i bäckenet. hon tyckte också magen sjunkit ner en del.

Så på onsdag 8.30 ska jag göra TUL. Jag är måttligt nervös, då jag "halkat ner" på kurvan igen... Sen kommer ja få ytterligaren en ny TUL tid 2 veckor efter de.... 

• grahnkotten

Ny uppdatering: allt såg bra ut hos läkaren, hon var nöjd med tyckte fortfarande att jag hade mycket sammandragningar så jag är sjukskriven t 100% i 3 v till, kändes skönt. Även om jag helst hade velat jobba några timmar för att få komma hemifrån! Efter det ny bedömning och om det såg bra ut då kanske jag fil börja jobba 25%!

• moncen80
    snoffsan08 skrev 2012-05-07 10:18:06 följande:
    Usch vad jobbigt!! Tyvärr får vi nog bara acceptera detta. Det blir ju allt trängre och trängre i magen för dom små, det är klart att andra organ får flytta lite på sig då för att det trycker på. Speciellt för förstföderskor. Det börjar bli trångt hos mig oxå, men känns fortfarande som om hon gör kullerbuttor ibland Flört
    jo det gör knodden i min mage med fattar inte hur dom får plats där inne och snurra runt
  • millifjor

en dum fråga kanske, hur vet man hur bebisen ligger? jag känner nog inte skillnad på ben, armar, huvud

Svar på tråden Juli bebis 2012