• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Tack! TENS apparat har jag (men har slarvat med den Skäms)
    Jag går hos naprapat, nu var det visserligen ett tag sedan för att jag har varit sjuk och så, men ska dit på fredag igen.
    Fick några övningar av honom som jag har gjort, men dom hjälper föga.

Hoppas det blir lite bättre efter besöket hos honom på fredag.

Appropå något helt annat, så ska jag och min man utnyttja en bröllops present i helgen som vi fick när vi gifte oss förra året. Vi ska åka till Selma SPA i Värmland från fredag till söndag. Ska bli SÅ skönt att komma hemifrån och få koppla av lite.

Ska bli spännande å se bara hur det går med så lång bilresa. Tar ju ca 4-5 timmar för oss dit.      

• Trolla75

Shoppingen gick bättre än förväntat! dottern hittade en avslutningsklänning Glad men jag fick ta det lugnt, så himla ont i musbenet... men inget mer...

Nyss hemkommen va jag på toa och såg då att jag fått en stor brun vad ska vi kalla det, flytning?
    Nu känns det pyttelite som molande mensvärk och det är första gången den här graviditeten...
    Ringde för säkerhetsskull till förlossningen som tyckte att jag skulle avvakta, men höra av mig så fort det var minsta lilla jag undrade över...
    Men ändå! är det fler som haft småblödningar?

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • FruSandra

Min mage har sjunkit galet mycket... De börjde redan för nån vecka sen, men idag syntes  de ordentligt.. Lägger in en bild i bildtråden...

Imorn är de TUL som gäller :S Måttligt nervös och samtidigt förväntansfull....

ang drömmar, jag drömmer sjukt konstigt, har gjorde de hela graviditeten :S     

• MissMurrig
    snoffsan08 skrev 2012-05-08 20:17:53 följande:
    Ja, jag håller med dig. Är huvudet dumt så får kroppen lida. Jag märker direkt (på kvällen) om jag slarvat med kryckorna eller gått väldigt mycket.
    Läste nånstans att man kan ha "faslk" ischias som gravid, jag ger mig sjutton på att det är det jag har. Jag får nästa hjälpa till med händerna när jag ska gå med högerbenet efter stilla stående. Ont som fasiken i ryggen.
    Det konstiga är att det känns som förvärk i ryggen, men den kommer liksom inte fram till magen. Förstår nån hur jag menar?

Drömmer mycket sjuka drömmar om nätterna nu. Gör ni andra det med?      
    Ja! Har drömt massor om att min sambo är otrogen, eller andra konstiga drömmar.. också en del snusk.. Men ja, det är massor av drömmar nu. 

I natt var jag kompis med Backstreet Boys t.ex....  
  • EllaBella02

Idag bestämde jag tillsammans med läkare och barnmorskan att jag ska sjukskrivas fram till min semester som börjar den 27:e. Pga att jag har fått mer foglossning som påverkar sömnen, som är sjukt viktig då jag jobbar väldigt oregelbundna tider med antingen tidiga morgnar eller sena kvällar och sömnen påverkar ju blodtrycket och det måste jag ju försöka hålla nere, så nu ska jag vara hemma till bebis kommer : )

• anjiali

Trolla75; inget jag känner igen !!! Kan det inte varit slempropp ??? Eller var det mer blodigt ??? Har du ont ??? Hoppas det inte är nån fara.

• En liten
    Trolla75 skrev 2012-05-08 20:48:51 följande:
    Shoppingen gick bättre än förväntat! dottern hittade en avslutningsklänning men jag fick ta det lugnt, så himla ont i musbenet... men inget mer...

Nyss hemkommen va jag på toa och såg då att jag fått en stor brun vad ska vi kalla det, flytning?

Nu känns det pyttelite som molande mensvärk och det är första gången den här graviditeten...

Ringde för säkerhetsskull till förlossningen som tyckte att jag skulle avvakta, men höra av mig så fort det var minsta lilla jag und rade över...

Men ändå! är det fler som haft småblödningar?

Vet du var du har moderkakan? Innan min flyttade upp sig kunde den vara orsak till blödning. Jag tycker du ska åka in och be om en undersökning om det fortsätter att känna av det. Heldre för tidigt i onödan än ligga hemma orolig och kanske få mer börjar och obehag av att du stressar.
  • Trolla75

Nä ingen slempropp, såg precis ut som det alltid har gjort innan jag fått min mens... svårt att förklara...
    Moderkakan ligger bra till, uppe på framsidan av magen, där har den legat sedan RUL.

Nu har jag legat sedan det hände och jag tror nog att det är förvärkar som har börjat... Lilleman lever loppan precis som vanligt, så inget onaturligt på något sätt...
    Och jag har inte ont.

Hon sa att om det var något så skulle jag få komma in på kontroll, avvaktar till i morgon och ser hur det fortlöper...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • enilorac81

Trolla75, hoppas du kan sova något i natt och som sagt var, hellre åka in en gång för mycket...

Hoppas allt går bra!!

Svar på tråden Juli bebis 2012