• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Hemkommen från Ullared med massa bebissaker och kläder. Trött men mycket nöjd.

• Bragdoll
    millifjor skrev 2012-05-07 19:07:52 följande:
    Ja jag har hört att det ska vara skillnad när man redan varit gravid nån gång. men detta är min första så allt är liksom nytt hur känns hicka? tror inte min lilla hickar något, det borde man väl märka i såna fall. hon rör mest runt som en visp eller nåt känns det som, typ huller om buller i magen
    Hicka känns som lätta knuffar på ett och samma ställe i flera omgångar. Hick, hick, hick.. :)

• En liten
    Bragdoll skrev 2012-05-07 22:39:09 följande:
    Hicka känns som lätta knuffar på ett och samma ställe i flera omgångar. Hick, hick, hick.. :)

Förra gången lugnare E mycket och ofta. Den här gången har jag inte märkt någon hicka alls! Så det kan också vara olika
  • FruSandra

Nån mer som fått förvärkar än?
    Ja hade hela kvällen igår.. Hade ingen aning om att de va de förrän ja fråga min syster varför ja har mensvärk nu, till o från :S
    Men hon sa att man kan ha de i flera veckor/ månader innan :)

• Trolla75
    FruSandra skrev 2012-05-08 10:56:29 följande:
    Ja hade hela kvällen igår.. Hade ingen aning om att de va de förrän ja fråga min syster varför ja har mensvärk nu, till o från :S
    Det stämmer att det kan komma långt i förväg och det är ju kroppens sätt att förbereda sig på kommande förlossning.
    Förvärkar kan också komma om du stressat, burit tungt eller gått mycket... Vila brukar hjälpa.

Men tänk bara att de aldrig ska göra ont, då är det bra att ringa in till förlossningen...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • chess07
    FruSandra skrev 2012-05-08 10:56:29 följande:

Japp! Jag har förvärkar till och från sen en vecka ungefär. Som jag förstått så ska man kontakta bm eller förlossning om de ökar i intensitet och håller i sig väldigt länge. Inget konstigt annars Glad Ska till BM idag så tänkte fråga henne eftersom jag även har mycket mer sammandragningar än innan.
  • ToKar

Jag har också jobbiga förvärkar. Fick hemsk mensvärk i kombination med Sd igår. Tog två alvedon och la mig ner i en timme sen gick det över. Men det var nog självförvållat tyvärr. Tenta på morgonen, sen handlade jag och sedan gick jag och hämtade sonen på förskolan. För mycket aktivitet och jag har blivit ordinerad vila å ingen fysisk aktivitet. Det är lätt att vara efterklok :-/ Man tror att man klarar av mer men så slår det tillbaka på kvällen istället...  

• SaJo81

Nyss hemkommen från UL och kan konstatera att livmodertappen är opåverkad, lagom med fostervatten, moderkakan HAR vuxit med upp och sitter mitt på magen och bebis låg på 1500gr nu :) (tyvärr hann min Karl säga till läkaren att vi INTE ville se kön medan jag var på toa så jag vet fortfarande inte vad det blir) lite besviken att vi inte fick någon bild med oss hem men men!

• grahnkotten

Vad är det för skillnad på förvärkar å sammandragningar? Jag har en konstant molande mensvärk när jag är igång och går.. Som oftast försvinner i vilande position! Och sedan något som liknas med att någon kramar något mellan underlivet å naveln..men jag har också förstått att de är helt naturligt och att man ska lyssna på
    Kroppen, men det är ibland enklare sagt än gjort! Ska på ny kontroll t bm imorgon, spännande å se ifall allt växer som det ska!

• ToKar
    grahnkotten skrev 2012-05-08 11:34:34 följande:
    Vad är det för skillnad på förvärkar å sammandragningar? Jag har en konstant molande mensvärk när jag är igång och går.. Som oftast försvinner i vilande position! Och sedan något som liknas med att någon kramar något mellan underlivet å naveln..men jag har också förstått att de är helt naturligt och att man ska lyssna på
    Kroppen, men det är ibland enklare sagt än gjort! Ska på ny kontroll t bm imorgon, spännande å se ifall allt växer som det ska!

För mig är det så att Sd bara stramar åt hela magen. Magen blir alldeles hård och det händer ungefär var tionde minut (för mig)... Förvärkar gör ont på ett annat sätt. SD+ mensvärk som strålar mot ryggen. Då måste jag andas djupt och ligga ner +ta alvedon. För mig är det stor skillnad iaf men det är säkert individuellt. Det är nästan så att jag tror att förlossningen är på G. Men efter att ha tagit smärtstillande så gör det över efter ca 1 timme. Om det inte går över efter smärtstillande +bad/dusch eller vila så ska man ringa förlossningen.. Det är så dom har sagt till mig i alla fall
Svar på tråden Juli bebis 2012