• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor
    FruSandra skrev 2012-05-07 16:55:43 följande:
    Millifjor
    Bm känner efter man passerat v 30 :)
    Jaha, är i v 30 nu, får kolla nästa vecka då när jag ska dit igen då Just nu känns det iaf som om hon rullar runt överallt men att det börjar bli trängre ,  jag själv får ju typ ingen luft och kan inte äta
  • JennyL88

Tror jag gjorde ett "klipp" har beställt ett Babyskydd Brio Primo för 1500:- med "klick". Jag tyckte de lätt billigt för en nytt babyskydd fr. brio, eftersom att de är kända för sin goda kvalitet. Trevlig kväll!

• Bragdoll
    millifjor skrev 2012-05-07 16:53:05 följande:
    en dum fråga kanske, hur vet man hur bebisen ligger? jag känner nog inte skillnad på ben, armar, huvud
    Jag har känt vart det hickar (mot blygdbenet typ) och så känner jag när bebis drar med fötterna fram och tillbaka vid revbenen. Dock är det här min tredje så jag känner igen rörelserna från de föregående graviditeterna :)
  • millifjor
    Bragdoll skrev 2012-05-07 18:39:13 följande:
    Jag har känt vart det hickar (mot blygdbenet typ) och så känner jag när bebis drar med fötterna fram och tillbaka vid revbenen. Dock är det här min tredje så jag känner igen rörelserna från de föregående graviditeterna :)
    Ja jag har hört att det ska vara skillnad när man redan varit gravid nån gång. men detta är min första så allt är liksom nytt hur känns hicka? tror inte min lilla hickar något, det borde man väl märka i såna fall. hon rör mest runt som en visp eller nåt känns det som, typ huller om buller i magen
  • LitenR

Såg att flera här har problem med halsbränna, det har jag också.
    Så tänkte beklaga mig lite jag med :)

På grund av halsbrännan sover jag inte bra på nätterna, men vill heller inte peta i mig massa piller mot halsbrännan, eftersom jag dragit på mig gravid diabetes och dom flesta tabletter innehåller massa socker..
    Dom två senaste dagarna har varit riktigt skit!!
    Sovit dåligt så länge så det börjar påverka hela mig, igår vaknade jag med ont i hela huvudet och så fruktansvärt trött.. försökte sova lite på dagen men då jäklades ju halsbrännan såklart.. på kvällen skulle jag också vila en stund men då va ju halsbrännan där igen, efter att middagen landat som en gigantisk spya i toan blev halsbrännan bättre och jag fick sova lite..
    Och idag orkade jag bara va på jobbet 2½ timme.. mådde riktigt skit, huvudvärk fortfarande, tröttheten, och sen helt matt i hela kroppen, kändes som om jag hade mjölksyra i benen. Så slut så tårarna rann utan anledning.
    efter 2 timmars sömn på soffan känns de lite bättre iaf..

Däremot tycker jag att halsbrännan ändrat, för någon månad sen kändes den helt annorlunda mot som nu, antar att de e för att de e mindre plats i magen nu?! Däremot så har det senaste dagarna känts som om maten inte har plats.. hur lite jag än äter så känns det som att det fastnar halvvägs ner :/

• snoffsan08
    SaJo81 skrev 2012-05-07 11:59:38 följande:
    Snoffsan08: ja alltså det e ju ganska stor skillnad på att vänta en eller två och risken för prematurfödsel är mycket större med flerlingar, det e mest mitt huvud som spelar mig spratt eftersom det är den enda graviditeten jag varit med om!

Har inga som helst känningar på att det skulle vara på g men det hade jag inte med grabbarna heller! Vaknade på natten av att vattnet gick och inga läkare kunde heller svara på varför då jag inte fick värkar eller livmodertappen påverkad alls.....
    Ja, det förstår jag oxå, att det är stor skillnad på att bära 1 eller fler samtidigt Glad
    Men fasiken vad läskigt att inte haft nån som helst känning alls, till att vattnet går.  
  • snoffsan08
    millifjor skrev 2012-05-07 12:55:59 följande:
    ojdå, det lät inge vidare kul! men  nu kommer ju iaf solen då känns det nog lite lättare att gå hemma tror jag. vadg har du sysselsatt dig med då? kanske kan ge mig några tips aha, ja väldigt få kvinnor som verkar ha varit gravida, men det var iaf rätt lätt o få grav.penning och sjukskrivning, jag behövde typ bara säga vad jag gjorde så skrev de på papprena! ja man får ta det lite lugnt, men det värsta är nog ändå att stå upp hela dagarna, det tar på krafterna för mig o det är svårt att sitta ner och måla Vi bor i Norrtälje, ni då?
    Kan tänka mig att det tar på krafterna att stå up hela tiden.  Jag har problem att bara ta mig i och ur personbilen, så lastbilen är ju inte ens att tänka på. Dessutom kör jag ju inte bara, utan levererar till butiker och restauranger oxå, då man oftast måste pirra till restaurangerna. Backar, fat, bibbor mm mm mm. Mycket tungt yrke.

Ja, jag har några väninnor som jag försöker träffa då och då för att få dagarna att gå. Några som oxå är hemma och sjukskrivna med bebis i magen, eller andra som är mamma lediga. Tittar en hel del på förlossningsprogram och stickar Flört Tyvärr är jag ingen mästare direkt på stickning, kan bara sticka halsdukar och mössor själv. Är urdålig på att läsa stickbeskrivningar.

Däremot har jag en svärmor som för övrigt bor i Bergshamra i Norrtälje Glad som är duktig på att sticka och lär mig lite.  Vart i Norrtälje bor ni? Är du född och uppvuxen där? Hur gammal är du? Min man är uppvuxen där. Han är född 80.

Vi bor på andra sidan stan, mellan Södertälje och Nynäshamn.   
  • snoffsan08
    anjiali skrev 2012-05-07 14:04:40 följande:
    Oj vad ni skrivit !!! Många som har det lite kämpigt hör jag. Styrke kram till er alla. Jag mår nog förvånansvärt bra. Trött som tusan. Men sover bra på natten fortfarande. Har tre arbetsdagar kvar :D
    Hoppas jag inte blir rastlös. Finns sjukt mycket att göra här hemma med hus å två barn. Om jag orkar

Nu bär det iväg till Ullared med långa listan på bebis saker :) tjohoo !!!

Tack ska du ha. Skönt att det inte är så långt kvar nu.

Ha en trevlig shoppingtur!! 
  • millifjor
    snoffsan08 skrev 2012-05-07 20:47:07 följande:
    Kan tänka mig att det tar på krafterna att stå up hela tiden.  Jag har problem att bara ta mig i och ur personbilen, så lastbilen är ju inte ens att tänka på. Dessutom kör jag ju inte bara, utan levererar till butiker och restauranger oxå, då man oftast måste pirra till restaurangerna. Backar, fat, bibbor mm mm mm. Mycket tungt yrke.

Ja, jag har några väninnor som jag försöker träffa då och då för att få dagarna att gå. Några som oxå är hemma och sjukskrivna med bebis i magen, eller andra som är mamma lediga. Tittar en hel del på förlossningsprogram och stickar Flört Tyvärr är jag ingen mästare direkt på stickning, kan bara sticka halsdukar och mössor själv. Är urdålig på att läsa stickbeskrivningar.

Däremot har jag en svärmor som för övrigt bor i Bergshamra i Norrtälje Glad som är duktig på att sticka och lär mig lite.  Vart i Norrtälje bor ni? Är du född och uppvuxen där? Hur gammal är du? Min man är uppvuxen där. Han är född 80.

Vi bor på andra sidan stan, mellan Södertälje och Nynäshamn.   
    ja det kan jag förstå, tycker också det är tufft att ta mig i och ur bilen nu,hehe. Stickning är bra, jag stickar nu jag med, ska sticka ett överkast till lillan nu tänkte jag, kan inte heller med att läsa beskrivningar, vill att det ska gå fort! Vi bor i staden, eller nere i Grind i Norrtälje, jag har bott ute på en ö här utanför tills jag flyttade hemifrån för typ tio år sen, jag är nu 30 år fyllda redan, alltså född 1982
Svar på tråden Juli bebis 2012