millifjor skrev 2012-05-07 12:55:59 följande:
ojdå, det lät inge vidare kul! men nu kommer ju iaf solen då känns det nog lite lättare att gå hemma tror jag. vadg har du sysselsatt dig med då? kanske kan ge mig några tips

aha, ja väldigt få kvinnor som verkar ha varit gravida, men det var iaf rätt lätt o få grav.penning och sjukskrivning, jag behövde typ bara säga vad jag gjorde så skrev de på papprena! ja man får ta det lite lugnt, men det värsta är nog ändå att stå upp hela dagarna, det tar på krafterna för mig o det är svårt att sitta ner och måla

Vi bor i Norrtälje, ni då?
Kan tänka mig att det tar på krafterna att stå up hela tiden. Jag har problem att bara ta mig i och ur personbilen, så lastbilen är ju inte ens att tänka på. Dessutom kör jag ju inte bara, utan levererar till butiker och restauranger oxå, då man oftast måste pirra till restaurangerna. Backar, fat, bibbor mm mm mm. Mycket tungt yrke.
Ja, jag har några väninnor som jag försöker träffa då och då för att få dagarna att gå. Några som oxå är hemma och sjukskrivna med bebis i magen, eller andra som är mamma lediga. Tittar en hel del på förlossningsprogram och stickar

Tyvärr är jag ingen mästare direkt på stickning, kan bara sticka halsdukar och mössor själv. Är urdålig på att läsa stickbeskrivningar.
Däremot har jag en svärmor som för övrigt bor i Bergshamra i Norrtälje

som är duktig på att sticka och lär mig lite. Vart i Norrtälje bor ni? Är du född och uppvuxen där? Hur gammal är du? Min man är uppvuxen där. Han är född 80.
Vi bor på andra sidan stan, mellan Södertälje och Nynäshamn.