• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Jag är lugnet själv, blir sällan orolig... Så sova kommer jag säker göra!
    Tack för omtanken!

Nu är jag mest sugen på Citron Fanta som jag bett gubben åka o köpa... Flört

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • SaJo81

Herre Gud min skapare! :p vad jag är trött nu :s hur fan ska man orka jobba hela dagen?
    Idag liksom resten av veckan blir det låååånga dagar! Min man jobbar dag nu (skift) och eftersom vi bara har en bil för tillfället så får man ju räkna ut vem som ska ha den och vad som e bäst, resultatet är ju att jag får åka kollektivt i tre dagar så idag gick jag upp 4.25 och kommer vara hemma ungefär 17.30 ikväll....likadant torsdag, fredag! Det är nästan omänskligt att gå upp så tidigt! Fattar inte hur folk orkar:s

• FruSandra

Usch! TUL idag, 8.30 och jag är nu skitnervös :S lyckan är iaf att maken lyckandes kunna följa med OCH dessutom va ledig HELA dagen :) (vilket är stort ;))

• Emmizen80

Igår ringde försäkringskassan och meddelade att min ansökan om graviditetspenning är godkänd! Nu kan jag slappna av och slipper gå till läkaren för sjukskrivning. Jobbar sista Dagen den 15/5. Längre kommer nog inte gå, har mkt sammandragningar och förvärkar vid ansträngning. I fredags trodde jag nästan lilleman ville komma ut till oss, men som tur var lugnade det ned sig. I fredags var första gången jag upplevde "ett tryck" i dem.

• MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-05-09 06:51:24 följande:
    Herre Gud min skapare! :p vad jag är trött nu :s hur fan ska man orka jobba hela dagen?
    Idag liksom resten av veckan blir det låååånga dagar! Min man jobbar dag nu (skift) och eftersom vi bara har en bil för tillfället så får man ju räkna ut vem som ska ha den och vad som e bäst, resultatet är ju att jag får åka kollektivt i tre dagar så idag gick jag upp 4.25 och kommer vara hemma ungefär 17.30 ikväll....likadant torsdag, fredag! Det är nästan omänskligt att gå upp så tidigt! Fattar inte hur folk orkar:s
    Man mår ju inte bra av det... fattar inte de som gör det jämt. Hade praktik på Steinbrenner och Nyberg och där börjar man 05.15, hade hund då också, så jag fick gå upp 03.50 ungefär för att hinna. Man vet att man går upp mitt i natten, när man sätter på "frukost-tv" och det är porr på TVn! 
    En månad var jag där, slutade kl 13.45 och sedan skulle man hämta på dagis och vara glad och pigg för sonen... Är glad att jag inte är kvar där! 
  • SaJo81

Ah shit det kan jag tänka mig var tufft! Vi gör rätt långa dagar med, börjar 6.42 och slutar 15.48 och så har jag rätt lång resväg! Det värsta är ju bortsett från att man är trött också att hämta barnen på dagis klockan fem och sen göra middag och sen hinna få lite kvalitetstid innan dom ska sova klockan sju!

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-05-09 06:12:14 följande:
    Hur går det trolla ??? Har det lugnat sig ?
    Joda, tack!
    Det var nog bara något litet blodkärl som brustit... kommer fortfarande, men nu väldigt lite... (och fortfarande mörkt, så det är ju gammalt).

Men jag har sovit gott hela natten o lilleman ligger o hickar... Så det är nog ingen fara...
    Emmizen80 skrev 2012-05-09 07:35:20 följande:
    Igår ringde försäkringskassan och meddelade att min ansökan om graviditetspenning är godkänd! Nu kan jag slappna av och slipper gå till läkaren för sjukskrivning. Jobbar sista Dagen den 15/5. Längre kommer nog inte gå, har mkt sammandragningar och förvärkar vid ansträngning. I fredags trodde jag nästan lilleman ville komma ut till oss, men som tur var lugnade det ned sig. I fredags var första gången jag upplevde "ett tryck" i dem.
    Va skönt att den blev godkänd! Glad

Läste om någon i går som inte blev beviljad och hon jobbade också på förskola... Undra hur fk tänker och hur de bedömer?
    Vilken ålder var är det på din avd?
  • En liten
    Emmizen80 skrev 2012-05-09 07:35:20 följande:
    Vad skönt.J
    ag har motsatt problem. Jag ska till doktorn på fredag och jag vill att han ska ge mig tillåtelse att börja min föräldra ledighet senare så jag får njuta av bebisen. Då det kan ta lite tid för handläggningen då jag måste ansöka hos försäkringskassan om att få förflytta 3 av mina 6 veckor till i höst. Annars börjar min mamma ledighet börjar den 3/6 annars (som förövrigt även är morsdag här nere i Frankrike).
  • Trolla75
    En liten skrev 2012-05-09 09:03:06 följande:
    Vad skönt.J
    ag har motsatt problem. Jag ska till doktorn på fredag och jag vill att han ska ge mig tillåtelse att börja min föräldra ledighet senare så jag får njuta av bebisen. Då det kan ta lite tid för handläggningen då jag måste ansöka hos försäkringskassan om att få förflytta 3 av mina 6 veckor till i höst. Annars börjar min mamma ledighet börjar den 3/6 annars (som förövrigt även är morsdag här nere i Frankrike).
    Grattis på morsdag! {#emotions_dlg.flower}
    Här är den inte förrän den 27 maj...

Håller tummarna att läkaren går på din linje och beviljar så du får vara hemma lite längre efteråt i stället.
Svar på tråden Juli bebis 2012