• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    grahnkotten skrev 2012-05-06 21:58:24 följande:
    Jag har nu varit sjukskriven i 3 v pga sammandragningar och att tappen börjat luckrat sig. Imorgon ska jag tillbaka t läkaren för ny bedömning.. Är nervös! Hoppas att jag har varit tillräckligt lugn så att det inte har öppnat sig mer... Har fortfarande mkt sammandragningar så fort jag står å går! Någon som har erfarenhet av liknande? Jag är i v 28 (27+5). Vill gärna kunna börja jobba igen, iaf lite.. Men sen vill man ju absolut inte äventyra bebben! Men känns som att det blir drygt hemma! Samtidigt som jag har en oförstående chef som inte vill förstå att jag inte klara allt tungt arbete som tidigare.. Svårt.. Behövde bara skriva av mig lite!

FY vad jobbigt för dig!! Jag hade en oförstående chef (kvinna på förskola faktiskt) när jag blev gravid och väntade mitt andra barn. Hon var hemsk! Glad att jag var tvungen att sjukskriva mig från v:17ca.

Hoppas inte att bebis kommer allt för tidigt. Ta det lugnt.
    Srtyrke kram!!  
  • snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-05-07 09:22:46 följande:
    Snoffsan08
    Ja kolla upp de under dagen :)

Ja, gör gärna det Glad
    Åh, spy är ingen höjdare!! Jag fick upp lite i halsen igår, så jäkla äckligt. Jag tog halsbränne tabletter, och det hjälpte "lite" iaf. Men förstår dig att det inte är speciellt kul. 
  • snoffsan08
    SaJo81 skrev 2012-05-07 07:23:51 följande:
    Usch vad jag avskyr måndagsmorgon :( jag var så trött bär klockan ringde i morse, speciellt när min man är ledig och följaktligen gick och la sig klockan 3 och då skulle kolla lite grejer på iPaden! Det var so en lampa rakt i ansiktet på mig ju, två timmar innan jag skulle upp!

Är det någon mer som har ordentliga svettningar på natten förutom mig? Sover så jäkla dåligt pga att jag är så varm!

Igår var det v 29+3 vilket var den dagen mitt vatten gick med grabbarna så då sov jag ännu sämre av ren oro men allt e ju lugnt så nu går jag på "övertid"

Skönt att du gått över den jobbiga dagen. Det måste ju vara lite skillnad nu när du bara har en i magen. Känner du nånting öht som skulle kunna vara början på förlossning?
    Hoppas du får gå obemärkt i några veckor till iaf. 
  • moncen80

ja har åxså fått tillbaka illamåendet. e i vecka 27+6 i dag, och så har jag en halsbränna som heter duga.  

• snoffsan08

Usch vad jobbigt!! Jag rapade just upp lite av frukosten Kräks Ha ha ha, vilket mysigt samtalämne. Tur att vi sitter i samma båt..

• snoffsan08
    moncen80 skrev 2012-05-07 09:39:23 följande:
    ja har åxså fått tillbaka illamåendet. e i vecka 27+6 i dag, och så har jag en halsbränna som heter duga.  
    Tar du nåt mot halsbrännan?
  • moncen80
    snoffsan08 skrev 2012-05-07 09:49:18 följande:
    Tar du nåt mot halsbrännan?
    jo det gör jag gaviscon. och sedan har jag prövat omeprazol, men det havererade magen av. ett tag hjälpte det att käka 5 st digestive kex, men just nu verkar det som om halsbränna inte ger vika för något :(
  • Alemonia

Jag måste säga att jag är tacksam för att jag har ett kontorsjobb och att det går bra att sitta på den stolen hela arbetsdagarna (med de pauser som blir för fika, lunch och hämta utskrifter från skrivaren mm).

Jag har en del tydliga sammandragningar men eftersom de inte gör ont så bör det inte vara någon fara.
    I morgon ska jag till BM igen så då får vi se vad hon säger om hur det går.

Mina foglossningar är inte kul men det känns som att stå är klart värre än att gå. I går så gick jag på en marknad i en knapp timme och det känns ännu inte som någon fara vilket känns lovande inför onsdag nästa vecka då jag ska upp till Stockholm i tjänsten och gå (och tyvärr också stå) en del där.

Det låter som det händer allt möjligt för er andra! Jag hoppas att allt går bra.

• grahnkotten

Tack Tekla78, det är chefen som är svår.. Hon har ingen förståelse för att jag är gravid, har nekat mig gp och att ta ut semester innan.. Hon menar på att hon minsann jobbade till 5 dagar innan hennes förlossning och hon är läkare och då borde "vi"också göra det.. Men vi har dessvärre tyngre arbetsmoment än läkaren..Men men, jag får se vad min läkare säger idag, och hur hon bedömer situationen!

Svar på tråden Juli bebis 2012