• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Idag känner jag mig lite som en slagen hjälte. Har ont i höfterna, drar i magen och ont i ryggen. Ringde och sjukanmälde mig idag, hoppas det känna bättre imorgon. Måste kanske bara vila lite. Känner mig även ganska öm i magen, vet inte om det kanske beror på benens sparkar. Kram på er brudar!

• SaJo81

Usch vad jag avskyr måndagsmorgon :( jag var så trött bär klockan ringde i morse, speciellt när min man är ledig och följaktligen gick och la sig klockan 3 och då skulle kolla lite grejer på iPaden! Det var so en lampa rakt i ansiktet på mig ju, två timmar innan jag skulle upp!

Är det någon mer som har ordentliga svettningar på natten förutom mig? Sover så jäkla dåligt pga att jag är så varm!

Igår var det v 29+3 vilket var den dagen mitt vatten gick med grabbarna så då sov jag ännu sämre av ren oro men allt e ju lugnt så nu går jag på "övertid"

• snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-05-06 18:51:54 följande:
    Snoffsan
    Ja kommer inte ihåg just nu om de va nåt... Vilken tid hade ni tänkt?
    Vi hade tänkt oss vid 10:15 ca utanför HM. Skulle faktiskt vara jätte kul om du kom. Ju fler desto roligare. Glad
  • En liten
    SaJo81 skrev 2012-05-07 07:23:51 följande:
    Usch vad jag avskyr måndagsmorgon :( jag var så trött bär klockan ringde i morse, speciellt när min man är ledig och följaktligen gick och la sig klockan 3 och då skulle kolla lite grejer på iPaden! Det var so en lampa rakt i ansiktet på mig ju, två timmar innan jag skulle upp!

Är det någon mer som har ordentliga svettningar på natten förutom mig? Sover så jäkla dåligt pga att jag är så varm!

Igår var det v 29+3 vilket var den dagen mitt vatten gick med grabbarna så då sov jag ännu sämre av ren oro men allt e ju lugnt så nu går jag på "övertid"
    Vad skönt att du har kommit förbi det jobbiga datumet. Jag ber min man att gå ngn annan stans när han läser eller spelar då jag måste få sova. Kan han inte vara snäll och göra det?
    Eller har han behov av att vara nära dig och göra annat än lägga sig ner och blunda då han kanske också tänker på det jobbiga datumet med pojkarna?
  • mommytobe again

hej skulle behöva lite råd....jag har bf 11 juli alltså i v 31

jag började känna mig lite hängig igår kväll, men sen i natt vaknade jag med andnigsbesvär, sammandragningar, slem i halsen och hosta..........jag kunde inte somna om, va så orolig för bebis, har lite småfeber, men har nu på morgonen vaknat utan röst????

vart vänder jag mig???

jag va o bada i lördas med familjen o e orolig att jag åkt på någortt åt luftvägarna

• FruSandra

Usch inatt spydde jag. Trodde den tiden va förbi... Men bebisen ligger och trycker på nån punkt vid solarpelxus som gör att de blir världens tryck upp i halsen. Fick så förra veckan me, men då lyckades ja hålla tillbaka spyan då ja är livrädd och hatar att spy...

Är de vanligt? Nån mer som har/ haft så?

• snoffsan08
    millifjor skrev 2012-05-06 16:47:35 följande:
    Tack så mycket!
    jag har mått upp och ner mest hela tiden   i början var det ju illamående o jag fick spy hela tiden, sen kom foglossningen men försvann efter typ 4 veckor så det var skönt, sen var jag enormt trött och ont i ena benet har jag lite till och från nu, annars mår jag rätt okej nu ändå, skönt att slippa foglossningen, trodde jag skulle få går hem redan i v 19 ett tag. Nu är jag dock sjukskriven på halvtid då mitt jobb e lite tungt, jag jobbar som målare men tänker försöka hålla ut ett tag till iaf, har fått min gravpenning beviljad nu äntligen så som det ser ut nu så får jag gå hem om två veckor bara, känns toppen, även om jag är lite rädd för att bli rastlös Cool
    Vad skönt att foglossningen försvann. Det gjorde den inte för mig kan jag säga, har bara blivit värre och värre. Jag har varit hemma sen mitten av december, så sen v:10 ca. Blir väldigt rastlös av att gå hemma utan att ta hand om bebis. Men har ju klarat mig i nässtintill 20 veckor, så några till borde jag klara av Flört Sen kommer ju bebis, och då försvinner både smärtan och rastlösheten (hoppas jag iaf) Åh vad kul, då har du nästan lika "kvinnligt" jobb som jag då Flört Jag är lastbilschaufför i bryggeribranchen. Men  du får vara försiktig då om du måste klättra upp och stå på ställningar och så.

Vart bor ni nånstans? 
  • Alemonia
    mommytobe again skrev 2012-05-07 09:05:10 följande:
    hej skulle behöva lite råd....jag har bf 11 juli alltså i v 31

jag började känna mig lite hängig igår kväll, men sen i natt vaknade jag med andnigsbesvär, sammandragningar, slem i halsen och hosta..........jag kunde inte somna om, va så orolig för bebis, har lite småfeber, men har nu på morgonen vaknat utan röst????

vart vänder jag mig???

jag va o bada i lördas med familjen o e orolig att jag åkt på någortt åt luftvägarna
    Finns sjukvårdsrådgivningen (1177) där du bor så börja med att prata med dem så borde de kunna hänvisa dig rätt. Är det något som ej har med graviditet att göra är det VC som gäller annars MVC/BMM eller förlossningen. Det du har låter som ett gränsfall men jag skulle nog börja med min VC så får de hänvisa vidare om de tycker att de inte är rätt ställe.
Svar på tråden Juli bebis 2012