• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Jag går hem efter varje arbetspass, en lugn promenad på ca 15 min, inget direkt ansträngande...
    Men under den korta promenaden hinner jag få några kraftiga sammandragningar och då måste jag andas på ett visst sätt, låter säkert urkul! och efter ungefär ½ sträckan så har jag så ont i "musbenet" att jag måste gå med pyttesmå steg... Det är skitjobbigt! men ändå vill jag gå hem på morgonen, det är min lilla avkoppling efter morgonens lilla aktivitet... och just bara att få komma ut och andas in vårdoften är underbar.... 

Men åter till förvärkar, så har jag inte haft några sådana än! utan det är bara fogarna i blygdbenet som bråkar... peppar peppar

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • anjiali

Satte mig precis ner på sofflocket för att hämta ork. Apropå förvärkar och sammandragningar. Trött efter en heldag igår plus Ullared. Var jätte trött när jag lämnade barnen. Vila hade varit bra idag, känns som ryggen skall gå av. Men det är total kaos här hemma svårt att koppla av.

Har pysslat, konkat och dammsugit sen sju imorse men det syns inte ens att jag städat ännu. Pust !!!
    Har bäddat spjälsängen med nyinköpta saker blev så fint. Skall tvätta allt nästa vecka när gp har börjat !

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-05-08 12:15:36 följande:
    Satte mig precis ner på sofflocket för att hämta ork. Apropå förvärkar och sammandragningar. Trött efter en heldag igår plus Ullared. Var jätte trött när jag lämnade barnen. Vila hade varit bra idag, känns som ryggen skall gå av. Men det är total kaos här hemma svårt att koppla av.

Har pysslat, konkat och dammsugit sen sju imorse men det syns inte ens att jag städat ännu. Pust !!!
    Har bäddat spjälsängen med nyinköpta saker blev så fint. Skall tvätta allt nästa vecka när gp har börjat !
    Oj, gör du allt på en gång lär du bryta dig helt! jag försöker göra något litet varje dag i stället och vilar så fort tillfälle ges... som till exempel nu... kom hem kvart över 9 i morse, bäddade ner mig, med datorn i famnen... och här har jag blivit liggandes... jo jag var upp o tog en macka strax efter 11 men smög in o la mig igen... Fredrik o Vanna är ute o cyklar så jag har det lugnt o skönt!

Vi ska åka till Uddevalla i eftermiddag o springa på Torp, så min vila nu kommer göra gott sedan tänker jag... *önsketänkande* Drömmer
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-05-08 10:56:29 följande:
    Nån mer som fått förvärkar än?
    Ja hade hela kvällen igår.. Hade ingen aning om att de va de förrän ja fråga min syster varför ja har mensvärk nu, till o från :S
    Men hon sa att man kan ha de i flera veckor/ månader innan :)
    Jepp, de började nog för 2-3 månader sedan.... 
  • anjiali

Jag blev kvar i soffan, ryggen gör för ont :-/. Brukar inta ha så mycket att göra. Vet inte vad dom hänt här hemma. Ser ut som en tornado passerat genom alla rum.

Bara tre dagar kvar å jobba sen kan jag gå här hemma och skrota och plocka i lugn takt.

Hoppas din vila gör susen ikväll trolla

• chess07

rapport från bm-besök idag! 
    tyvärr är min bm sjukskriven och som de verkar kommer hon vara det ett tag... tråkigt men men.
    v 30+4 idag och såhär var värdena
    bltr: 115/70
    hb: 111
    sf: 31
    vikt: + 15 kg.... vart ska de här sluta?!
    jag rör på mig i den mån jag orkar och äter inte mer än jag bör och ändå drar vikten iväg..!
    hon sa att huvudet låg nedåt nu, har känt att de varit annorlunda sista dagarna med rörelserna, men den kan fortfarande ändra läge om den vill det.  

• snoffsan08
    ToKar skrev 2012-05-08 11:10:03 följande:
    Jag har också jobbiga förvärkar. Fick hemsk mensvärk i kombination med Sd igår. Tog två alvedon och la mig ner i en timme sen gick det över. Men det var nog självförvållat tyvärr. Tenta på morgonen, sen handlade jag och sedan gick jag och hämtade sonen på förskolan. För mycket aktivitet och jag har blivit ordinerad vila å ingen fysisk aktivitet. Det är lätt att vara efterklok :-/ Man tror att man klarar av mer men så slår det tillbaka på kvällen istället...  

Ja, jag håller med dig. Är huvudet dumt så får kroppen lida. Jag märker direkt (på kvällen) om jag slarvat med kryckorna eller gått väldigt mycket.
    Läste nånstans att man kan ha "faslk" ischias som gravid, jag ger mig sjutton på att det är det jag har. Jag får nästa hjälpa till med händerna när jag ska gå med högerbenet efter stilla stående. Ont som fasiken i ryggen.
    Det konstiga är att det känns som förvärk i ryggen, men den kommer liksom inte fram till magen. Förstår nån hur jag menar?

Drömmer mycket sjuka drömmar om nätterna nu. Gör ni andra det med?      
  • grahnkotten

Man kan ha falska ischias som det kallas, som gravid men man kan också få problem med ischiasnerven när man är gravid iom att hållningen och tyngdpunkten ändras...ta kontakt med en sjukgymnast ang ischiasen så kanske det blir lite bättre! Jag brukar rekommendera TENS-apparat mot smärtan eller vissa övningar!

• SommarDahlia
    snoffsan08 skrev 2012-05-08 20:17:53 följande:

Drömmer mycket sjuka drömmar om nätterna nu. Gör ni andra det med?      

Jag drömmer så mkt ibland så jag fortfarande är alldeles slut när jag vaknar!
    Av nån anledning blir det mkt snuskdrömmar... Har faktiskt inte drömt särskilt mkt om bebisen vilket haf gjorde massor innan Vilgot..
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
Svar på tråden Juli bebis 2012