• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Idag välkomnas v 32 (31+0) imorn blir de bm. Ska kolla om hon kan känna hur han ligger :)

• Trolla75

Min lille kille ligger fortfarande bara nere i höger sida, med huvudet ner och rygg o rumpa utåt i höjd med min navel... jag känner precis och det är jättehäftigt!

Idag ska jag springa på stan med lillasyster... Hon vill ha shorts säger hon! Glad Bäst å passa på medan jag orkar...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Tjena Brudar!!
    OJ, vad ni har skrivit flitigt här!!

Jag hoppas definitivt inte att jag går upp dubbelt så mycket efter v:30, då skulle jag gå upp över 50kg i så fall Flört Har gått upp va 30kg med varje barn. Det får fasiken räcka. Känner mig FRUKTANSVÄRT oattraktiv, men vet att jag kan gå ner efteråt. Det är det som är det värsta, jag kan pendla nåt s åjätte mycket i vikt ibland, inte bra.

Har börjat känna av lite sammadragningar, men inget som oroar mig.

Däremot har det hänt lite annat:

I onsdags var jag på TUL (igen) då jag inte känt bebis så mycket som förut och haft lite ont i magen. Allt såg jätte bra ut. Hon vägde då 1423g (v:28+4) så hon växer som hon ska. Lagom med fostervatten och hon ligger med huvudet åt höger sida, ryggen ner mot blygdbenet (har känt hicka där nere) och fötterna uppåt, antagligen därför jag inte känt så mycket rörelser.
    Var sedan till BM och kollade mått och så, allt såg bra ut.

Men fick mer och mer ont i magen som dagen fortgick. Mot kvällen (vid 20 tiden ca) hade jag så himla ont att jag knappt kunde röra mig. Det var som ett hårt tryck på en speciell punkt på högersidan. Jag ringde till förlossningen och fick åka in. Vi var inne vid ca 21 tiden. Dom kollade CTG kurva, såg hur bra ut som helst. Kollade urin samt blod prov, samt ett litet UL, inget visades där heller.
    Samtidigt som man ligger där i ett förlossningsrum så hör man i andra rum runtomkring hur kvinnor ligger och gallskriker precis som om dom ska dö, och en stund senare så övergår deras skrik till barn skrik. Snacka om att man blir avis och längtar ÄNNU mer då.

Hursomhelst, smärtan i magen kommer och går. Det känns hela tiden, men mer eller mindre. Dom hade fullt upp på förlossningen, så jag får vänta ganska länge mellan gångerna dom kommer in till mig. Jag vill inte vara till för mycket besvär heller, så jag ringer aldrig på klockan. Vid 02:30 har jag så fruktansvärt ont att jag bara ligger och gråter, kan inte röra mig. 02:45 får jag värktabletter. Dom börjar värka efter ca 20min. Jag får en tid till spec mödravården kl 11:30 dagen efter för att göra nya koller. Åker hem ca03:45.

Somnar hemma, helt slut. Straxt efter 05 vaknar jag av en sån otrolig smärta igen på samma ställe som tidigare. Som tur är så har gubben inte hunnit iväg till jobbet än. Han är tvungen att hjälpa mig att klä på mig, åker in igen, men när vi väl kommer in så avtar smärtan igen. Blir kopplad till CTG igen dock, men det ser bra ut igen. Får dock några sammandragningar när jag ligger där, som säkert beror på stress.

Äker hem igen. Smärtan kommer och går, men vill inte åka in igen fören den tiden vi fått på spec mödravården.
    Åker in till tiden vi fått. Får ta nya blod och urin prover som fortfarande ser jätte fina ut. Blir frustrerad över att dom inte hittar något fel, men samtidigt lättad såklart att bebis mår bra. Dom misstänker blindtarmen.  MEN när jag säger att jag är hungrig så försvann den teorin oxå. Det vi kom fram till måste vara att jag har varit förstoppad (trots att jag fått göra nr:2, men tydligen inte fått tömma helt).

Har nu druckit laktulos sen i torsdags och har inte alls ont i magen längre . Känns skönt, men har en hel del sömn att ta igen. Vaknar oxå vid 3 på nätterna annars och har svårt att somna om, men inatt lyckades jag.

Så himla skönt att vara i v:30 nu!! (29+1) 

• snoffsan08
    millifjor skrev 2012-05-03 17:18:02 följande:
    Äntligen har jag tagit tummen ur och skapat mig en profil här! har följt denna tråd sedan länge men inte skrivit nånting BF 21 juli, första graviditeten, det ska bli skoj, längtar som satan nu att hon får komma ut Cool
    Välkommen hit!!

Då är du planerad 1 dag efter mig. 
    Har du mått bra än så länge?  
  • froggyL

Oj oj vad du hade varit med om. Skönt ändå att det inte var nåt farligt. Vi har shoppat till vårt nya radhus igår. 11000 fattigare men mer möbelrik :) nästa projekt efter våra byråer i sovrummet blir bebisens byrå. Puh, men bebisen vill inte att jag monterar mer just nu :( Men det vill jag! Hoppas på å kunna fortsätta strax igen. Vill ju plocka upp bebiskläder mm :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • FruSandra

När man ska tvätta bebiskläderna, vad ska
    Man använda då?
    Några säger att man kan använda vanligt tvättmedel, sköljmedel o dyl, o andra säger att man ska använda parfymfritt tvättmedel och inte sköljmedel..
    Hur gör ni?

• Bragdoll
    Maryveken skrev 2012-05-06 09:38:31 följande:
    Klickar era bebisar? Min gör det :)

Typ som om hon ligger och knakar fingrarna ibland.
    Vilde gjorde samma sak så jag är dock inte orolig :) 
    Jajemen, det knäpper och lever om i magen mest hela tiden. Men här verkar det vara tårna som klickar :D Det är nämligen i "fotändan" som det låter. Frågar kärleken varje gång om han hörde.. men han hör aldrig. Han tror nog snarare det är jag som är knäpp..
    FruSandra skrev 2012-05-06 11:42:43 följande:
    När man ska tvätta bebiskläderna, vad ska
    Man använda då?
    Några säger att man kan använda vanligt tvättmedel, sköljmedel o dyl, o andra säger att man ska använda parfymfritt tvättmedel och inte sköljmedel..
    Hur gör ni?
     Jag tvättade med tvättmedel och sköljmedel. Är det så att bebis är känslig får jag väl tvätta allting igen helt enkelt.
  • snoffsan08
    froggyL skrev 2012-05-06 11:40:57 följande:
    Oj oj vad du hade varit med om. Skönt ändå att det inte var nåt farligt. Vi har shoppat till vårt nya radhus igår. 11000 fattigare men mer möbelrik :) nästa projekt efter våra byråer i sovrummet blir bebisens byrå. Puh, men bebisen vill inte att jag monterar mer just nu :( Men det vill jag! Hoppas på å kunna fortsätta strax igen. Vill ju plocka upp bebiskläder mm :)

FruSandra skrev 2012-05-06 11:43:18 följande:
    Snoffsan08
    Skönt att de är borta nu. O skönt att de inte var blindtarmen!

Ja, jag vart ganska rädd faktiskt. Jätte skönt att det "bara" var förstoppning.

Ja, jag har tvättat babykläderna med vanligt tvätt och sköljmedel. Det ska inte vara några problem. Om babyn är överkänslig visar sig senare i så fall.

Fick aldrig nåt svar förut FruSandra, skulle ni gå på det där på Södertälje sjukhus, och när?
  • FruSandra

Snoffsan 08
    Men Gud! Jag har ju glömt de. Ja skulle kolla upp när de va men har som allt annat glömt de...
    Vi ska gå nu på torsdag... Mellan 18-20 :)

Svar på tråden Juli bebis 2012