Tjena Brudar!!
OJ, vad ni har skrivit flitigt här!!
Jag hoppas definitivt inte att jag går upp dubbelt så mycket efter v:30, då skulle jag gå upp över 50kg i så fall
Har gått upp va 30kg med varje barn. Det får fasiken räcka. Känner mig FRUKTANSVÄRT oattraktiv, men vet att jag kan gå ner efteråt. Det är det som är det värsta, jag kan pendla nåt s åjätte mycket i vikt ibland, inte bra.
Har börjat känna av lite sammadragningar, men inget som oroar mig.
Däremot har det hänt lite annat:
I onsdags var jag på TUL (igen) då jag inte känt bebis så mycket som förut och haft lite ont i magen. Allt såg jätte bra ut. Hon vägde då 1423g (v:28+4) så hon växer som hon ska. Lagom med fostervatten och hon ligger med huvudet åt höger sida, ryggen ner mot blygdbenet (har känt hicka där nere) och fötterna uppåt, antagligen därför jag inte känt så mycket rörelser.
Var sedan till BM och kollade mått och så, allt såg bra ut.
Men fick mer och mer ont i magen som dagen fortgick. Mot kvällen (vid 20 tiden ca) hade jag så himla ont att jag knappt kunde röra mig. Det var som ett hårt tryck på en speciell punkt på högersidan. Jag ringde till förlossningen och fick åka in. Vi var inne vid ca 21 tiden. Dom kollade CTG kurva, såg hur bra ut som helst. Kollade urin samt blod prov, samt ett litet UL, inget visades där heller.
Samtidigt som man ligger där i ett förlossningsrum så hör man i andra rum runtomkring hur kvinnor ligger och gallskriker precis som om dom ska dö, och en stund senare så övergår deras skrik till barn skrik. Snacka om att man blir avis och längtar ÄNNU mer då.
Hursomhelst, smärtan i magen kommer och går. Det känns hela tiden, men mer eller mindre. Dom hade fullt upp på förlossningen, så jag får vänta ganska länge mellan gångerna dom kommer in till mig. Jag vill inte vara till för mycket besvär heller, så jag ringer aldrig på klockan. Vid 02:30 har jag så fruktansvärt ont att jag bara ligger och gråter, kan inte röra mig. 02:45 får jag värktabletter. Dom börjar värka efter ca 20min. Jag får en tid till spec mödravården kl 11:30 dagen efter för att göra nya koller. Åker hem ca03:45.
Somnar hemma, helt slut. Straxt efter 05 vaknar jag av en sån otrolig smärta igen på samma ställe som tidigare. Som tur är så har gubben inte hunnit iväg till jobbet än. Han är tvungen att hjälpa mig att klä på mig, åker in igen, men när vi väl kommer in så avtar smärtan igen. Blir kopplad till CTG igen dock, men det ser bra ut igen. Får dock några sammandragningar när jag ligger där, som säkert beror på stress.
Äker hem igen. Smärtan kommer och går, men vill inte åka in igen fören den tiden vi fått på spec mödravården.
Åker in till tiden vi fått. Får ta nya blod och urin prover som fortfarande ser jätte fina ut. Blir frustrerad över att dom inte hittar något fel, men samtidigt lättad såklart att bebis mår bra. Dom misstänker blindtarmen. MEN när jag säger att jag är hungrig så försvann den teorin oxå. Det vi kom fram till måste vara att jag har varit förstoppad (trots att jag fått göra nr:2, men tydligen inte fått tömma helt).
Har nu druckit laktulos sen i torsdags och har inte alls ont i magen längre . Känns skönt, men har en hel del sömn att ta igen. Vaknar oxå vid 3 på nätterna annars och har svårt att somna om, men inatt lyckades jag.
Så himla skönt att vara i v:30 nu!! (29+1)