MissMurrig skrev 2012-05-07 11:24:56 följande:
Ja.. Jag med, men det är för att jag inte KAN få GP pga att jag studerar... spelar ingen roll att det är fysiskt krävande studier eller att jag har en vilande SGI, näpp, är man student då får man inte GP... Så jag hoppas kunna bli sjukskriven hela juni. Men får ta CSN den månaden ändå, för man kan inte få sjukpenning heller om man är student! SÅ sjukt... Min svägerska låg på psuket i 3 månader förra året, hon fick ta csn de månaderna för att betalade räkningar, för att hon var sjuk från skolan... Ta lån för att man är sjuk, DET är sjukt det! Så ni studenter där ute, bryt inte benen eller var med i några bilolyckor, för ni får ingen sjukpenning under tiden ni ligger på sjukan...
Sjukt egentligen hur vissa saker är uppbyggda. Har en gammal klasskompis till mig som FK vill förtids pensionera, hon är 31 år gammal och har lite problem med axlarna. Hon själv vill jobba, men dom vill förtids pensionera henne. Sen har jag en annan bekant som är förtidspensionär, en lite äldre än medelålders man som körde lastbil förut. Han har problem med knäna, men klarar av att jobba svart nu. Och så finns det dom som VERKLIGEN behöver hjälp eller vara sjukskrivna, men dom får inte, bara för en kor period. Helt sjukt!!!