• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Jag gjorde TUL idag. Allt såg bra ut, envis rackare som inte ville samarbeta.. Han låg lååångt ner i bäckenet.. Ca 1700g så de va ok. Han va tydligen smal..
    Om 2 veckor ska vi tillbaka för att se så han växer enligt sin egna kurva.
    Växer han som han "ska" så borde de bli en 3,5 kg bebis.. Stort tycker ja men ja vet att de är normalt...

Anledningen till mitt TUL e för att magen inte vuxit som den "ska". Sf måttet e endast på 26... O då är ja i v 32...
    Fick med mej 2 bilder också

• Alemonia

Jag var till BM i går och allt såg bra ut. Den ligger just nu med huvudet nedåt men är rörlig dock tror jag att det är det som gör att nu kan gå normalt igen (dock med foglossningsbälte på).
    Jag hade aningens lågt järnvärde förra gången men nu hade jag 126 så några järntabletter behövs inte!
    Jag dricker dock blutsaft några gånger i veckan och äter blodpudding ca en gång i veckan så det gör nog sitt till.

Det känns lite konstigt när så många skriver att ni snart ska gå hem (eller nyss har gjort det) när jag själv planerat att jobba fram till midsommar. Dock har jag ett kontorsjobb så det är ju ett att de lugnaste jobben (undantaget viss stress).

• momster

Jag får göra TUL pga att jag ätit mediciner som kan göra att liten inte växer som han ska och för att se hur mogen han är då jag troligen blir igångsatt då min astma inte är som den borde heller. Så ska tillbaka när jag är i vecka 36 den 21 juni. Hoppas då jag får en tid för igångsättning om inte tidigare då jag vaknar allt från varannan timme till 2-3 gånger som minst per natt för att jag behöver ta astma medicin

• mousetrap

Alemonia: Samma här! Jag hade också tänkt jobba till midsommar (så länge mitt blodtryck håller sig i schack).
    Mina fogar är inte roliga, men jag har ett kontorsjobb jag med, så det är lugnt så sett. Och min chef har bestämt att jag ska jobba hemma onsdagar, så att jag kan lägga mig en liten stund mitt på dagen. Härligt med en sådan chef! 

• Alemonia
    mousetrap skrev 2012-05-09 14:40:15 följande:
    Alemonia: Samma här! Jag hade också tänkt jobba till midsommar (så länge mitt blodtryck håller sig i schack).
    Mina fogar är inte roliga, men jag har ett kontorsjobb jag med, så det är lugnt så sett. Och min chef har bestämt att jag ska jobba hemma onsdagar, så att jag kan lägga mig en liten stund mitt på dagen. Härligt med en sådan chef! 
    Vilken bra chef!
    Jag hoppas dock att dina fogar bli bättre snart!
    Själv har jag lite för dålig disciplin för att jobba hemma (svårt nog att vara effektiv på jobbet just nu).

Gällande sömn så har jag just nu riktigt svårt att ta itu med att lägga mig på kvällarna så det bli kanske 7 timmar sömn som dock inte är avbrottsfri (med beroende på dottern).
    Att ha gravidbälte har varit en god anledning för mig att minska mängden toabesök (det känns så besvärligt) så indirekt är det säkert bra för knipmusklerna.
  • SaJo81

Jag har också tänkt jobba fram till midsommar :) när har ni bf ni andra som tänkte gå då? Vi får se om jag klarar av att jobba till dess dock med tanke på att jag redan har problem att nå en del av materialet på jobbet pga magen:)

• Engla80

Jag har också ett kontorsjobb som gör det möjligt att jobba hur länge som helst så jag tänkte jobba juni ut. Kommer han enligt BF så får jag då 2 veckor ledigt innan ankomst Skrattande Men jag hoppas innerst inne att han kommer lite tidigare... och bara för det kommer han väl först i augusti {#emotions_dlg.djavulsk} hahaha...

Vi ska åka till Stockholm på fredag och mysa med min syster, hennes familj och våra föräldrar. Typiskt är nu att jag nyst sanslöst mycke, näsan rinner och ögonen rinner... *suck* Kan det komma mer lägligt? Dessutom ska det regna hela helgen där uppe och vi som skulle gå på skansen Gråter Aja, det får bli att packa ner regnkläder och gummistövlar.

Konstiga drömmar har jag haft en hel del under graviditeten men dom har avtagit mycke! Glad är jag för det då mina ofta va ruggiga mardrömmar...

Hos min BM så erbjuds man ett TUL rent automatiskt Skrattande Så den 24 ska vi dit och få se lilla pågen igen! Längtar... 

• Alemonia
    SaJo81 skrev 2012-05-09 15:09:36 följande:
    Jag har också tänkt jobba fram till midsommar :) när har ni bf ni andra som tänkte gå då? Vi får se om jag klarar av att jobba till dess dock med tanke på att jag redan har problem att nå en del av materialet på jobbet pga magen:)
    Jag har BF 2 juli så det bli inte så länge hemma för min del (beroende på när den behagar vilja komma ut).
    Tyvärr har min make tänkt jobba tills det blir dax så hur jag höggravid ska roa en dotter på närmare 4 år från midsommar och tills förlossningen vet jag inte riktigt (en vecka kändes okej men nu blir det ingen familjesemester på 3 innan förlossningen).
  • SaJo81

Jag har inte bf fören den 19:e så jag blir hemma i nästan 4 veckor innan! Barnen kommer få vara på dagis fram till semestern sen åker dom iväg en vecka med mina föräldrar så jag hoppas att bebis vill passa på att komma ut den veckan :/ tyvärr kan man ju inte planera det! Min man kommer också jobba fram tills det är dags, sen tar han sina tio dagar och efter det blir det semester:)

• anjiali

Hade gärna jobbat längre för att få tiden att gå. Men med mitt jobb går det inte. Halvtid är jobbigt nog just nu.
    Vad skall man hitta på ??! Jag skall vara hemma hela sommaren med en sexåring och nioåring som inte alltid är bästa vänner kan man säga. Men dom reder sig bra själva i alla fall. Köpt studsmatta och kanin och hoppas på att detta skall vara lite underhållande i alla fall . Fint väder på det så blir det häng vid bassängen !

Svar på tråden Juli bebis 2012