• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    Vicki123 skrev 2012-05-27 08:31:40 följande:
    Inatt vaknade jag med en fruktansvärd smärta/intensiv kramp i en punkt vid höger ljumske. Vad sjutton kan det ha varit? Fick ställa mig på alla fyra och försöka andas bort det. Blev helt paralyserad av hur ont det gjorde. På en skala 1-10 så var det 9,5. Men släppte efter ca 2min. Har haft detta 2ggr innan. Ngn annan som upplevt ngt liknande? Kram

Ja, den där smärtan vid höger ljumske hade jag också häromdagen, men jag har ingen aning om vad det kan ha varit. Det höll i sig i någon timme till och från och hade intensitet 7 av 10 ungefär.
  • AnnA1985

Dessa sömnproblem, gaah! Ont i fogarna hur jag än ligger, varmt och jävligt på nätterna nu och en "härlig" förkylning på detta... 6 veckor kvar, måtte de gå fort! :p

• Vicki123

EllaBella02-ja, ngt nerv/kramp är det... Har bara inte hört om det.

Tekla78-låter precis som samma!! "Skönt" att höra att jag inte är helt själv om det.

AnnaA1985-Usch, jobbigt att vara sjuk nu. :(
    Hoppas du mår bättre snart.

Har ngn hittat en bra bebisapp (för IPhone)?
    Har en massa gravidappar och hittade bara en för nyfödda bebisar. Den heter Baby och kommer fr The smiles factory.
    Min BM sa att jag ska börja läsa in mig på tiden efter förlossningen nu... Snart har vi en liten söt, fantastisk Bebis allihop! :D

• anjiali

Apropå män som är oromantiska. Japp har en sådan jag med, men han är toppen på vardags saker. Lagar sällan mat kan jag säga . Plus en hel del annat. Men jag efterlyser lite mer romantik !!!!
    Nu har jag tagit saken i egna händer. Bokat hotellnatt till min födelsedag och ska boka middagsbord också . Behöver fylla tiden med saker, nu så här mot slutet så att tiden går.
    46 dagar kvar !!!

• millifjor

whohooo v 33 idag, nu längtar man nåt galet
    Har letat kortbrallor i affärer idag, det var ett projekt, kom hem med ett par från stadium som satt sådär, men de får duga ett tag nu helt enkelt! tråkigt att det finns så fula gravidkläder, man vill ju känna sig snygg nu när man gått upp en sisådär 13 pannor, men allt jag tar på mig gör så att jag ser ut som en gammal tjock tant, trist! aja, bara o hålla ut ett tag till, snart kanske man kan komma i sina vanliga paltor igen....suck

Känner mig gnällig idag...

• FruSandra

Välkomnar idag v 35 :D underbart!
    Loppisen gick superbra o vi tjänade en bra hacka för vårat "skräp" :)
    Dock var jag helt slut efter gårdagen och somnade ovaggad kl 22..
    Hade då världens sammandragningar och förvärkar..
    Hur vet man om de är förvärkar eller vanliga värkar?
    Trodde nästan att vi skulle behöva åka in...

Om ett år får vi förstföderskor fira morsdag :) tänk vad underbart!
    Jag fick visserligen 2 armband idag i nästan-morsdag-present :)

• saramy

Jag bad min sambo vid ett antal tillfällen under veckan att göra mors dags-frukost till mig trots att jag inte fött än. Han fixade sin specialitet amerikanska pannkakor och vi åt jordgubbar till. Mycket trevligt!

• Tekla78

Vi hade loppis på gården idag, men vi anmälde oss inte för att sälja eftersom jag inte kan göra nästan något ansträngande utan att få SD. Kollade runt lite och hittade 4 barnböcker till 3-åringen, en fin cykel, sandaler och en paraplyvagn. Allt för 350kr Allt var saker jag tänkt köpa på blocket eller nytt så jag känner mig riktigt nöjd. Dock har jag fått ligga i horisontalläge hela em efter att ha cyklat och hämtat ut pengar, handlat mjölk och burit ner en del av fynden i källaren :-/ Hade en tanke om att kolla grejer på IKEA idag, men det var bara att överge den... Vill inte få förvärkar och bli orolig. Bättre att lägga sig o läsa en bok istället, det kan man ju unna sig på mors dag ;)

• Tekla78

På tal om mors dag så valde min son ut en blomma till mig. Söt liten ros i kruka med hjärtan på. Någon frågade mig innan om jag blivit firad och jag svarade så att maken hörde: nä, men dagen är inte slut ännu. Tror inte jag hade fått något annars.

• SaJo81

Mors dag idag men pappan jobbade hela dagen igår och jobbar natt idag så han har inte hunnit hjälpa barnen fixa nåt till mig, fick i alla fall sovmorgon i morse och så hade grabbarna varit ute med pappa och plockat blommor i naturen Hjärta

Var dock tvungen att köpa ett par mammashorts och passade på att köpa ett linne med så jag morsdag shoppade lite till mig själv :P

Svar på tråden Juli bebis 2012