• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • spillerkillern
    anjiali skrev 2012-05-25 17:59:28 följande:
    Hur stället ni er till alkoholfritt ??? Mannen köpte hem alkoholfritt rose vin, men det är 0,5 % alkohol i. Vad tycker ni ?
    0,5% är i stort sett alkoholfritt. Ett glas kan du ta utan att känna dig skyldig. Jag drack själv en öl på min utlandssemester på 0,4% för två veckor sedan.
  • SommarDahlia

Jag drack mataffärs köpt cider ikväll... Den hade 0,3%. Händer inte ofta men när det väl händer så har jag inte dåligt samvete.

Min mage har åkt ner massor dom senaste dagarna, riktigt ivägen när man exempelvis ska sitta i soffan å äta eller när man har kissat å sträcker sig efter toapappershållaren som sitter mittemot toastolen.

Vill oxå kunna åka iväg å ligga i solen eller bara va hemma å slappa men min 2,5åring är riktigt busig så det är tyvärr uteslutet. Önskar så att vi hade hunnit flytta till huset vi väntar på ska bli ledigt med inhägnad trädgård å sandlåda. Då hade jag kunnat ligga på altanen å titta när sonen lekte utan att kunna rymma.

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • Engla80

Vad gäller alkohol fritt vin med 0,?% i ändå så är det ingen fara. När jag väntade dotter fick jag förklarat för mig att den inte ens hela % som finns i försvinner innan vinet kommer ut i blodet och därmed kommer det aldrig till babyn. 

Hade det varit så pass mycke i att alkoholen kom ut i blodet så hade det inte fått kallas alkoholfritt.

Imorgon är det trädgårds dag för mig och maken Skrattande Staket ska fixas, ogräs rensas och gräsmattan klippas! Tror mitt jobb blir att sitta ner och rensa ogräs Tungan ute Maken är lite väl överbeskyddande just nu!

Morsdag på söndag ja... Själv är jag en sån som inte gillar att maken kommer hem med blommor eller presenter bara för att det är en speciell dag! Kan han inte komma på det själv att uppvakta mig utan måste ha en dag i kalendern som påminner så kan det lika bra va!! Plus att jag är ju inte hans mor så varför ska han köpa nått till mig? Men visst, berättar han för dottern att det är mammas dag och hon sen kommer med en täckning till mig så blir jag överlycklig Glad  

• Tekla78
    chess07 skrev 2012-05-25 08:29:55 följande:
    En fråga har jag!
    Inatt vaknade jag 2 ggr av att jag fick som fruktansvärda hugg inne i, högt upp i slidan. Det var som nervhugg/ilningar och riktigt obehagligt! Gjorde ingen speciell rörelse utan låg helt still när det kom.
    Någon mer som varit med om det?
    Jag har haft ungefär så två nätter. Tror det är bebis som försöker böka in sig i bäckenet. Jag vaknade, hade ont, gick upp och kissade. Sedan släppte det efter ett tag. Sedan får jag som ilningar i underlivet ibland när jag går. Föreställer mig att det kan vara bebisen som liksom klämmer åt tappen eller något.
  • FruSandra

Ang alkoholfritt som är 0,5% de är de i allt. Mat och drycker och allt man stoppar i sig..
    0,5 räknas som alkoholfritt..

• chess07
    Tekla78 skrev 2012-05-25 21:14:11 följande:
    Jag har haft ungefär så två nätter. Tror det är bebis som försöker böka in sig i bäckenet. Jag vaknade, hade ont, gick upp och kissade. Sedan släppte det efter ett tag. Sedan får jag som ilningar i underlivet ibland när jag går. Föreställer mig att det kan vara bebisen som liksom klämmer åt tappen eller något.
    Har läst lite på nätet och det verkar som de flesta fått sådana känningar när bebis sjunker längre ned, vi kan ju hoppas! Flört
    Hade lite ilningar även när jag tog förmiddagspromenaden. Vi får se om 2 veckor helt enkelt när nästa BM besök är!  Men som sagt, fruktansvärt obehagligt!
  • anjiali

Ja vad bra att ni upplyst mig. Kände mig som en skit som drukigt "alkoholfritt". Nu känns det ju bättre.

Nu börjar hjärnan funka igen. Har varit sjukt seg idag i värmen. Det tycks bli värre ju fler dagar som går. Legat framför bordsfläkten och pustat idag.

• En liten

Alkoholfri öl dricker jag en nästan varje kväll!

Igår lyckades jag utan förvarning kissa på mig två ggr... Ganska pinsamt då första ggn var på dotterns dagis och det måste ha synts rejält på byxorna! Jag gick ut när ingen såg och försökte dölja baken med handväskan. Sedan raka vägen hem. Ombytt och klar så hände det igen..... Jag tog ett trosskydd för att kolla om det sipprade och var något annat.

Idag känns hela underlivet som en honungsmelon:|

Jag var lite orolig över att vattnet börjat läcka men det kom inget mer i trosskyddet.

Jag har hört att vattnet känner man dessutom igen på doften, men jag kan inte minnas ngt särskilt. Är det ngn som vet om det är sant? Går det att beskriva?

• anjiali

Jag gillar den ölen också tydligen efter vidare "forskning" blir juice och yoghurt en del alkohol i magen. Det äter jag ju varje dag :D.

Om jag minns rätt så luktade vattnet lite "sötare" och var ljust ljust rosa. Men det var ju 03 så det har gått några år.
    Jag kissar lätt ner mig lite när jag nyser eller hostar. Känns så där kul när man inte är hemma.

• froggyL

Vill också ha en överbeskyddande man. Var likadant förra gången. Kände mig dåligt uppassad och ointresse från hans sida. Har pratat om det, men det blir/ känns inte bättre ändå. Ja ja, det blir bättre sen. Men önskar så att jag hade blivit ompysslad, utan att jag kräver det. Precis som du skriver, Engla80, ang mors dag.

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012