• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

@snoffsan, det är så olika mellan landstingen vilken filosofi de har gällande sätesförlossningar. Bla kan det säkert bero det på vilken kompetens o vilka resurser som finns på det aktuella sjukhuset... I Uppsala där jag födde kollade dom om kvinnan är stor nog att föda i säte o låter henne gärna göra det om hon är det.
    Om min förlossning var så smärtsamt tuff för att det var sätes eller för att det gick så fort eller en kombination vet jag inte då jag bara gjort den. Men jag hoppas oxå att hon därinne stannar med huvudet nedåt!! Men idag har hon verkligen levt rövare därinne!
    Tycker magen växt synligt på bara någon dag nu o det har blivit svårt att hitta avslappnande sitt- och liggställningar! I morgon går jag in i v35 o har bara fem arbetsdagar kvar Sedan semester

• Alemonia

Gällande detta med alkoholfritt så kan jag med lätthet dricka en hel flaska alkoholfritt vin på en kväll.
    Idag till lunchen blev det en 33cl lättöl så jag är inte särskilt nojig gällande alkohol i mindre mängder.
    Givetvis skulle jag aldrig dricka mig det minsta berusad men att ta en mun från makens glas av vin eller dylikt gör jag utan att tveka.

• FruSandra

God morgon tjejer!
    Vill bara önska er en underbar dag!
    Själv ska ja iväg till Nynäshamn och sälja på "Nynäs största loppis" :)
    Hoppas få in några kronor, men framför allt att bli av med sakerna :)

• anjiali

God morgon på dig med.
    Efter massage x 2 och varm dusch kan jag röra på mig. Hade då ont i ryggen från nacken ner mellan skuldrorna att jag inte kom ur sängen.
    Nu känns det lite bättre. Blir nog en bra dag.
    Hoppas du blir av med sakerna frusandra.

Ha en fin finer dag

• eken

Min man är nog världens bästa (han plockar pluspoäng) Sa till i vecka att på fredag ska du komma till Gbg efter jobbet senast fem. Ombyte ska med så att vi kan gå ut. Sagt o gjort, igår kom jag till ner efter jobbet, parkerade bilen o vi började gå. Efter en stund kom vi till hotellet (Elite Plaza, topp finaste hotellet i Gbg). Bytte om och sen gick vi till en helt underbar restaurang Puta Madre (rekommenderas). Sen gick vi o strosade och tog lite drinkar överallt (dock inget jätteutbud på alkoholfritt).

Nu vankas frukost o sen shopping ;)
    Kände detta var sista helgen innan det drar igång (hus, lite målning, flytt o bebbe).

Är väldigt lycklig just nu.
    Kram i värmen

• chess07
    FruSandra skrev 2012-05-26 05:53:43 följande:
    God morgon tjejer!
    Vill bara önska er en underbar dag!
    Själv ska ja iväg till Nynäshamn och sälja på "Nynäs största loppis" :)
    Hoppas få in några kronor, men framför allt att bli av med sakerna :)
    God Morgon!
    Ser ut att bli en fantastisk dag idag med!
    Lycka till med loppisen!
  • Jamtlandstaus

Någon mer än jag som fått humörsvängningar först nu? Kanske tröttheten som spelar in...?
    Jag ha blivit jättelättirriterad o gråtmild, grinade bla till ICAs morsdags-reklam nu på morgonen
    Väntar nu på att familjen ska vakna o det fina vädret komma tillbaka. Känns som Östersund de senaste åren dragits med någon slags dåligt-väder-förbannelse medan övriga landet har finväder hela tiden...

• froggyL

Aaah, efter ha fått somna om ett tag och sen lite massage på det, känns det bättre igen. Nu ska jag nog orka igen.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Sladdis

Jamtlandstaus: Har heller inte blivit känslig förrän nu. I torsdags kom min 11-åring hem med ett par mjukisbyxor som han sytt till sin blivande lillebror. När jag såg hans stolta lilla ansikte då han gav mig byxorna bröt jag ihop totalt och började gråta. Stackars pojke. Men när han förstod att det var glädjetårar blev han än mer stolt.

• nilepile89

Åh va romantiskt :) Eken :). Vilken lyckost. Ja la puta Madre kan jag verkligen rekommendera jag med så fin miljö inrett som en gammal bordell. God mat . Min gubbe är nog den mest oromantiska i hela världen. Händer aldrig någonting. :/

Svar på tråden Juli bebis 2012