• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Igår fick jag ringa förlossningen : ) Jag kan få som ögonmigrän ibland i vanliga fall, typ någon gång om året. Det är som att en del av synfältet försvinner och det blir som ett skimmer för ögat. I vanliga fall är det inget att göra, bara lägga sig och vila och hoppas på att det inte går över i världens huvudvärk. Men nu eftersom mitt blodtryck har varit som det har varit så blev jag ju lite fundersam på hur jag ska veta om det är vanlig ögonmigrän eller om det är synförändringar pga havandeskapsförgiftning. Men jag pratade med dom och eftersom både protein och blodtryck var bra vid sista kollen och att jag hade haft det förut med samma symtom, så skulle vi avvakta. Men de var jättegulliga och trevliga och ville att jag skulle ringa tillbaka till dom även om det hade försvunnit efter en timme. Jag ringde faktiskt till sjukvårdsrådgivningen först men de sa direkt att jag får kontakta förlossningen istället då jag var så gången. : )

• SaJo81

Tekla78: ja visst är det tråkigt! Vi har ovanligt mycket på schemat denna sommaren med som jag inte kan va med på eller bara vara med halvt liksom, detta denna helgen då, sen är det två möhippor i rad med poledancing och sånt på ena, sen är det ju midsommar som blir lugnt visserligen och sen ska vi på bröllop sista helgen i juni, sen fyller båda mina syskon 20 första helgen i juli och pappa fyller direkt efter etc...vi har ett bröllop till strax efter jag fött. Får se om man kan gå på det :S

• froggyL

Aj aj aj vad jag får skylla mig själv. Har grejat alldeles för mkt men tog ju chansen när dottern sov över hos svärmor igår natt och kom hem vid 16 idag. Skönt å få saker gjorda nu när jag hade ork, men jag sitter inte ihop längre. Kan knappt förflytta mig i sängen nu. Imorgon blir det ett sista röj i gamla radhuset, tömma de sista sakerna, men då tänker jag inte göra mkt. Föräldrarna kommer å hjälper och maken får sköta resten. Städningen har vi köpt. Lyxigt men såååå skönt. Hade inte orkat...inte värt det slitet.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Håller förresten på att bli misshandlad. Får fötter upp i revbenen så det riktigt knakar (?). Känns skitläskigt och ont! Snacka om å vilja ut, men huvudet var fullt rörligt sa bm igår....

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • FruSandra

Jag har också massa förvärkar och sammandragningarna är att inte tala om.. Jag har haft stenhård mage i 3 dagar nu..

Tokar vilken vecka är du i? Tänkte när man kan börja använda hallonbladste...

Idag gjorde ja klart de sista i lillemans rum :) kika gärna in på bloggen
    Http://frusandrasjoberg.blogg.se

• Alemonia

Tiden går verkligen fort. Idag har jag en månad kvar till BF.
    Jag tänkte mig inte för i går när jag var och handlade och tog därför ingen vagn men sen hittade jag ingen korg med hjul och givetvis blev det tungt innan jag kom till kassan så redan på kvällen hade jag ont.

Idag har jag varit riktigt slö och utan ork men jag hoppas jag kan få lite mera gjort hemma i morgon (det gäller bara att jag snart tag mig i säng också)

• ToKar
    FruSandra skrev 2012-06-02 21:25:59 följande:
    Jag har också massa förvärkar och sammandragningarna är att inte tala om.. Jag har haft stenhård mage i 3 dagar nu.. Tokar vilken vecka är du i? Tänkte när man kan börja använda hallonbladste... Idag gjorde ja klart de sista i lillemans rum :) kika gärna in på bloggen frusandrasjoberg.blogg.se

Går in i v 34 imorn. Jag tänker dricka en kopp om dagen i nån vecka och sen kommer jag öka. Jag tror att teet hjälpte mig förra graviditeten. jag hade en jättebra förlossning, amningen funkade jättebra och jag återhämtade mig inom efter nån dag bara..
  • ToKar

Oj, blir lite tokigt när jag skriver på mobilen :) det finns iaf olika sorters te att välja på. förra gången hade jag endast torkade hallonblad. nu köpte jag på hälsokosten och då är det smaksatt (50% hallonblad)

• anjiali

Vilken helg . Igår var det 40- års fest för en kollega med massa god mat och gott sällskap. Upp tidigt idag för att åka till hagabadet för spa med en vän och sen lunch på franska cafet med god efterrätt.
    Som om det inte vore nog så blev det till att åka hem till annan god vän och grilla och tjöta skit.
    Imorgon blir det mys med barnen och mannen. Finns det någon ork kvar efter dessa dagar så skall jag bädda i spjälsängen . Skönt att komma iväg lite.

• FruSandra

Tokar
    Då ska ja också börja dricka de :) e de desamma om man plockar hallonblad från trädgården? Eller?
    E de hälsokosten annars?

Svar på tråden Juli bebis 2012