• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar
    FruSandra skrev 2012-06-02 23:11:34 följande:
    Tokar Då ska ja också börja dricka de :) e de desamma om man plockar hallonblad från trädgården? Eller? E de hälsokosten annars?

Det går jättebra att plocka och torka själv
  • smulan12

Var i Ullared igår med sambo och ett kompispar. Helt slut idag! Dagen började kl.06.00 igår och slutade lite efter 22. Var fullt ös på Gk's, blev inte mycket vila men det gick bra, fram till sista 1-2timmarna. Guuud vad ont jag hade i rygg, bäcken, ben och fötter. Kände mig verkligen som en pingvin där jag vaggade fram.. Men med tanke på att vi sprang runt där i lite mer än 7 timmar är det kanske inte så lustigt, är förvånad att kroppen höll så länge som den gjorde. Och GUUD vad jag är nöjd med resan. Hittade en hel del kläder till mig själv, som jag tror och hoppas jag ska kunna ha efter att fis ploppat ut också om jag inte blir jättesmal med en gång. :p Hittade en del till lillman också och är supernöjd!

Tänkte lägga upp lite bilder på vad som inhandlades på bloggen under dagen så kika gärna in. :)

• millifjor
    ToKar skrev 2012-06-02 22:35:59 följande:
    Oj, blir lite tokigt när jag skriver på mobilen :) det finns iaf olika sorters te att välja på. förra gången hade jag endast torkade hallonblad. nu köpte jag på hälsokosten och då är det smaksatt (50% hallonblad)
    vad gör hallonbladste egentligen? nyfiken, går in i v. 34 idag
  • LitenR

Alltså.. hur känns egentligen förvärkar och samandragningar?
    Är det så att när  man får dom så vet man automatiskt att det är det? Glad

• EllaBella02

Jag vet inte om jag har sammandragningar, vet inte hur de känns. Men ibland tror jag att jag har det : )

• EllaBella02

[quote=65189357][quote-nick]FruSandra skrev 2012-06-03 10:20:39 följande:[/quote-nick]Välkomnar v 36 idag :) 34 dagar kvar till bf[/ Enl mina appar går jag också in i v 36 idag, men har 35 dagar kvar till BF. : ) vi pratade ju om det hör när du frågade om det förra gången : )

• millifjor
    LitenR skrev 2012-06-03 10:32:18 följande:

för mig känns det som om typ hela magen drar ihop sig och blir stenhård under ett tag och sedan släpper det, tror iaf att det är en sammandragning
  • Tekla78
    LitenR skrev 2012-06-03 10:32:18 följande:

Mina sammandragningar är nog ganska otydliga till en början. Magen blir stenhård och känns tung. Om jag fortsätter att promenera/städa/fixa blir de tydligare, dvs magen blir hårdare och tyngre.

Förvärkar känns som mensvärk som kommer med jämna mellanrum. Det strålar ut i nedre delen av magen och i korsryggen. Ibland har jag trott att mina bäckenbesvär/foglossning är förvärkar, men den värken känns mer konstant och försvinner inte med jämna mellanrum.

Om du inte känner dem behöver du inte vara orolig
Svar på tråden Juli bebis 2012