• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Hallonbladste är beställt, kommer på posten om ett par dagar   så får vi bara se om det gör någon nytta!
    Får väl vänta med det någon vecka men sedan kan man ju börja hinka,hehe

• grahnkotten

Ellabella02: vi har hämtat skötbordet idag, köpte det av några kompisar! Vagn å vagga har vi sedan tidigare.. Har inte fixat mer än, men tänkte åka t Ullared inom den närmsta veckan för att handla upp resten! :)

• snoffsan08

Vad avis jag blir att ni orkar med Ullared nu så nära bebisnedkomst!!
    Vi åker dit i oktober istället och införskaffar julklappar och dylikt. Orkar ju knappt handla i vanliga affärer nu. Så himla skönt med coop online, så man får matvarorna hemkörda.

Vi har typ allt nu skulle jag tro. En byrå bara att lägga kläder i, annars är allt klart. Köpte en jätte bra badbalja på ÖB för 99kr i förrgår. Perfekt med  hål i botten så man slipper stjälpa hela baljan med vatten när den ska tömmas. 

• EllaBella02

Skönt! Vi har idag ställt iordning lite. Sängen är uppe, och vi satte upp rullgardiner och ny lampa, skönt att lite är gjort i alla fall. Vi har vagn och babtskydd klart sedan innan, men skötbord och så är inte inhandlat än. Är i v 36 idag. Men när tycker ni att man ska bädda iordning säng, tvätta alla kläder och packa väskan och så?

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-06-03 13:34:12 följande:
    Välkomnade v:34 igår.
    Kul att det skrivs så mycket Glad
    Jag tänkte börja dricka hallonbladste nästa lördag, då har jag  ju gått 34 hela veckor.

Har sammandragningar till och från varje dag. Men häromnatten vaknade jag av att jag hade jätte jobbiga förvärkar som höll i sig hela tiden i ca 2 timmars tid och när jag vaknade på morgonen hade jag mer än vanligt ont i ryggen som hållt i sig sen dess. Vet inte om hon förhoppningsvis kanske har vänt sig rätt nu, men det har hon förmodligen inte. Ligger väl fortfarande med huvudet under mitt högra bröst och rumpan neråt. Ska till BM den 13/6, ligger hon ff med huvudet  uppåt så ska jag dit efter 2 veckor igen. Ligger hon även då med huvudet uppåt så får jag en tid för vändning och förhoppningsvis igångsättning samtidigt.
    Jag köpte hallonbladste för några veckorsedan... och tog mina 2 första koppar idag... Glad

Vet inte vad min lille kulting håller på med? känner hicka både nere och uppe och ibland tror jag även att han ligger på tvären och då får jag ett hemskt tryck över öronen... skitläskig känsla!

Tror fortfarande att jag har gott om plats att snurra runt på känns det som...
    Men önskar han ville fixera sig till nästa bm besök som är den 12 juni... nu äntligen ska jag få komma varannan vecka! Glad
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • anjiali

Trolla; jag har också gott om plats verkar det som. Vet inte hur många ställningar till den här bebisen behöver testa innan den hittar rätt.

Mått lite halv illamående nu på em. Trött som bara den och en del förvärkar. Känns att det är höggravid man är och inget annat. Önskar magen kunde sjunka lite så kanske det blir lättare att andas. Pratar i stötar för att jag inte får luft låter konstant andfådd.
    Nedräkningen har definitivt börjat. Om jag orkar så skall bebisväskan packas i veckan. Skall ta och köpa hygienartiklar till min väska också. Kommer väll inte behöva så mycket. Misstänker att man inte får bli så långvarig när det är trean om allt går bra.

• Sladdis

EllaBella02: Jag är i v 35 och jag gjorde ordning både sängplats, skötplats och tvättade kläderna nu i helgen. Kanske lite tidigt men jag hade energi över och var jättesugen.

Svar på tråden Juli bebis 2012