• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Vi har allt klart i stort sett. Vagnen kommer om 2veckor ung, badbalja ska mormor köpa. Annars är det bara blöjor och den biten kvar och det väntar vi lite till med. :)

Pappa Danne har bäddat fint i skruttens säng nu ikväll. Var tvungen att ta kort på han under tiden, så söt och fint blev det. :)   

• froggyL

Smulan12: kollade in din sida. Såg att du också köpte den underbara lejonfilten och kobäddsetet på gekås :) jag har bäddat vaggan med mitt :) Skötbordet har inte kommit upp än, mest för att det ligger flyttgrejs på den platsen just nu, men det tar inte lång tid att fixa i ordning. Det är väl den där bb-väskan man snart borde slänga ihop å ha i bilen. Får ta och plocka fram min gamla lista på vad jag vill ha med å som inte behövdes sist. Om jag hittar den.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Syster iKa
    EllaBella02 skrev 2012-06-03 19:37:26 följande:
    Hur går det för er med förberedelserna? Är ni klara med allt?
    Oj vad flitiga många av er är!!! Får nog försöka greja lite kanske....Har inte gjort NÅGONTING!!!
    Tycker bara att det är EVIGHETER kvar, (v 34 denna vecka) och är så himla rädd för att "gå och tycka att tiden går för långsamt"  verkar vara jobbigt att gå o räkna dagarna!!! Räknar iskallt med att gå över åtminstone två veckor så att man mentalt iaf är förberedd på det, så får det hellre bli en överraskning om det blir tidigare!
    Haha,,,, gjorde likadant förra gången o då tyckte jag minsann att det var "alldeles för tidigt" när sonen ville ut o min sambo fick påminna mig flera gånger att det faktiskt bara var två dagar kvar till BF!!!
  • smulan12
    froggyL skrev 2012-06-03 22:20:45 följande:
    Smulan12: kollade in din sida. Såg att du också köpte den underbara lejonfilten och kobäddsetet på gekås :) jag har bäddat vaggan med mitt :) Skötbordet har inte kommit upp än, mest för att det ligger flyttgrejs på den platsen just nu, men det tar inte lång tid att fixa i ordning. Det är väl den där bb-väskan man snart borde slänga ihop å ha i bilen. Får ta och plocka fram min gamla lista på vad jag vill ha med å som inte behövdes sist. Om jag hittar den.
    Ja filfet var ju helt underbar. GUD så go. :) Ja det får nog bli till vagnen här med, trodde inte det var så litet. Men får skylla mig själv när jag inte kollade måtten. Men himla sött. :p

Ja just det ja, BB-väska kasnke man skulle börja fundera över.. Vad har ni tänkt packa i den?  
  • FruSandra

Vi är klara med allt.. Dock väntar vi på våran vagn som Kommer imorn eller på tisdag efter babyproffsens miss..
    Blöjor köpte vi idag :)

• Tekla78

Tyckte denna lista var ganska bra för BB-väskan:
    se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/hospitalbag/

Jag har börjat packa väskan, men alla bebisgrejer ligger fortfarande i källarförrådet. Vi har precis klinkrat i hallen och allt är en enda röra där. Fogen och listerna är inte på plats ännu och hallgarderoben står halvtom på fel ställe. Alla grejer som hör till den står i kök och vardagsrum istället. Vi måste köpa en till garderob som ersättning till en ful byrå som vi haft och jag vill liksom inte fixa iordning/ta upp saker innan det är färdigt. Eftersom jag inte kan fixa och dona och maken inte är så bra på att få saker gjorda snabbt får jag tålmodigt vänta... Men jag försöker att ta det med ro och inte bli upprörd.

Vi har en spjälsäng i källaren, men jag vill ha en som man kan ta bort ena sidan på eftersom vi har det ganska trångt i sovrummet. Så kan man ha spjälsängen precis bredvid dubbelsängen. Då blir det dessutom inte så mycket förändring för storebror som vill sova emellan oss.

• anjiali

Smulan : vad fint pappi gör . Jag har också lejonfilten. Den är jag mest nöjd med !

• SaJo81

Herre Gud vad duktiga alla är att fixa ordning! Jag har inte ens ork till allt det roliga tyvärr :/ vagn och babyskydd har vi, kläder och sängkläder med men det är inte tvättat än! Ska köpa nytt skötbord plus juniorsängar till grabbarna så en av spjälsängarna blir ledig!

Imorgon ska i alla fall min Karl och min pappa tapetsera i sovrummet så jag kan fixa färdigt där inne (äntligen) ska köpa en vit malmbyrå dit med så vi kan ha våra underkläder samt bebis grejer där i!

Mycket kvar att stå i och jag e bara trött :( fyyyyyy för lågt järnvärde!

• anjiali

Sajo: känner igen mig i det du säger. Mannen drar ett stort lass nu här hemma.
    Tur det finns någon som orkar. Jag har visserligen gjort en hel del i helgen. Ville passa på för denna veckan slutar barnen skolan så nu blir vi hemma allihopa. Lugnet är slut . Hoppas så att värmen kommer tillbaka så kan man spendera tiden med att bada.
    Först skall vi ta oss igenom en vecka av avslutningar och klassträffar, pust.

Hinner inte vara gravid just nu känns det som. Tur att bebis gör dig påmind ibland och livmodern med sina förvärkar.

Svar på tråden Juli bebis 2012