• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Soffiie

Åhh nu har man tagit sig en powernapp hehe somna med barnen kl halv sju och vakna nyss.. hm vart tog min fredagkv'äll vägen?

jag tycker jag inte hittat någon bra app ännu har babygruppen nu

• Soffiie

föresten

är det någon av er gravida som blir fumliga klantiga nu när ni är gravida? jag blir alltid när jag är gravid så himla klantig

Kan komma åt sake,r ha om kull saker, spilla  ja typ jätte fumlig överlag och just alltid när jag är gravid

• Tifan

Fy fan vilken jävla skit kväll det här blev! ursäkta mitt språk!! Berättade för en stund sen för min mamma att jag vargravid o fick inte den reaktionen som jag hoppades på! Alltså lycka o glädje... Ist fick jag ett tal on hur jag skulle orka med en graviditet till nu när jag redan har en liten son sen innan... mår skit över allt... Finns dessutomenkonflikt mellan min sambo o min mamma somgör saken bara svårare....

Blir så ledsen!....

• Tvåbarnsmamman78

Tifan: tråkigt att höra.. Känner igen det där lite. Visste att min mamma skulle ha åsikt.. "klantarsel" sa hon till mig.. När jag sa varför då sa hon "det var ju inte planerat".... Jobbigt när dem som står än närmast inte blir lika glada som en själv..

Hoppas din mamma kommer på vad och hur hon Sa det och ber om ursäkt.

• Soffiie
    Tifan skrev 2011-11-04 21:22:17 följande:
    Fy fan vilken jävla skit kväll det här blev! ursäkta mitt språk!! Berättade för en stund sen för min mamma att jag vargravid o fick inte den reaktionen som jag hoppades på! Alltså lycka o glädje... Ist fick jag ett tal on hur jag skulle orka med en graviditet till nu när jag redan har en liten son sen innan... mår skit över allt... Finns dessutomenkonflikt mellan min sambo o min mamma somgör saken bara svårare....

Blir så ledsen!....
    Jag förstår att du blir ledsen.. det blir man .. hoppas hon förstår vad hon sagt och att hon faktiskt sårade och ber om ursäkt..

alla ska alltid ha så mycket åsikter,, jag har 4 barn och får nästan alltid när man träffar släkingar eller vänner till familjen höra att ja nu räcker det, ni ska ju ändå inte ha flera  mm mm

hm det avgör väl vi hur många vi vill ha,,
    jag tror din mamma kommer ändra inställning ju längre in i graviditeten du kommer..
    *kram*
  • Mysmamma70

Jag tror inte heller att folk i vår omgivning kommer att överösa oss med hjärtliga gratulationer när vi berättar att vi väntar femman... Men huvudsaken är att vi är lyckliga

• vädursflicka

Laddade hem appen Babybump, har även Babydax och Babygruppens gravidapp sen tidigare....men tycker ingen riktigt fungerar bra!! Babybump och Babydax räknar fel jämfört med FL's graviditetsuträknare.. :S och den känns vara rätt. Någon annan som har problem med apparna? Förutom detta problem är de ju jäkligt bra...

• Mysmamma70

Jag får samma beräkning på FL och babybump. Jag tycker att Babycenters app är bra

• vädursflicka

Konstigt?? Jag har fyllt i BF som FL räknat ut i Babybump, men den visar 2 dagar fel?? Här på FL står det v 4+5, och det är det som stämmer också, men i Babybump står det 4+7??? Vad gör jag för fel? :P

• Mysmamma70

Ni som är oroliga för missfall - äter ni Folsyra? Det påstås ju minska missfallsrisken.

Svar på tråden Juli bebis 2012