AnnA1985 skrev 2011-11-04 17:39:56 följande:
Då håller vi tummar och tår för att det ska gå vägen denna gång =)
Har också BF 11/7 :D ska bli intressant att höra vilket datum det blir hos BM när det är dags för att reda på det... när det nu är? noll koll :p
Grattis!!
Ja verkligen!! Jag tror att jag är ganska rätt ute eftersom jag är rätt säker på när jag hade äl! Men man vet aldrig!

Jag har fått inskrivningstid i december, men då är min sambo inte hemma så ska försöka ändra det...!
sthlm12 skrev 2011-11-04 17:28:05 följande:
Hej!
Grattis! Vill bara säga att jag vet hur det kan kännas när man blir gravid efter missfall. Har gått igenom tre stycken under det senaste året. Vi har just genomgått en utredning som visade att allt står rätt till med oss, vi har bara haft "maximal otur". Nu äter jag visserligen ändå Trombyl 75 mg (blodförtunnande) då vissa läkare tror att tidiga missfall kan bero på mikroblodproppar i livmodern. Studier har gjorts på detta. Då jag läste om många par som lyckats efter Trombyl så bad jag om det. Nu har vi tid hos bm den 24 november (då är vi i v 9) men jag ska få en remiss för ett tidigt VUL. Lite lättare att glädjas åt graviditeten om man åtminstone kan få se ett hjärta slå. Två av mina missfall har upptäcks så sent som v 12 men fostret hade slutat utvecklats flera veckor innan. Ingen lust att gå igenom det igen, att gå och tro att man är gravid så länge. Men sen förstår jag ju att trots tidigt ultraljud så kan man ju aldrig garantera att det inte händer något senare, men ändå...
Så jag hoppas också att det ska gå bra för mig och min sambo den här gången. Hoppet är ju det sista som överger en :) Det går inte att oroa sig ständigt. Precis som någon skrev i det här forumet tidigare; man väntar ett barn, inte ett missfall. Så för mig ska det betyda ett barn i början av juli! : )
Ha det så bra!
Grattis!! Ja jag vågar inte lita riktigt på det förrän jag iaf gått över till v 8! Skulle önska att jag fick göra ett VUL i v7 för att få se hjärtat slå iaf... men det får man nog inte...!
Som du säger, vi väntar liten! inte mf!!