• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ZoZoZ
    Mysmamma70 skrev 2011-11-04 19:00:32 följande:
    P Moudi - jag tycker att du ska utbilda dig till BM
    Tack! Glad Känns dock lite drygt att sätta sig i skolbänken igen, men det lutar mer och mer åt att jag tror att det är värt det. Tycker arbetsvillkoren för lärare blir sämra och sämre varje år och jag är så trött på det. Därtill är det inte alltid lätt att hantera alla elever. Det skönaste vore dock att slippa allt arbeta man sitter med hemma som lärare.

Förfäras för övrig av alla stavfel och långa och obegripliga meningar jag skrivit i mina senaste inlägg. Skäms Blir dock lätt så när man skriver här samtidigt som man pratar med barnen och min mamma... Tur att jag är matte-/NO-lärare i varje fall... Flört
  • ZoZoZ
    jessamy skrev 2011-11-04 18:53:45 följande:
    P moudi: Var din första förlossning i västmanland? Jag hade en fruktansvärd första förlossning där USCH! Sen gick jag på klara så andra förlossningen blev bättre.
    Min svägerska hrä i Belgien födde barn i vatten. Hon sa att det var det n bästa av hennes tre förlossningar.
    Ja, jag födde barn i Västerås. Tråkigt att höra att din första förlossning var så jobbig. Jag vill jättegärna föda i vatten, men är osäker på om man får det överhuvudtaget i Sverige numera? Funderar dock nästan på att lura till mig en vattenförlossning om allt känns bra (genom att helt enkelt inte kalla på barnmorskan först det är för sent, skulle dock aldrig förlåta mig själv om något gick snett, så förmodligen vågar jag inte göra det).
  • ZoZoZ

Det var som jag trodde, det är inte tillåtet att föda i vatten. Detta på grund av att ett barn dog under en hemförlossning i vatten 1993. Det är självklart oerhört tragiskt men samtidigt är det ju tyvärr många barn som dör av olika skäl i samband med förlossningen. Persolingen tycker jag därför att det är fel att det inte är tillåtet att föda sitt barn i vatten i Sverige.

Men nu ska jag försöka lägga band på mig och inte prata en massa om förlossningar, det är ju trots allt ett bra tag kvar... Flört

Jag hoppas att ni alla får en mysig fredag och en supertrevlig helg! 

• Glada28
    Mysmamma70 skrev 2011-11-04 18:18:38 följande:
    Jag saknar fredagsvinet

Jag med!!
  • ZoZoZ
    Tolle83 skrev 2011-11-04 18:58:20 följande:
    Jag vill varmt rekommendera appen babydax . Verkar superbra! Där står de även till pappan :)
    Tack för tipset, ska kika mer påd en appen. Glad
  • jessamy

Jag är hos svärföräldrarna i Belgien. Nu på lördag skulle jag ut med mina kollegor sen jag jobbade härifrån. Varit gravid varje gång vi varit i Belgien sen jag flyttade härifrån 08. Nu är jag det igen. Nästa lördag skulle jag ut med en av mina bästa vänner och min dotters gudmor som kommer hit från Sverige. Blir ingenting av med det heller. 26 november skulle jag ha barnvakt och 30 års fest :) och i februari  åka slalom med min dotter.

Alla mina planer har omkullkastas :)

• Älskadelillaliv

Jessamy: Klara vad är de?

Jag ska också köra dykartekniken har jag tänkt. Gjorde det första också, från första värken tills hon var ute tog 3h och 48min. Det var en riktigt snabb förlossning.

• Tolle83

De finns en norsk app som heter baby lite förstår veckorna me 4+3 typ såg nu att de inte gjorde påförra appen ja rekommendera :S

Svar på tråden Juli bebis 2012