• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Gurkburk

Jag är på 4+0 idag och har inte mycket till symptom jag heller. Magen är lite svullen och ibland drar det och spänner. Då och då kan det sticka till i magtrakten eller brösten. Igår kände jag mig väldigt frusen, men inte idag. Inget illamående, inga ömma bröst, ingen halsbränna. Förra gången jag var gravid fick jag tidigt ömma bröst och nu nojjar jag för att jag inte känner av det. Vill ju känna mig gravid.

Idag känner jag mig även lite nojig över att jag inte har fått en sådan där fin och starkt markerad stegring på stickorna som vissa här på FL visar. Strecket är starkare än i måndags då jag testade första gången, men ingen större skillnad från i torsdags. Förra gången plussade jag väldigt starkt på BIM och plusset syntes direkt. Nu tar det en stund för strecket att synas och det är inte lika starkt som kontrollstrecket. Blev först helstirrig över det, men samtidigt är jag bara på BIM och det är ett tydligt streck.

Bara för att jag gnällde över inga symptom började det sticka som bara den i brösten

• Ari Gold

Jag får tyvärr lämna den här tråden, det blev ingen julibebis för oss.

I varje månadstråd är det alltid någon det inte gpår bra för, jag hoppas jag får fylla den statistiken för er och att ni alla andra får går tiden ut.  

• Mysmamma70

Stor kram till dig Ari och lycka till nästa månad!

• Älskadelillaliv

MollyMiranda: läste på BM sidan att vissa test har mera färgämnen än andra, därför blir testen starkare. BM skrev också att testen känner bara av hCG i din urin inte hur mycket hCG det är. Det ända test som känner av mängden hCG i urinen är CB digital test.
    Hoppas du förstod.

Ja man känner sig inte vacker med en extremt svullen mage, ser ju bara tjock ut. Fattar inte vart den kom ifrån heller. Hade ganska platt mage innan. Längtar till graviditets magen kommer. Jag är tvungen att börja använda mammabyxor, klarar inte av att det spänner över magen. Vart ska detta sluta.

Ari Gold: beklagar veklingen. Usch lider med dig

• Gurkburk
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-05 09:28:38 följande:
    MollyMiranda: läste på BM sidan att vissa test har mera färgämnen än andra, därför blir testen starkare. BM skrev också att testen känner bara av hCG i din urin inte hur mycket hCG det är. Det ända test som känner av mängden hCG i urinen är CB digital test.
    Hoppas du förstod.
    Det låter ju rimligt. Samtidigt ser man alla dessa stegringar som folk lägger ut bild på och börjar under. Men mitt streck är tydligt även om det inte har blivit starkare sen i torsdags och så länge där är ett streck är jag gravid. Förra gången slutade jag testa efter att jag fått plus, önskar att jag gjort det den här gången också. Man blir bara ännu mer nojig av att hålla på att analysera tester. Det sagt kommer jag säkert testa igen imorgon.

Ari Gold: Blir så ledsen för din skull. Håller tummarna för att du snart är gravid igen. Kram
  • ZoZoZ

Så tråkigt "Ari Gold". Jag beklagar innerligt och önskar att du snart är gravid igen!

styrkekram

• Therese och Stefan
    ZoZoZ skrev 2011-11-04 19:29:57 följande:
    Tack! Glad Känns dock lite drygt att sätta sig i skolbänken igen, men det lutar mer och mer åt att jag tror att det är värt det. Tycker arbetsvillkoren för lärare blir sämra och sämre varje år och jag är så trött på det. Därtill är det inte alltid lätt att hantera alla elever. Det skönaste vore dock att slippa allt arbeta man sitter med hemma som lärare.

Förfäras för övrig av alla stavfel och långa och obegripliga meningar jag skrivit i mina senaste inlägg. Skäms Blir dock lätt så när man skriver här samtidigt som man pratar med barnen och min mamma... Tur att jag är matte-/NO-lärare i varje fall... Flört
    Hej. Kan bara hålla med dig. Är själv lärare men i svenska och engelska. Man blir mörkrädd hur illa eleverna numer skriver och uttrycker sig i tal och skrift. Har själv funderat på att plugga till något annat men samtidigt är det svårt att lämna ett fast jobb.
  • Therese och Stefan
    Tifan skrev 2011-11-04 21:22:17 följande:
    Fy fan vilken jävla skit kväll det här blev! ursäkta mitt språk!! Berättade för en stund sen för min mamma att jag vargravid o fick inte den reaktionen som jag hoppades på! Alltså lycka o glädje... Ist fick jag ett tal on hur jag skulle orka med en graviditet till nu när jag redan har en liten son sen innan... mår skit över allt... Finns dessutomenkonflikt mellan min sambo o min mamma somgör saken bara svårare....

Blir så ledsen!....
    Åh, vad tråkigt. Hoppas verkligen att hon ber om ursäkt. Styrkekram till dig.
  • Therese och Stefan
    Ella Jade skrev 2011-11-04 22:06:16 följande:
    Jag knaprar folsyra, sen första dagen jag plussade. En fråga till er: har ni barnförsäkring? De ringde från nått bolag idag, var som ett stort frågetecken.. Nybörjare på detta juh :P
    Jag knappade in på IF att jag var gravid och den försäkringen var gratis =) Läste inte så mycket om det, så jag får väl hoppas att det är värt någonting ;)
Svar på tråden Juli bebis 2012