• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade

Vädursflicka: mina beräkningar stämmer på både FL och Babybump, de blir samma siffror. Gå in på babybump o sen settings o sen weekly info, du kan göra olika val, kanske där de inte stämmer? :).

• Ella Jade

Jag knaprar folsyra, sen första dagen jag plussade. En fråga till er: har ni barnförsäkring? De ringde från nått bolag idag, var som ett stort frågetecken.. Nybörjare på detta juh :P

• vädursflicka

Ella: näe, har rätt inställningar där...:/ hmm, får kolla hur jag ska få det att stämma.  Men gällande folsyra, är det ngn idé att börja äta det nu (v4+5)?? Har för mig att jag läst nånstans att det bl.a. ska minska typ ryggmärgsbråck eller nåt..? Och det hjälper tydligen inte om man redan blivit gravid utan då ska man börja redan en månad innan...Men, som sagt, nån idé att börja käka folsyra nu? Har ju en burk...

• vädursflicka

Ang försäkring, de flesta försäkringsbolag har ju en gratis "grund"gravidförsäkring...lika bra att teckna, ska ringa på måndag jag till det bolag där vi har hemförsäkring :)

• Soffiie

jag äter ingen folsyra bara mitt val kvinna och detär ju lite folsyra i och andra viktiga ämnen. jag fattar inte mig på beräkningarna dem har här på fl heller för jag fyllde i att min sista blödning startade 1 ocktober och har 28 dagar mellan då skrev dem sen att min  graviditet startade den 28 september alltså skumt..så jag fick ändra första mens så det skulle bli rätt i räknaren om sista mensen

• Mysmamma70

Folsyra påstås även minska missfallsrisken så det rekommenderas att man ska äta det några månader in i graviditeten

När jag väntade lillan tecknade jag alla gratis gravidförsäkringar som finns och en som jag betalade för i Länsförsäkringar, det ska jag göra nu också

• ZoZoZ

Precis som Cissi säger så minskar folsyra risken för missfall, så börja ta det bums om du till och med har en burk hemma.

• Ella Jade

Vädursflicka: hmm, vad konstigt.. Räknar du på mensens första dag? För på FL kan du välja hur lång menscykel äe o lite så, men babybump räknar på det vanligaste (?).. Jag har inte börjat med multivitaminer än då ja vill vänta på resultat på prover som kmr göras hos BM sedan, folsyra skall du äta hela tiden vad jag vet, särskilt viktigt för de kommande veckorna om ja minns rätt.. :)

Svar på tråden Juli bebis 2012