• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70

Jädrans foglossning som har kommit redan, går som en anka, bara hoppas att det ger med sig snabbt! Har ju inte haft några större problem med det de senaste två graviditeterna...

• BebisVagga

alla ni som addade mej på face e nu med i gruppen

• chess07
    Mysmamma70 skrev 2011-11-05 15:02:13 följande:
    Jädrans foglossning som har kommit redan, går som en anka, bara hoppas att det ger med sig snabbt! Har ju inte haft några större problem med det de senaste två graviditeterna...
    Foglossning var mitt första symtom ca 5-6 dagar innan BIM! Testade också positivt på BIM-4! Tack och lov har jag inte lika ont nu trots att testen blivit starkare så jag hoppas det var hormonomställningen första dagarna Glad
    Känner av det fortfarande men inte alls lika mycket!
  • michelodeon
    Mysmamma70 skrev 2011-11-05 15:02:13 följande:
    i min första graviditet, som slutade med MA, fick jag foglossning från helvetet i vecka 6! fy fan, kunde inte jobba.
    När jag var gravid med min son kom det i vecka 10 och i vecka 16 kunde jag inte sköta mitt jobb längre kom inte upp utan hjälp om jag satt mig ner och det gjorde fruktansvärt ont.
    Hoppas verkligen att det håller sig borta denna gång så jag kan jobba
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • rulla

Hej. Jag hänger gärna med i er tråd. Jag plussade imorse och BF 18 juli. Mitt andra barn.

• ZoZoZ

Fy vad jag är trött och grinig. Önskar att jag slapp mig själv en dag eller två. Nu på kvällen fick jag även ont i fogarna. Har inget minne av att jag känt av dem så här tidigt förut. Har tack och lov aldrig haft några direkta problem eller riktig foglossning. Nu blir jag dock lite orolig, speciellt med tanke på att min yngre syster som är gravid i vecka 20 har väldiga problem med foglossning.

• bevingad

Välkommen och grattis Hoppla!!!

Alltså... vi är 3 st på jobbet som är gravida, bf i maj, juni och jag juli
    Känns ju sådär spännande att berätta för chefen... dom 2 andra har gjort det o så ska jag oxå... undrar vad hon kommer säga .-)
    Fick idag veta oxå att det eventuellt (rykte) är en till som är gravid... helt galet!!

Mår bra som tusan förutom brösten som värker och tröttheten som ständigt finns med, men illamåendet jag hade första dagarna verkar vara borta

• Tolle83
    bevingad skrev 2011-11-05 23:34:29 följande:
    Välkommen och grattis Hoppla!!!

Alltså... vi är 3 st på jobbet som är gravida, bf i maj, juni och jag juli
    Känns ju sådär spännande att berätta för chefen... dom 2 andra har gjort det o så ska jag oxå... undrar vad hon kommer säga .-)
    Fick idag veta oxå att det eventuellt (rykte) är en till som är gravid... helt galet!!

Mår bra som tusan förutom brösten som värker och tröttheten som ständigt finns med, men illamåendet jag hade första dagarna verkar vara borta

vi är också 3 på jobbet, jag tänker dock vänta att berätta... dom andra i april och ja i juli :)
  • vädursflicka

Kram till dig Ari Gold! Vi håller tummarna och hoppas på att ni får en liten augustibäbis istället :)

Jag mår ganska bra, har inte känt av något illamående alls. Dock är jag fortfarande jätteöm i brösten och bröstvårtorna fortfarande..tycker även brösten har svällt upp en del (börjar tyvärr redan bli trångt i bh:n :( ) och så är man ju grymt svullen om magen om kvällarna, speciellt precis en stund efter man har ätit. Den galna hungern har lagt sig liite, känns något bättre med det nu :) Längtar just nu efter att få berätta för nån att vi VÄNTAR BARN! :D Vet att både mina föräldrar och sambons mamma+plastpappa kommer bli jätteglada!

Här hemma pratar vi lite då och då om graviditeten och att vi faktiskt kommer få en till liten familjemedlem! Sambon är ganska intresserad vilket jag tycker är roligt såklart, vi har redan börjat hålla utkik på Blocket efter barnvagnar, och jag har även börjar kollat på nätet vilken typ av barnvagn man skulle kunna tänka sig och så :) Allt känns så himla spännande! Längtar tills vi alla kan börja visa upp våra växande magar i bildtråden! :D

Fick besök av en av sambons kusiner idag som dessutom är tillsammans med en av sambons barndomskompisar...dom ska ha barn i mars så dom har gått strax över halva tiden nu, och GUD vad jobbigt det var att inte berätta för dom! Kommer bli så kul när vi väl kommer göra det, att vi kommer hinna vara gravida samtidigt ett tag, och dessutom bara ha 4 månader mellan våra barn...känns superkul!

Ni som väntar första barnet, hur länge har ni varit tillsammans med era sambos/makar?

Svar på tråden Juli bebis 2012